Burp
Forum veteraan
Het ligt niet aan de "phantom vliegers" Ik heb ook een Phantom met H3-3D en GoPro. Maakt mij dat een sukkel die niet weet wat hij doet? Nee hoor (hoop ik
). Het probleem zit hem in de onbekendheid van de regels die er gelden. Inmiddels weet iedereen ongeveer wat de verkeersregels zijn (!), weten de meeste ook dat je voor een snelle motorboot een vaarbewijs nodig hebt maar weten ze nog niets over het vliegen met modelvliegspul. Er is naar mijn mening niets mis met nitwits die een Phantom kopen, goed voor de economie. De vraag is alleen 'hoe kun je ervoor zorgen dat ze zich minimaal op de hoogte stellen van de regels?'
Ik denk dat hier een taak weggelegd is voor de verkopende partijen. Zij hebben er ook belang bij dat het legaal blijft en wordt verkocht. Dus minimaal een set basisregels op papier meegeven. Wat degene er dan mee doet weet je niet maar ze kunnen niet meer zeggen dat ze het niet wisten. En de handhaving moet dan ook gewoon veel strakker zijn. Dit soort lui moet je direct aanpakken en er publiciteit aan geven.

Ik denk dat hier een taak weggelegd is voor de verkopende partijen. Zij hebben er ook belang bij dat het legaal blijft en wordt verkocht. Dus minimaal een set basisregels op papier meegeven. Wat degene er dan mee doet weet je niet maar ze kunnen niet meer zeggen dat ze het niet wisten. En de handhaving moet dan ook gewoon veel strakker zijn. Dit soort lui moet je direct aanpakken en er publiciteit aan geven.