Rijders/Vliegers/DJ's omgeving Zaandam (Deel 9)

We houden het toch wel lekker luchtig hier ?
alcohol10.jpg

Denk aan de kleintjes

Laatst bewerkt:

dank u:pim:,

I moet binnenkort idd weer een bak meuk gaan bestellen. Wil even goed uitzoeken wat ik nodig heb. voor nu wil ik graag wat piepschuim de lucht in hebben..

Ik hoop deze winter eindelijk te gaan vliegen met mijn 1.8 mrt pipercubje. Heb tot nu to nog niet gevlogen met nitro.. weet niet eens welke mix:newbie: er in moet . Ach over een tijdje weet ik weer hoe het allemaal werkt. loop zelfs te kutten met de juiste prop, brommer, lipo, wattage gedoe.. :hammer:

Iedereen bedankt voor de leuke reacties,:p

@Sleur, nog bedankt voor je info voor de Calmato. De spullen zijn gekocht. Ik heb straks twee weken vrij. kan hij mooi vlieg klaar gemaakt worden.:)

Waar vliegen jullie mee in het nieuwe seizoen? :-?
full

Laatst bewerkt door een moderator:
sumo,hmmmm, past wel goed bij mijn postuur
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een DD-prop. Nee, wacht, wat is een DD-prop?
Anders halen we de hekken weer van de dam, juliie kennende.

sumo,hmmmm, past wel goed bij mijn postuur
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een DD-prop. Nee, wacht, wat is een DD-prop?
Anders halen we de hekken weer van de dam, juliie kennende.
DD staat voor Direct Drive. Dat zijn in principe gewone propellers. Je hebt ook SF of RS uitvoeringen die zijn bedoeld voor lage toerentallen maar toch veel kracht kunnen leveren. De afkortingen staan voor Slow Flyer of Reduction Series (vanwege het gebruik van een vertraging met een overbrenging). Deze propellers herken je aan het grotere oppervlak van het blad en worden veelal gebruikt voor indoor vliegertjes.

Direct Drive:
PHD8040O.JPG

Slow Flyer:
ep8043org.jpg

/educatief momentje :thumbsup:

Waar kop jullie de sf props eigenlijk? Telkens als ik op de hk site kijk dan zijn ze niet leverbaar.

Ik kijk dan bij gws sf props

Waar kop jullie de sf props eigenlijk? Telkens als ik op de hk site kijk dan zijn ze niet leverbaar.

Ik kijk dan bij gws sf props
De laatste twee series van HK waren ruk. Die draaiden wel maar de bladen zat een heel merkwaardige spoed op waardoor je er domweg niet mee kon vliegen (ook andersom geprobeerd, voordat we dat als argument gaan gebruiken :p). Sowieso waren de originele GWS props beter dan de HK's. Ik bestelde ze altijd bij RC Technics maar die lijkt ze ook niet meer te hebben. Alleen maar van die schijtmaten van 9" en meer voor multi-copters. Wordt dus de vliegers een maatje groter bouwen. :rolling:

Back