RC-Pilot Sbach 342 107" plettenberg predator 30/8

full

full

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
De ronde hitec servo arm van hitec zijn niet sterk genoeg voor op mijn richtingsroer, alle tandjes zijn er dus van af gestript. Nu ben ik op zoek naar zo'n grote ronde schijf van aluminium, om toch de originele arm te kunnen gebruiken.

full

weet iemand waar je die kan krijgen ?

Bart,

Je kan misschien eens kijken naar een swb offset arm ofzo en die vergelijken met je originele arm, van die ronde schijven voor big scale heb ik nog niet veel gezien.

die offset armen komen niet in de buurt van deze offset. Maar ik ga proberen deze arm op zo'n offset arm te monteren kijken of dat werkt?

Bart,

heb je al gekeken bij de heli afdeling
op de trex 600 zitten ook aluminium ronde schijven
weet alleen niet of de maten t zelfde zijn en de tanden ook voor hitec zijn
wel een mooie kist:thumbsup::yes:

> wel een mooie kist

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn :-)
Hij vliegt ook goed alleen de CG moet nog naar achter, krijg geen nette flat spin. Moet ook nog steeds de koppelingen er uit mixen. Niet heel veel trouwens.

Maar ik heb het denk ik wel op gelost,
full

Moest alleen wat randen van de servo houder weg halen omdat achter de kabel boven tegen de romp aan schuurde.

Ik heb zelf de 2,2m sbach van pilot
En moet ook mn ontvanger accus helemaal naar achter plaatsen maar hij blijft licht neuslastig

Zo, heb de energiecentrale ook binnen voor de sbach.
full

4 maal trojan T105 225Ah 6V :p:p:p:p

Bart,

Heftig! Lastig niet, voldoende electrische energie om een dagje te kunnen vliegen ;) .
Hoe doen de Gens ace het tot nu toe?

Vriendelijke groeten,
Aldert

voor de lader heb ik voor de ctek mxt 14 gegaan.
goed betaalbaar en de 7000 heeft het bij mijn AGM's altijd goed gedaan.

ben ook een eindje met de benzine lader uitlaat, het RVS lassen gaat niet heel smakelijk, ik denk dat ik er nog een keer overheen moet met zilver soldeer om hem lucht dicht te krijgen.

ik heb deze kunnen kopen voor 75 euro per stuk , ze zijn niet gebruikt en 4 maande oud.
ook kijken of ze de volle 90A kunnen leveren bij twee maal 40A laden :-)

bart

oja de gens ace lipos, die doen het heel goed. ze leveren vol ongeveer net zo veel power als de zippy's. Maar de mijn voltage alarm op de DX8 gaat bij de zippy''s al na drie minuten af bi vol gas.
Bij den gens ace accu's is dat alarm nog niet af gegaan :-) ook niet na 7 minuten vliegen. ik moet er nog steeds aan wennen dat ik met die ges ace lipo's veel langer kan vliegen. zonder noemenswaardig power te verliezen. Ik heb 1 maal gekeken bij een 7 minuten vlucht hoeveel mAh er in ging : 6300mAh, dat is dus inclusief de lader verliezen, in een 10600mAh accu.
Het alarm staat nu op 3.5 volt per cell, oik denk dat ik er nog een 0.1 bij moet doen.

Bart,

Heb net eens met 2x 40A een setje van 4 Gens ace 6s 5300mAh vol gegooid
:p:p:p:p:p

15 minuten laden en weer vliegen :p:p:p
heb nog wel wat probleempjes, de originele kabels naar de laders worden 60 graden, mijn 16 mm2 van de Lood accu's naar de laders een graadje of 30
Ik ga de orgelen lader kabels toch maar eens in korten, had ik nog niet gedaan.

Zie hier :-)

Bart,

Van inkorten worden ze niet koeler Bart, als dat je bedoeling is, waarschijnlijk zelfs ietsiepietsie warmer. Toch maar paar stukken waterleidingpijp gebruiken ;) ?

Ik heb al eens een verbindingskabel tussen 2 loodaccu's laten smelten... isolatie hing erbij.

Laden met 5C rules. (10s 4000)

Ron, ik weet dat ze niet koeler worden, maar het verlies wordt wel minder. Ik denk dat ze wel iets koeler worden want achter de lader zit het nu bij elkaar gebonden.

Nando, dan had je niet hele dikke kabels, dit is bijna 4C op 6s 21200mAh totaal. :)
ik gebruik 16 mm2 voor alle verbinding, totdat ze opgesplitst worden in de koffer naar iedere lader.

Bart,

Heb eindelijke een mooie film van de sbach in aktie, en o o o wat vliegt dat
ding lekker, heb nu wel voor de tweede keer het richtings roer er of
gevlogen,( mijn schuld, slechte landing)

ga nog wel het zwaarte punt iets verder naar achter leggen.
flatspins zijn er mamelijk niet, knifeedgee spins gan nu wel lekker, was
even zoeken naar de sweetspot :-)

bart

Back