Hatori is beetje lastig in te schatten. De oude 4 takt dempers waren glad afgewerkt? Heb daar wel wat voorbeelden van gezien.
Maar vaak ook langgerektere conus voorop. Bij jou vrij recht.
Heb wel een zekere hoeveelheid van dat spul. Docomentatie is thans lastig. In 2017 zijn de deuren gesloten.
Wat ik vooral heb zijn alle 2-takt met rechte reflector. En zijn 3 kamer gedempt met felsrand/lasnaad.
Dat was al een modernere productie methode?
Door met een zaklamp in de pijp te kijken kan je zien of het een reso-schot bevat.
Eerste schot is meetbaar met een stukje rondstaf.
Reso op 4-takt werkt niet. Te kort lijdt tot schade klep. En een minimum van iets van 20cm
tot aan ingang demper, om de schokgoelf teniet te doen.
Kom je niet uit, dan kan je bij Weston UK een resonatiepijp en bocht bestellen.
Die motor zal goed draaien op een 606 of 650.
De 606 is een kortere pijp, met een langer spruitstuk te compenseren.
De 650 had je een veel korter bochtje bij.
3 interessante op een rij... links de kortere #606 en rechts een #650 (mishandeld door vorige eigenaar uiteraard een mechanische knurft),
de rode is een prett-piep... vroegere serie.
Later is dat 3 kamer geworden,gelijk de modernere en ook nog eens een paar gram lichter...
Op een paar minime butsjes na redelijke ongeschonden.
De #606 zit op de Kaos.
Motor snort aan de grond op 11 x 10 12K... dat is patent te noemen.