Uitslag rrc erce 8-12-2013
De 2de wedstrijd zit er weer op voor dit seizoen, een prachtige dag droog weer, maar met een heel lang nat blijvende baan, die wederom voortreffelijk aangelegen was door de organisatie van de ERCE, en met dank aan de klusjesman aldaar, die speciaal voor ons nog wat extra’s verzorgd had, in de vorm van een tafelberg, super gedaan mannen

!!!
Bij de rallycars was het veld redelijk gevuld, helaas nog niet het aantal wat mij aan het begin van het seizoen is toegezegd, want dan zou daar iedere westrijd minimaal anderhalve heat gevuld moeten zijn, Ik hoor regelmatig het excuus voorbij komen, soms wel van 4 a 5 mogelijke deelnemers, dat men zich niet inschrijft omdat er toch niet zoveel inschrijven zijn, tja als iedereen er zo overdenkt, dan komt er nooit een heat vol, wanneer zij dit nu wel hadden gedaan, dan hadden we nu wel 1 heat vol gehad. Als ik vervolgens informeert bij wat voor een aantal zij zich wel zouden inschrijven, dan roept men …“ongeveer 1 heat vol vindt ik voldoende”,…ziet U het verband…mbt het afwachtende standpunt wat U inneemt :teacher:!!! Vandaag weer een verscheidenheid aan deelnemende modellen gezien, wat de winnaar vandaag reed weet ik niet precies, maar volgens mij was het een omgebouwde Tamiya TA03 pro oid, in ieder geval 1 met de motor voor de frontwheels, maar wel 4wd, de nr 2 had een HPI RS4 Rally, en de nr 3 een omgebouwde Tamiya TA05, daarnaast nog mini zien rijden met een Traxxas rallybody, oftewel er wordt flink gesleuteld om een touring om te toveren in een rallycar, en ook nog eens succesvol, zo blijkt maar weer vandaag!!! Jordi bleek oppermachtig met 2x een eerste plaats, Per en Ronald vochten om een 2de plaats algemeen, beide behaalde ze een gelijk aantal punten over de 2 finales, maar doordat Per een hogere qualificatie plaats had, werd hij 2de algemeen, voor Ronald!!!
Een lekker groot veld bij de Unlimited, daar is de verscheidenheid helemaal groot wbt modellen: groot/klein/2wd/4wd, allemaal verschillende karakters wbt het rijden, voor veel 2wd rijders was het een moeilijke dag op enkele rijders na, die enkelingen (1 geroutineerde sluwe vos, en 1 zeer succesvol aanstormend talentje, die een droom CV heeft op rc gebied) wisten optimaal gebruik te maken van het correctie systeem, en bezetten daarmee de eerste 2 plaatsen op het podium, net voor een groot formaat Rally-car rijder!!!
1) Jordy van de Ven, 2) Per Koppert (L), 3) Ronald Groot (R)
1) Ted Spinders, 2) Jari Luijkenaar (L), 3) Ed van Giezen (R)