Racecircuit(s) voor radiografische auto's in Heerlen !!!!!

Dat klopt idd, Landgraaf was financieel niet haalbaar had ik begrepen van Limac. (Al een hele tijd geleden tijdens een wedstrijd)

Op mijn vraag of nieuwe circuit van hun was in Heerlen :

Dit wordt wel onze thuisbasis.
Ook worden hier ( in Kerkrade) onze komende winterwedstrijden gehouden..
Meer info volgt nog op onze website.

Zeker zijn wij blij met een circuit in Limburg .
Wat je zegt met `niet helemaal ons circuit`. dat klopt..
Wat er in Heerlen gerealiseerd gaat worden is als vereniging niet te betalen,ook al zou je de grond van de gemeente kunnen pachten / huren.
Dit is voor ons een unieke gelegenheid om mee te liften en zo de vereniging zeer groot te krijgen.
De locatie in kerkrade is tijdelijk .
In het voorjaar van 2008 moet in Heerlen alles bij elkaar liggen : onroad circuit , offroad circuit en een hal waarin electro indoor gereden kan gaan worden.

Ik ben het helemaal eens met Ron, samen ben je sterker, en met zo'n grote setup in de buurt gaat ieder ander initiatief zeker ten gronde lijkt me.
Kan me goed voorstellen dat HRT (Houthalen B), Romac (Roermond NL) en Bierset (Luik B) hier flink last van gaan hebben, ze zullen toch een hoop 'hollanders' gaan missen.

Mag trouwens wel hopen dat het betaalbaar blijft, anders zie ik ze nooit veel publiek trekken. 10 euro per dag lijkt redelijk, al wordt een clubwedstrijd, met wat trainen af en toe en 7 wedstrijden per jaar toch behoorlijk duur op jaarbasis, ben benieuwd of Limac hier iets voor gaat regelen.

Huurauto's lijkt me zowat onmogelijk trouwens, wat wil je daar voor auto's voor gebruiken ?? Een beetje auto, zelfs als het een standaard Tamiya met 540 motor ofzo zou zijn rijdt een beginner (of een betere die graag bashed) binnen 5 min totaal aan diggelen.. Ik zie het al voor me, een TT01 met 3.6 V accu, standaard motor en een dikke rubber rand eromheen zoals een botsauto. En dan moet je betalen bij schade ?

ps. Hoop dat je het niet erg vindt dat ik je even quote Ron :-)

Vandaag was dus de opening van de indoor hal in Eygelshoven.
Eventjes gaan kijken natuurlijk :)
Helaas alleen electro mogenlijk, had het natuurlijk kunnen weten...
maar toch een erg leuk conceptje daar en een handjevol mensen stond al fanatiek te racen!

diverse arrangementen worden er ook aangeboden, zo kon je voor €22,50 15min slotracen, 15min mini-z en 15/30min electro racen, met nog wat van drankjes erbij volgens mij en inclusief het huren van de auto's.

een kwartiertje electro racen inclusief auto kost 9 euro...

ben alleen niet zo in-to de electro auto's, ik dacht dat er een aantal medewerkers deze aan het testen waren, maar zou niet weten wat voor modellen het waren.

als laatst dan nog een snel fototje genomen met mijn telefoon:

Wow, ziet er erg fraai uit !

Maar 22.50 voor een kwartier spelen met een Mini-Z of soortgelijk, mennnnnnnn ! Dat doet toch geen mens.
Zo'n autooke kost 100 euro (als je ze met veel tegelijk uit de states/hongkong ofzo laat komen), vind dat echt bij de beesten af.

Enig idee wat het kost als je met je eigen auto's komt ?

Jeetje met die prijzen ga ik mijn eigen Mini-Z circuit ook verhuren :-)
Tis bijna klaar op zolder !
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=63214

Ben benieuwd of ze de vergunningen rond krijgen in Heerlen, begreep dat gemeente wat lastig doet op het moment.

Maar ga wel eens snel kijken, ben erg benieuwd.

Het staat dan ook in de planning om op 6 oktober officieel te open, dat staat ook in hun agenda.
Dat zal wel te maken hebben met de vergunningen, want er zijn echt geen problemen met de gemeente Heerlen.
Het is dus de bedoeling dat vanaf 6 oktober ook brandstof en andere klassen gereden kan worden....

Maar het is en blijft een heel gaaf project, en ik hoop er regelmatig te racen!!

Kijk hier staat het in de agenda:
http://www.racing-paradise.com/inde...iew_month&Itemid=74&year=2007&month=10&day=02

@ Jaap,

Het outdoor circuit en de nieuwe hal (deze is tijdelijk ?) komen in Heerlen achter de Ikea.

Deze staat nu in Kerkrade !

In de krant stond dat ze de vergunningen voor Heerlen nog niet rond hebben.

Ook brandstof ? Gaan ze dan nitro indoor toestaan ?? Kan het me moeilijk voorstellen..

Stel je voor, jij komt met je 4 takt een rondje indoor rijden.. dan is die hal binnen 2 min geheel in de mist gehuld :-)

Site geeft nog weinig info...

"De doelstelling van Racing ParadiSe is om Europa’s grootste rijdersfaciliteit te kunnen aanbieden, waarbij alle facetten van de Radiografische hobby/sport aan bod komen. Je moet denken aan model race auto's in alle schalen van 1:24 tot 1:5 on road brandstof, on road elektro, off road brandstof, off road elektro, maar ook indoorracing, slot racing, 1;18, mini bikes en zelfs indoor vliegen."

"Racing ParadiSe zal plaats kunnen bieden aan nationale en internationale wedstrijden, waarbij de Limac cup en M-auto wintercup nu al vast staan en nog meer wedstrijden en evenementen in de planning staan.
Momenteel is de bouw van de indoor hal reeds ver gevorderd en betreft een mooie binnenbaan voor de 1:8,1:10, 1:12, 1:18, mini Z en slotrace baan.Tevens wordt de mogelijkheid geboden om indoor te vliegen. Deze hagelnieuwe hal is gelegen in de Albert Thijsstraat 2 te Eygelshoven (Kerkrade), en zal vanaf de eerste week van September geopend zijn voor het publiek."

Als er mini-bikes indoor rijden, dan zullen ze we een adequate afzuiginstallatie hebben gemonteerd...

Bron: http://www.racing-paradise.com/

@snoebel
22,50 is voor dat gehele pakket, dus 15min miniz, 15min slot en 15/30min electro.

electro los 15min kost 9euro
mini-z 10min kost 5euro
slot 10min kost ook 5euro

maar ik heb begrepen dat nitro nooit in de hal komt waar ze nu zitten, nitro is uiteindelijk bedoeld voor de buitenbaan in heerlen... (na wij dachten)
alhoewel het natuurlijk heel relax zou zijn een binnenbaan, kun je ook met slecht weer rijden.

ik wou dat er bij ons in de buurt eens is een baan komt :( alles is zo ver weg zonder auto.

Ik had de prijzen idd al gevonden op website.

Alleen de prijzen als je met eigen matriaal komt kon ik niet vinden.

Nitro indoor.. tja, op een kartbaan is het soms al flink rokerig.. en benzine stinkt echt een heel stuk minder als nitro ! Heb je serieuze afzuiging voor nodig, probeer het dan nog maar eens een beetje warm te houden !

Hoop dat ze Heerlen snel van de grond krijgen.

robheid zei:
tommie zei:

Je vindt het vast niet erg als ik je foto even "steel" voor de website van racing :?:

ik heb niets meer te willen zie ik :wink:
maar iemand uit den haag die de website aan het maken is??

en prijzen voor rijden met eigen materiaal heb ik ook nog nergens gezien, maar ik meen dat iemand zei dat dit 10euro voor de gehele dag was... nu heb ik toch geen electro dus maakt het me ook niet zo veel uit eigenlijk, maar zal wel een indicatie geven voor strax als nitro mogenlijk is.

De M-auto wintercup komt wel langs op deze baan. dat is dan tenminste al een wedstrijd hier. De limac zal haar wintercup ook hier houden denk ik zo.
ik ga 6 oktober zeker even kijken hoe het er allemaal uitziet. In de winkel is het volgens mij ook de bedoeling om "alle" soorten auto's te gaan verkopen en niet alleen de 1:5 en 1:6. We wachten nog even af voor 6 oktober zullen we wel meer weten over de prijzen opm te rijden.

tommie zei:
robheid zei:

Je vindt het vast niet erg als ik je foto even "steel" voor de website van racing :?:

ik heb niets meer te willen zie ik :wink:
maar iemand uit den haag die de website aan het maken is??

en prijzen voor rijden met eigen materiaal heb ik ook nog nergens gezien, maar ik meen dat iemand zei dat dit 10euro voor de gehele dag was... nu heb ik toch geen electro dus maakt het me ook niet zo veel uit eigenlijk, maar zal wel een indicatie geven voor strax als nitro mogenlijk is.

Thnks voor de tip. Prijzen staan nu op de site en de opening is op 7 oktober.

Ennûh, wat is er mis met iemand uit Den Haag? :wink: Het is een beetje ver rijden zo af en toe.

opening was eerst toch op 6 oktober 8O . maar 7 oktober is een zondag en dan komen er misschien toch meer mensen kijken.

11 euro voor een dag rijden vind ik toch nog niet verkeerd. Ik weet niet wat jullie er van vinden :?: Alleen jammer dat er alleen electro gereden kan worden. maar het begin is er tenminste. :wink:

De officiele opening is wat anders dan open zijn.. Op 7 oktober is de officiele opening met een receptie voor genodigden en hotemetoten.

Ondertussen is de baan al open, en kan er geboekt en gereden worden..

Bart_Banaan zei:
De officiele opening is wat anders dan open zijn.. Op 7 oktober is de officiele opening met een receptie voor genodigden en hotemetoten.

Ondertussen is de baan al open, en kan er geboekt en gereden worden..
ja sorry :hammer: ik bedoelde ook de officele opening.

ik ga wel een keer kijken. rijden gaat nog niet want heb de wagen nog niet binnen. :cry:

d@nnis zei:
vind eigenlijk dat het offroad gedeelte wat aan de kleine kant is (175m kunstgras..hoe breed?)
had liever een offroad circuit gezien van 325 meter :)
Wellicht loont het de moeite om een kijkje te nemen op de site... staan wat schetsen van de baan on-line, krijg je een beetje een idee hoe de banen gaan worden...

Wat betreft de baan, dat zal wel goed komen, 2 van de 3 heren zijn zelf actief wedstrijdrijder (BigScale!) en hebben de nodige banen gezien... weten dus wel wat voor baan er neer gelegd moet worden om een leuke wedstrijd op te kunnen rijden... Baan moet niet te breed worden, enige stuurkunsten zullen dus nodig zijn...

Vanavond een bezoekje gebracht aan de hal in Eygelshoven.

Ziet er allemaal erg fraai uit, mooie tafels, ruim opgezet, leuke bediening en veeeeeel personeel.

Heb een half uurtje Mini-Z gedaan (echt een aanrader trouwens, erg leuk !) en een half uurtje 1:10. Laatste vond ik persoonlijk wat minder, standaard rtr Tamiya tt01.. Die besturing lijkt wel binair.. Maar leuk genoeg om eens te doen.

Vond de baan vrij technisch en behoorlijk klein, maarja ik rij normaal 1:10 brandstof op HRT, da's dan toch wel andere koek.

Moest 7.50 euro na afloop afrekenen ! Heb nog gevraagd of dat geen fout was, maar nee, was omdat ze nog niet helemaal klaar waren. (Hebben bv nog geen tijdregistratie, die gingen ze dit weekend maken)

Al met al zeker iets om veel vaker te doen, maar hoop dat ze snel kunnen beginnen in Heerlen. (Kortere afstand voor mij en buitenbaan)

Gemeente Heerlen staat trouwens al achter de plannen vertelden ze, tis nu de 'normale' papierwinkel waar doorheen gewerkt moet worden. Tis niet zo dat er problemen zouden zijn, wel hadden ze nooit verwacht dat dit zo lang zou duren.

Echt een grote aanwinst voor de hobby in de regio !!

Hai,

ik ben Pascal Seegers en een van de initiatiefnemers van het RC projekt.
Als 1:5 en electro 1:10 en 1:18 rijder, misten we in het zuiden deze mogelijkheden zonder heel ver te moeten reizen.Vandaar het idee en de uitvoering.

In de reeds geopende hal in Kerkrade kan men voor 11€ de hele dag gebruik maken van alle faciliteiten als slotbaan, mini Z baan en de Electro baan.Deze prijs zal gehandhaaft blijven als ook de buitenbanen ter beschikking staan.
Dan moet je met eigen materiaal komen.

Wil je een keer wat proberen dan kan dat ook en voor 3€ slotten, voor 5€ kun je mini Zten en voor 10€ 1:10 TTjen.
Wil je alles dan houden we je wel wat uurtjes zoet met een arrangementje, waar we wat tijden voor hebben ingericht.

De shop is heel uitgebreid en we voeren merkenals Robitronic, Tamiya, Kyosho, GS, Ninco, Parma, Fg, hormann Contrast nog veel en veel meer

de baan is 5 dagen per week geopend tot 22:00 uur.

Naast dit onderkomen zijn we bezig met het komplete pakket in Heerlen.Omdat de ambtelijke molen nou eenmaal niet zo snel draait als dat een ondernemer zou willen hebben we voor de tussenoplossing in Kerkrade gekozen.Alles is demontabel en kan altijd weer op een andere locatie worden neergezet.
De baan is een hele leuke 1:10 baan en voor 1:12 en (snelle) 1:18 meer dan geweldig.
Baanbreedte is overal minimaal 2 meter en het rechte stuk en na de bocht zelfs 2,5 meter dus voldoet aan alle 1:10 regels.

Tijdwaarneming is op alle banen aanwezig.

De wedstrijden die momenteel gepland zijn (Limac cup, M auto cup en wat losse wedstrijden) zullen op de site worden opgenomen, echter kunnen we geen ijzer met handen breken en is alles mensenwerk.Er is al heel veel werk verzet en er wordt nog meer verzet...
Het is dus niet zo dat alles op de 1:5 gericht is.De geplande buitenbaan is bijvoorbeeld te spiltsen in 2 kleinere banen.

Dat er organisatorisch nog wat aan geschaafd zal worden zal ook duidelijk zijn.
Voor alle positieve reakties alvast bedankt..
Laten we er in ieder geval al eens vanuit gaan dat er initiatief is genomen en er al een heel mooi project gerealiseerd is.

tot op de baan.... :wink:

Mvg
Pascal

@ Pascal Was de internetverbinding nog gelukt ? :-)

Hebben jullie al een planning qua datums voor de realisatie van het circuit ? Dit seizoen loopt toch ten einde en ik kan me goed voorstellen dat er meer mensen zullen zijn zoals ik, die toch niet lid zullen worden van meerdere clubs, maar het bij eentje zullen houden. (Heb gewoon niet genoeg tijd voor de hobby) Zijn jullie operationeel tegen de tijd dat het weer goed genoeg is om buiten rijden begin volgend jaar ?

En over de 1:5... ik heb er alleen een paar aan de wand zien hangen in de winkel.. Die zie ik voorlopig nog niet rijden in jullie mooie hal ! :-)
Op een grote buitenbaan komen wij (de 1:10 rijders onder ons) ook prima weg hoor.. Tis dat het zoveel pijn doet als we botsen, maar durf iedere 1:5 rijder qua rondetijd wel uit te dagen :-) :-)

Back