RC-Pilot Sbach 342 107" plettenberg predator 30/8

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door xyz, 13 apr 2011.

  1. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    deze boxer had je beter even naar 3w kunnen sturen voor overhauling..
     
  2. _yonas_

    _yonas_

    Lid geworden:
    4 jan 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    belgië, kortrijk
    hoe is het nog met de Sbach?:tank::rolling::rolling:

    grtz
     
  3. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Na een lekkere vakantie in Slovenie

    [​IMG]

    Even 2 dagen door gewerkt.
    De Accu's zitten er in

    [​IMG]

    [​IMG]

    En ben de baffels aan het maken voor de koeling van de motor en de regelaar.

    [​IMG]


    Ik heb de keuze gemaakt om de koel lucht van de motor en de regelaar
    volledige te scheiden.

    De regelaar koellucht gaat door de twee gaten links en rechts langs de
    regelaar. ( baffels volgen daar nog ) Langs de accu's en dan aan de achter
    kant de romp uit.

    De motor koellucht gaat door de motor naar beneden en bij de uitlaat
    uitgang de romp uit.
    [​IMG]
    Nu Twijfel ik of ik de dwars velours moet plaatsen, om lucht uit de motor
    te zuigen met de lucht die door het gat naar binnen komt. Of het onderste
    gat gewoon dicht moet maken.

    Wat denken jullie daarover ?

    Bart
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    zo alle baffels klaar, nu alleen nog de velours in de romp achter :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bart
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik zou dat gat dicht maken.

    Of ik nog extra gaten zou maken weet ik niet, waar kan de lucht allenmaal uit?
     
  6. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Er zit alleen voor de uitlaat een gat in de bodem die dus niet gebruikt kan worden voor lucht over de regelaar en accu's. achter de accu's zit dus geen gat meer. daar maak ik nog twee velours met donker grijs depron.

    Ik denk dat ik het gat maar dicht maak zoals jij het voorstelt, ik heb trouwens alleen maar lijm met lijmpistool gebruikt voor de baffels, bevalt me goed en werkt heel snel en kieren kunnen gewoon gedicht worden.

    Bart,
     
  7. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Net even de kist gewogen, toch een hele kilo meer als gedacht
    14 kg

    Maar voor een 273cm kist moet dit geen enkel probleem geven , denk ik ( weet ik veel, ik heb nog nooit een 2.7 Meter kist gevlogen :) )

    Bart
     
  8. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    wat een kist zeer mooi. Maar waar heb je die motorsteunen gekocht deze heb ik namelijk ook nog nodig.

    Mvg,
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
  10. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    Bedankt voor de tip.
     
  11. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Zo 3 maal scheepsrecht :),
    [​IMG]
    De twee hier boven waren niet goed genoeg, de twee aanleg vlakken waren
    niet parallel genoeg waardoor de spinner en de prop aan het zwabberen waren.

    Ik heb er nu zelf een gemaakt nadat ik goed alluminium en een bijtel set
    had besteld. Heb de verlenging nu in 1 opspan gedraaid waar door de
    vlakken nu perfect parallel zijn.
    Leuk om te doen trouwens. Is wel duur geworden zo, 250 euro :-( , Oke ik
    heb er wel een goede beitel set aan over gehouden :) die ik wel vaker ga gebruiken.

    Bart,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Zo net even tussen de buien een static thrust meeting gedaan, met de 29 x 12s mejzlik
    Motorkap en cockpitkap zaten er niet op.
    180A
    20 kg static trust
    Geen toerental kunnen meten
    Met kappen zal hij aardig in de buurt komen van mijn voorspelling
    180A
    5600 rpm
    24 kg static thrust

    Bart,
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2011
  13. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    Met welke prop?

    Edit: Al beantwoord, 29x12s dus :)
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2011
  14. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Net gemeten met de kappen er op
    22kg
    Zal geen raket zijn maar volgens mij moet het meer dan genoeg zijn.
    Geluid is ook redelijk, zal komend weekend wel op het veld gemeten worden.
    Zal kijken of ik ook op 7 meter rond de kist kan meten, hij zal wel op de grond staan dan :)

    Bart,
     
  15. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    zo net op het veld geweest, nog niet gevlogen maar wel een db meting gedaan en toeren gemeten.

    Toeren vallen wat laag uit
    5200 rpm

    geluidsmeting
    op 3 meter
    rechts -> 92 dba
    links -> 96 dba

    gemiddeld 94 dba op 3 meter, het zal er dus om hangen bij de officiële meting, maar het is altijd onder de 95 dba gemiddeld te krijgen.

    Ik blij want dit was toch nog wel een knelpuntje voor mij,

    op 7 meter volgt nog wel een keer. Maar die zal echt in de buurt van 80 dba zitten

    Bart,
     
  16. jasser222

    jasser222

    Lid geworden:
    21 mrt 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Dikkebus/Poekapelle
    [edit] overbodig
     
  17. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Hij heeft net zijn maiden gehad, en die is bijna perfect verlopen :)
    Hij stond pas op de helft van het veld op de grond, maar stond daar na vrij vlug stil dus geen probleem. Oohohohho wat is dat ding stil in de lucht het is dat je dat niet kunt meten :)

    Power nog niet echt getest maar voelde goed, moest redelijk veel aileron trimmen, hoogt 1 klik richting moet nog maar zal ook niet veel zijn.

    Ik denk wel dat ik de 30 x 13 EVO L ga proberen, heeft iemand die toevallig 1 liggen, want 130 euro is best wel veel voor proberen :)

    Bart,
     
  18. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    Proficiat !
    wel ook eens een filmpje maken he ;)
     
  19. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    was alleen, vind ik wel fijn, kan ik alles op mijn dooie gemak doen, en dan toch mijn zonnebril vergeten op te zetten :).
    En lekker windje waardoor de landing makkelijker wordt.

    Maar er zullen wel filmpjes komen, de Predetor was 38 graden op de grond ook niet slecht.

    [​IMG]

    [​IMG]

    heb gisteren ook maar dit besteld inclusief de matching prop beschermers

    [​IMG]
    Bart,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    Proficiat! Hoe zat het bij jou qua vliegsnelheid?
    Hoe lang kunnen vliegen?

    Mmh, 30x13, zou da ni een beetje teveel van het goeie zijn? aangezien je nu al aan 180A zit?
    Ik heb er al een vruchteloze zoektocht opzitten naar een 29x14 o.i.d., helaas niets gevonden..
     

Deel Deze Pagina