RES 100 inch VINTAGE

Wat betreft de stoorkleppen opteer ik voor het systeem met het veer staaltje.
Voorlopig ga ik ze nog niet inbouwen.
Ik ga de vleugel al wel van een servohuis voorzien zodat ik deze gemakkelijk kan inbouwen wanneer nodig.

Mvg,
Aurectar
 
Waar plaats je de foto's die je wil tonen ?
Plaats zelf alles met picasa in mijn google albums, link copyeren en hier in het venster voor plaatsen foto's plakken
 
Nu het slecht weer is.
Moment om de neuslijst te kalibreren.

upload_2016-6-17_0-14-35.jpeg
 
upload_2016-6-17_0-19-3.jpeg



upload_2016-6-17_0-20-0.jpeg



Alvorens de vleugeltippen definitief te lijmen worden
deze zoals op werktekening gemoduleerd.
Een oefening die enige oog-hand coördinatie vereist.
Eens gelijmd worden ze dan afgewerkt op de vleugel.

Mvg,
Aurectar.
 

Bijlagen

  • upload_2016-6-17_0-19-2.jpeg
    upload_2016-6-17_0-19-2.jpeg
    322,2 KB · Weergaven: 197
Lees op je plan dat de achterzijde van de tip met 1/16 " steel wire en epoxy word versterkt, klopt dat ?
Word dit meer toegepast voor de eindlijst, of dient deze enkel als geleider om de tippen de moduleren ?
 
Lees op je plan dat de achterzijde van de tip met 1/16 " steel wire en epoxy word versterkt, klopt dat ?
Word dit meer toegepast voor de eindlijst, of dient deze enkel als geleider om de tippen de moduleren ?

Ik ben er nog niet uit of ik dit ga toepassen.
Ik heb voor de vleugeltippen hard-balsa gebruikt en denk de boord lichtjes te impregneren met CA.
Dit om de stevigheid van de achterzijde te optimaliseren.
Ik heb vroeger deze oefening reeds gedaan bij de bouw van een Spirit van GP.
Nooit schade gehad in die zone.
Zal nog eens goed over reflecteren.
 
Mooie gemaakte tipjes....:koud:...

Zoiets zag ik ook al hier....

Trouwens: extra verenstaaldraad toevoegen lijkt mij niet nodig....

:beer:
 
Denk dat zo een staaldraad niet echt nodig is voor de stevigheid, maar wel handig om beide einden gelijk in model te schuren .
Ga dit op mijn vleugel tippen eens testen :-)
 
upload_2016-6-20_19-10-14.jpeg


Slecht weer buiten, dus weinig mogelijkheden om buiten iets te doen.
Geen nood, binnen een beetje stoeien met schuurpapier.


upload_2016-6-20_19-10-53.jpeg


Ik heb eerst de tippen bruut gemoduleerd.
Pas nadien op vleugeleinden gelijmd.
Dan tape op indekking, vluchtboord en capstrip aangebracht.
Dit om schade bij de finale modulering te vermijden.


upload_2016-6-20_19-11-36.jpeg


Vorm begint er goed in te komen.
De boel wat laten rusten en morgen met een frisse kop en morgen licht de zaak trimmen met schuurpapier korrel 400.

Mvg,
Aurectar
 
upload_2016-6-23_12-11-28.jpeg


De laatste hand aan de vleugel van de Aquila is het lijmen van de wortelribben.
Deze worden een paar tienden groter gemaakt om nadien op maat te schuren.
De lijmoppervlaktes worden een klein beetje bevochtigd om de lijm goed te laten inwerken.
Volgende fase wordt de romp en stuurvlakken.
De werken ga ik hervatten in oktober.
Nu zal mijn aandacht gaan naar de final tuch van mijn Mucha Standard waar ik binnenkort
toch eens wil mee vliegen.
Hopelijk leent het weer zich daartoe.


upload_2016-6-23_12-12-10.jpeg
 
Back
Top