Iedere deelnemer aan een landelijke of club wedstrijd dient op de hoogte te wezen van de algemene reglementen, hierbij wordt er meestal gerefereerd naar de reglementen van de NOMAC, deze reglementen schrijven wij dus niet zelf, en dat gaan we ook niet in de toekomst doen (er is toch niemand die ze leest)!! Reglementen wijken ook nog eens af bij off-road tozv on-road en in het verleden reden we ook wel eens in België, die ongetwijfeld ook andere regels kende. Niet iedere club houdt zich zo strikt aan de algemene reglementen, andere staan er weer op, dat sommige delen wel strikt worden nageleefd, ik informeer U alleen, waar U zoal tegenaan kunt lopen, mocht U nog nooit een wedstrijd gereden hebben!!! “Ooit” heeft de transponder regel bestaan, nu kan ik hem ook niet meer terug vinden, en ik zou het niet zo goed weten, waren het niet dat ik enkele jaren geleden hiervoor op het matje ben geroepen bij een wedstrijdleiding, tijdens een DTC wedstrijd, waar het ook niet specifiek in het reglement stond vermeld!!!
De RcRallyCup is enkel verantwoordelijk voor het technisch reglement, en verwacht niet van ons dat wij ook daar met de handboeien klaar staan, we zijn en blijven een fun-competitie, weleens waar met regels, waar natuurlijk iedere zelfrespecterende deelnemer zich aan houdt, ja toch…!!!
Bij een strikt reglement behoren ook strenge straffen, die uitgevoerd dienen te worden,…weet U zeker, dat U dat wilt???