Vanavond de tweede vleugel beplankt. Dit ging al een stuk vlotter dan de eerste (bij de eerste kwam er nogal wat onhandigheid te pas

alhoewel dat het goed gekomen is).
Volgende zaken heb ik dus aangepast:
-stroken papiertape op voorhand afscheuren en klaarleggen
-foamsafe zap klaargelegd (wordt zometeen duidelijk)
Als eerste heb ik de aanvalsboord ingesmeerd met PU lijm en dun uitgestreken met een stukje (plastic card gaat, plankje 3mm balsa, als het maar een rechte vlakke kant heeft en een beetje buigzaam is). Bedoeling is om zoveel mogelijk lijm weer eraf te schrepen maar wel het volledige oppervlak in te lijmen.
Daarna heb ik de neuslijst op de plaats in de resterende lijm geduwd. Omdat PU lijm bij aanvang nauwelijks kleeft durft die neuslijst loskomen , verschuiven etc. Daarom heb ik met foamsafe zap (het is immers PU schuim waaruit de vleugel gesneden is) aan de wortel en de tip een drupje foamsafe CA aangebracht om de neuslijst op zijn plaats te houden.
In het midden van de vleugel krult hij nog wat omhoog maar dat is niet erg. Het belangrijkste is dat hij niet meer kan verschuiven en mooi aansluit rond de vleugel.
Daarna heb ik een kant ingelijmd en opengekamd met m'n stukje balsa tot er een egaal laagje op het schuim staat.
Hierna de voorbereide beplanking aangebracht en gefixeerd met tape. Het stukje voorlijst dat nog wat zweefde wordt nu aan de rest van de beplanking getrokken door de tape.
Daarna de andere kant inlijmen en openkammen en de andere beplanking aanbrengen.
Het geheel mag nu een nachtje in de kernen liggen onder een onaangenaam gewicht (m'n twee lipo kisten, leeg wegen die al zoals lood ...)
De markering op de vleugels en de kernen maken een correcte uitlijning voor het samenpersen mogelijk:
Ik hoop morgenavond de twee vleugelhelften te kunnen verbinden.
Ik denk eraan om ze uit te lijnen en naast elkaar te leggen, en fixeren tov elkaar met tape.
Daarna een smalle strook hout en schuim uitsnijden en een carbon ligger erin te lijmen met PU (voor de vulling) (een beetje gebaseerd op de tip van GJVO uit
http://www.modelbouwforum.nl/threads/één-delige-vleugel-delen.235220/)
Daarna afwerken: Rolroeren eruit snijden etc.
Voorlopig neig ik naar glasmat in het midden van de vleugel en klassiek folieën.