***RcRallyCup winterseizoen 2013/2014***

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drift-junkie, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robkitetop

Robkitetop

Lid geworden:
    10 sep 2010
    In principe een beetje hetzelfde format als 'onze' Rallycup wat betreft de hindernissen. Indoor zou wel super zijn aangezien het in de winter af en toe wat frisjes kan zijn. Helaas hebben we naar mijn weten geen indoor asfalt circuit in Nederland....

2. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Al enig zicht op de datums en locaties?

3. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Ik heb nog niets vernomen van een evt agenda, deze moet afgestemd worden met andere evenementen, de maand december proberen we vrij te houden ivm andere bezigheden in deze maand zoals Kerstmis, Sint-Nicolaas, oud en nieuw, enz.

De locaties zullen hopelijk gelijk zijn, aan die van de laatste jaren, deze was 2x HFCC, 2x Eindhoven, 1x Gouda…een indoor evenement zoals in het filmpje, zit er denk ik niet in bij de RcRallyCup, tenzij iemand een behoorlijke hal overheeft met sanitaire voorziening, waar we gebruik van mogen maken, daar zal best wel oren naar zijn..

Supermarkten zijn tegenwoordig 7 dagen in de week open, tenminste in mijn omgeving (Den Haag) daarnaast is een leuke sanitaire voorziening ook wel prettig als het echt, echt koud is.. ;)

4. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Naar aanleiding van de vraag mbt: of de Opel Vectra body gezien wordt als zijnde een “rally-body”, ben ik wat aan het googlen geweest, of er al wat nieuwere modellen rally bodies op de markt zijn gekomen. Hier enkele bodies die een behoorlijk rally uitstraling hebben, maar die ik nog niet voorbij heb zien komen op de RcRallyCup, zover ik weet. Al deze modellen vindt je terug in de echte 1:1 rally (cross), Subaru-Impreza-WRC-2008, VW Golf24, VW Scirocco...

5. Tom_BB

Tom_BB

Lid geworden:
    29 sep 2013
    die onderste is een tuner hehe.allerlei naampies van opleukspul wat niets met rally te maken heeft en te grote chromen velgen. correct me if i"m wrong

6. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    ??? VW was serieus van plan om in 2008 intrede te doen met de VW Scirocco GTR24 in de WRC, maar dit is niet goed van de grond gekomen, de afbeelding met de chromen velgen doet niet echt terzake, het is slecht een voorbeeld van het model. In Nederland maar ook in het buitenland wordt er gereden met de VW in rally trim....

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Tom_BB

Tom_BB

Lid geworden:
    29 sep 2013
    Ik ken de auto in rallytrim. Ik was gewoon nieuwsgierig naar de rallycup en de spelregels in RCwedstrijden in het algemeen en of deze witte zoals afgebeeld dan ook mag binnen een rallycup. Maar het gaat dus meer om het technisch aspect dan. De suzuki vitara pikes peak kan dus ook bijv ongeacht hoe ik de body spuit/sticker of de kleur van de velgen?

8. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Welkom rallyrijder in spe.;)

9. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Iedereen heeft nog wel ergens een oud stickervel liggen waarmee je een kale body mee kan opleuken, of spuit je body in meerdere kleuren...een kale witte body...tja het is niet verboden ofzo....maarrrrrr een beetje in de "rally-sfeer aanpassen", kan best wel binnen 10minuten lijk mij... :)

Tamiya heeft ook dit “hok” wel eens uitgegeven, wanneer je deze op de plank heb staan….het was ooit ook een rally auto…Mercedes 190E EVOII

Hmmm niks mis mee met de Suzuki...effe een traantje wegpinken als de vleugel er van afvalt misschien.. ;)

Ga je met een M-chassis rijden bij de Rallycars, dan zijn er ook genoeg voorbeelden wbt een rally-body…. :)

Laatst bewerkt: 8 okt 2013
  10. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Heb ik net weggedaan die Suzuki helaas.:(

11. leo-rcc

leo-rcc

Lid geworden:
    23 mei 2007
    Hallo, mijn HPI Sprint2 is een stock waterproof 15T brushed motor model, als ik daar de juiste banden en body op plaats is deze dan reglementair?

12. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    Hoi Leo,

jouw HPI sprint 2 is in de basis een goede rally auto maar helaas, een 15 turns motor is volgens het reglement niet toegestaan...

Rally:

Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij, max 200mm width.

Banden: Tamiya Rally Block (50476), M-chassis Tamiya Rally Block D60 (51427) 1*.

Motor: 17,5T brushless, Carson Cupmachine (906052) of 27T brushed (EFRA-spec) 2*.

Accu: 6 cellen 7,2 Volt nominaal, 2 cel LiPo 7.4 Volt nominaal.

ESC: brushed vrij, brushless vrij (blinky setting) advies voor de esc: “waterdicht”.
    Min.gewicht: geen.

Body: Rally body.

13. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
  14. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Enkele seizoenen geleden heeft de RcRallyCup de traditionele 27T brushed motor iets wat los gelaten, dit om rijders die een Brushless motor wat meer eigentijds vonden, tegemoet te komen. Persoonlijk ben ik niet zo’n voorstander van regels die kosten verhogend werken, ook is een brushless esc + motor een stuk gevoeliger voor de weeromstandigheden waar wij in rijden (regen, sneeuw, enz). Als 1 van de eerste en 1 van de weinige toen, heb ik wel met de brushless gereden, echt veel voordelen heeft deze niet, terwijl het risico van vochtschade erg groot is, zo hebben sommige al helaas ervaren, kosten/baten staan dus niet in verhouding. Na 1 seizoen ben ik weer teruggegaan naar de oude vertrouwde brushed motor, deze is ook een stuk controleerbaarder in omstandigheden waar weinig grip heerst. Maar goed, dit is mijn mening, andere denken hier misschien anders over, wel is een feit dat de 17,5t brushless motor om een hele zware gearing vraagt, welke niet met ieder model is te bereiken, zoals bv met de meeste badkuipmodellen van Tamiya het geval is.

Naar aanleiding van dit uitstapje zag ik meer in een andere brushed motor, 1 die zijn nut al goed bewezen heeft in bv landelijke competities, helaas waren we de Carson Cupmachine vergeten mee te nemen in het reglement van vorig seizoen. Het is een goedkoop alternatief voor de 27T, goed verkrijgbaar in de lokale rc shop, en een brushed esc is tegenwoordig redelijk goedkoop (en bijna iedereen heeft er nog wel 1 op de plank), tevens zijn er goede oplossingen om deze waterproof te maken. De brushed esc hoeft niet de beste specs te hebben die op de markt verkrijgbaar zijn, ik heb vorig seizoen nog met mijn eerste esc gereden die nog dateerde uit het gulden tijdperk.

Voor alle motoren geldt dat je een gearing moet kiezen, die minimaal 10% hoger ligt dan dat je gewend was met Uw motor, dit ten eerste omdat de blockbanden aanzienlijk groter van diameter zijn, en meer ballonneren, dan uw slicks. Daarnaast zijn het meest korte sprintjes van bocht naar bocht of schansen oid, dus aan een hoge top heeft u helemaal niets, oftewel verhoog de gearing dan nog maar eens met 5 a 10%, dat is wel een leuk uitgangspunt. Dit geeft u ook aanzienlijk meer controle op uw gashandel, steeds met weinig gas rijden verkrampt de vingers, zeker als het echt koud is buiten, en de rijomstandigheden om een “fluwelen vinger" vraagt!!

15. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Ik ga dit jaar iig proberen alle wedstrijden mee te kunnen doen. Zal maar eens vlot moeten gaan kijken wat ik aan m'n M-06 nog verder aan moet passen om deze rally klaar te hebben. (M-06 met Lancia Stratos body, zie eerste post, maar dan met andere wielen. :p )

Een andere mogelijkheid zou een Losi XXX-S zijn. Maar vind zelf 2wd wel erg leuk rijden, dus denk dat het de M-06 gewoon word! Alleen dus nog ergens zo'n cup-machine opscharrelen en een goede gearing opzoeken voor dat ding.

16. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Nog een paar rally body's.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    bodies

Hey Blabo,

je bent weer helemaal in je element zie ik...

18. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Ha, ja. Hobby ligt de hele zomer stil, maar tegen de winter aan begint het weer te kriebelen. Helemaal als er weer een rallycup op het programma staat. Altijd wel weer een pokke eind rijden en dat gaat mij opbreken. Er moet dan ook wel een deelnemersveld zijn wil ik mee gaan doen.
    Jij bent er dit seizoen nu ook weer bij?

19. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    ja Bouke heeeeel graag, als mijn werk icm de kalender het toelaat wel...daarom wil ik ook zsam de kalender weten...;)

20. terminator

terminator

Lid geworden:
    6 okt 2012
    kom ook rijden geef het maar weer en kans ;)

Laatst bewerkt: 19 okt 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina