RC-Pilot Sbach 342 107" plettenberg predator 30/8

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door xyz, 13 apr 2011.

1. Sandy Groen

Sandy Groen

Lid geworden:
    1 dec 2007
    Mooie kist, en een heel beschaafd geluid. Heb je al een keer een meting gedaan op 7 meter.Ben wel benieuwd naar de waarden, zit er zelf namelijk aan te denken om een soortgelijke setup (alleen 28x 14 prop) in een 2,7m spitfire te gaan hangen.Bij ons op het veld ligt de grens voor elektro op 83 db.
    Zo te horen denk ik dat je wel in de buurt komt maar geluid blijft een lastig ding.

2. xyz

xyz

Lid geworden:
    2 dec 2007
    Nou vandaag goed weg gekomen, de Jeti opto spin 200 is overleden tijdens een vlucht en 1 meter boven de grond. Heb hem daarom bij de buren in het zand moeten parkeren, geen schaden zelfs niet de prop.

Ben er nu over na aan het denken om een ICE2 160HV ( veel kortere acceleratie ) op te zetten, weet alleen niet of hij de max 180 - 190A aan kan die ik statisch trek. Die max stroom zal dus alleen maar bij een pull out uit een hover voor komen. voor de rest heb ik altijd hele goed koeling en heb vlieg ik maar heel weinig volgas.

Bart

3. Mark Oostveen

Mark Oostveen

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Hoi,

Ik ben zelf aan het kijken naar een dergelijke electro setup. Nu vallen mij een paar dingen op:

Plettenberg zelf adviseerd eigenlijk om de motor in de spinner te gebruiken om de koeling te optimaliseren. Ook schrijven ze zelf vooral Rasa props voor als het om efficientie gaat.

Waarom heb je gekozen voor een starre prop en de motor in de kap ipv in de spinner?

Als tweede vraag ik me af waarom er zo veel mensen zijn die de Jeti regelaar gebruiken en niet de Schultze XL 40-161 die op papier lichter is.

Grz.

Mark

4. Helron

Helron

Lid geworden:
    29 nov 2012
    Beste Bart,
    Met veel interesse jouw verhaal gelezen!!!
    Heb net een Sbach 342, 50cc(span. 2.20m, gewicht rond de 8 kg) gekocht en wil het elektrisch gaan vliegen.
    Aangezien elektrisch vliegen voor mij nogal nieuw is, zou ik heel graag info willen hebben over de elektrische installatie(motor; accu's; regelaar enz...) voor deze Sbach.
    Gaaf als je mij hierbij wilt helpen.
    Bvd.
    Ron.

Deel Deze Pagina