Regelgeving commerciële vluchten RPAS (luchtfotografie en -video) ???

Je begint erg op Ron te lijken Tasz.
Niets dan narigheid beschrijven.
Ga eens wat hijsen joh, een biertje, een last.

De Telegraaf zal jou wel passen trouwens, sensatiekrant van Nederland met dubieus waarheidsgehalte.

Narigheid?
Heb je het filmpje wel bekeken Ben?

Blijkbaar niet aan je reactie te zien. Vind het best wel positief filmpje namelijk.
Behalve dat ie vent begint over de buren bespieden dan. Dat is idd dat vleugje telefaag.

En misschien is de titel van het artikel niet zo handig.

Ben het met TdeB eens, ik vind sowieso dat er een gewichtgrens moet komen. Maar is het niet veilig genoeg als er geen opleiding of ontheffing meer nodig is maar als er een paar duidelijke regels zijn:

Max 150 m hoogte (uitzondering 5km cirkel vliegvelden).

Niet boven groepen mensen.

50m van de bebouwing.

(kan dat ik iets belangrijks ben vergeten)

Bij overtreding drone ingenomen en boete.

Als er goed gehandhaafd word door de Politie op die regels , heb je toch geen keuring en opleiding van €5500 meer nodig

Dat is niet uit te leggen!

Dat kan ik wel. Hobbyisten hebben vaak kleiner en lichtere machines. Ik zeg vaak want er zijn ook genoeg met een grote machine uiteraard. Toch is het risico van een 450 niet zo groot tov een grote 10kg machine. De meeste profi's vliegen met grote machines en daarom moet dat geregeld worden. De manier waarop is alleen belachelijk aangezien de hobbyisten alles onveilig maken en voor echte helikopters langs vliegen! Wat maakt een regelgeving dan nog uit???? Dat helpt dus niet om het gevaar weg te nemen (hoeveel "ongelukken" zijn er met profi machines en met hobby dingen?). Daarom is die regelgeving er alleen om de markt kapot te maken, niets anders.

Onmogelijk denk ik.
Daarom ben ik er ook mee gestopt. Ik geloof er niet meer in dat je hiermee geld kan verdienen.

Laatst bewerkt:
Er komt nieuwe wetgeving, het zal duidelijker worden. Maar heb niet de illusie dat de nieuwe wetgeving dit najaar komt, ze gaan gewoon door op dezelfde voet.
Nieuwe wetgeving zal pas komen in 2017, dan is het gelijk EU wetgeving. Tot die tijd blijven ze rekken en stuntelen.
De grootste vraag is dus of Nederland in de EU zal blijven tot 2017.

Er zal qua operationele beperkingen weinig tot niets veranderen (zicht, afstand, hoogte, tijd, etc).
Er zal een nationaal brevet worden ingevoerd met verschillende categorieën (fixed wing, heli, multirotor). Voor de huidige mensen met een certificaat van een cursus zoals BNUCS of NLR komt er een overgangsregeling.
Wijzigingen als deze kunnen alleen plaatsvinden per 1 januari of 1 juli van een jaar. Dus op zn vroegst per 1 januari 2015.

Back