Regelgeving commerciële vluchten RPAS (luchtfotografie en -video) ???

Die bestaat al lang. Is geloof ik de baas van een bedrijf dat veel multicopter / FPV spul verkoopt en wordt geadoreerd door veel "serieuze" FPV-vliegers.

Had iets te maken met zwarte schapen. Heeft met zijn acties al een hoop problemen veroorzaakt in de USA. Een hoop plaatselijke FPV'ers vonden zijn acties daarna niet meer zo tof...

Ah internationaal. Je moet het slimmer en annoniemer doen. Komt vanzelf.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik alle reacties over phantoms lees krijg ik bijna zin om de mijne te verkopen zodra mijn little spyder af is...

Al dat soort filmpjes liggen niet aan de phantom, het ligt aan degene die hem bestuurt [emoji6]

DJI maakt het met de Phantoms wel erg laagdrempelig ;)
Daar heb je idd gelijk in...

Ik snap sowieso niet wat mensen er zo leuk aan vinden om boven dorpen/steden/andere mensen te vliegen.

Kunnen ze geen verbaal krijgen als die filmpjes op youtube gezien worden?

Die zijn er allang. Heeft het deze man weerhouden om te vliegen? Misschien heeft deze man een ontheffing?

Een ontheffing om over mensen te vliegen? Haha.

Momenteel mag er maar 1 bedrijf vliegen. Alle project ontheffingen zijn ingetrokken.

Dus nee deze man had zeker geen ontheffing.

Ontheffing bestaat niet. Niet nadenken en wel doen dus wel. Ze zien het gevaar niet. Ze denken dat zon ding niet kan neerstorten. Wordt ook een beetje zo verkocht.....

Natuurlijk heeft hij hiervoor geen ontheffing. Over mensen vliegen met een evenement zal je nooit een ontheffing voor krijgen.

Er zijn inmiddels 6 bedrijven met een projectontheffing.

De beelden zijn prima in orde. De illegale vlieger doet het wel. Waarom wil je dan nog professional zijn met alle kosten, ontmoedigingen en regels die je van alles weerhouden ook vliegen in de middle of nowhere?

Daar heb je niets meer aan. Je MOET nu een bedrijfs ontheffing hebben.

De regeltjes zijn weer eens veranderd ;)
Hij bedoelt waarschijnlijk bedrijfsontheffing. Er zijn nu zes bedrijven met een bedrijfsontheffing.

Ga maar eens naar zoek.officielebekendmakingen.nl en zoek op 'bedrijfsontheffing'.

Hij bedoelt waarschijnlijk bedrijfsontheffing. Er zijn nu zes bedrijven met een bedrijfsontheffing.

Ga maar eens naar zoek.officielebekendmakingen.nl en zoek op 'bedrijfsontheffing'.

Ja dat zou kunnen. Maar ik meen dat er maar eentje is die aan video en fotografie doet.
De andere doen bijv onderzoek etc.

Maar ik kan het mis hebben.

Klopt maar dat was ook niet mijn punt. Lees maar terug ;)

Ah, klopt, ik zie het. Excuus ;)
Btw, heb je gekeken om welke bedrijven het gaat?

Andere verwoording:
Het zijn allemaal commerciële bedrijven die voornamelijk video- en fotografie doen. Wellicht doen ze ook onderzoek.

Het NLR heb ik niet meegenomen in mijn telling, deze is "een geval apart" en doet vanzelfsprekend onderzoek.

En ja hoor, daar hebben we weer iemand die met zijn copter iets doet dat volstrekt niet mag, kreun.
[URL="
[/URL] ...
De (kritische) reacties heeft de filmer inmiddels alweer verwijderd. Jammer genoeg heb (d.w.z. wil) ik geen Youtube account.

Back