Racecircuit(s) voor radiografische auto's in Heerlen !!!!!

vandaag staat er een heel artikel in de limburgse krant, een stukje wat op de site staat:

ygelshoven/Heerlen - Een nieuwe hal om naar hartelust te kunnen racen met modelauto's en motoren opent op 1 september de deuren in Eygelshoven. De hal meet achthonderd vierkante meter en is geschikt voor officiële wedstrijden en hobbyrijders. Het is een voorlopige voorziening: in maart volgend jaar willen de initiatiefnemers onder de naam Racing Paradise een hal en buitenbaan van in totaal 6.500 vierkante meter openen op de autoboulevard achter Ikea in Heerlen. Robert Meulenberg, een van de initiatiefnemers verwacht 150 bezoekers per dag, voor het overgrote deel mannen die gek zijn van auto's.

Bezoekers kunnen voor 10 euro een dag racen en voor iets meer geld de benodigde modelauto of motor huren. Wedstrijdracers kunnen volgens Meulenberg nu nergens in Limburg terecht. Racing Paradise vergt een investering van ruim 1,2 miljoen euro. Er komen om te beginnen zes mensen te werken, meldt Meulenberg. Volgende week voeren de initiatiefnemers nog afrondende gesprekken met de gemeente Heerlen, die de plannen nog moet goedkeuren. Volgens Meulenberg is het voor 99 procent zeker dat de zaak doorgaat.

bron: http://www.limburger.nl/nieuws/limburg/heerlen/article2251131.ece?secId=1581

verder geen informatie over de schaal, maar op zich is het wel ideaal als je onderdelen zou kunnen krijgen bij de winkel direct aan de baan, mocht er iets kapot gaan kun je meteen verder 8)

Nismo zei:
Ow ja, wat is een lang recht stuk? Lostallo --> 13 seconden volgas!
Was je 2e versnelling stuk?... :wink:

tommie zei:
Robert Meulenberg, een van de initiatiefnemers verwacht 150 bezoekers per dag
8O
Wedstrijdracers kunnen volgens Meulenberg nu nergens in Limburg terecht.
Jaja, dus Noord Holland heeft 1 baan (de MACH) en daar zouden dan ook 150 man per dag moeten komen, toch?.....
Nou, nee hoor.....
Racing Paradise vergt een investering van ruim 1,2 miljoen euro. Er komen om te beginnen zes mensen te werken, meldt Meulenberg.
Een hoop geld... en dan ook nog personeel?.....
Volgende week voeren de initiatiefnemers nog afrondende gesprekken met de gemeente Heerlen, die de plannen nog moet goedkeuren. Volgens Meulenberg is het voor 99 procent zeker dat de zaak doorgaat.

Ondanks mijn terughoudendheid, wens ik ze zeker succes...

Wellicht rijden we er over een tijdje NK's......

tommie zei:
Volgens Meulenberg is het voor 99 procent zeker dat de zaak doorgaat.

Ik ken nog een Limburger met 99% uitspraken waar nooit meer wat van gekomen is........

Tja, ik ben ook wat voorzichtig, uitspraken als 99% zeker, 150 bezoekers per dag, 10 euro per keer om te rijden, huur auto's ?? en een miljoenen investering klinken mij een beetje (RC)wereldvreemd in de oren voor een circuit.

We gaan het meemaken (of niet) volgend jaar.

Ik ga in ieder geval zeker eens kijken in de hal volgende maand.

Toch doen Limac en Pase mee, geen vreemden in RC land, die zullen toch ookwel weten wat ze doen...

Stel ze hebben 150 bezoekers per dag à 10,-

Dat gaat al niet lukken met de frequenties die er beschikbaar zijn, laat staan met de drukte op de baan.
1 on-road en 1 off-road buiten circuit, 1 on-road binnen (als ik het goed heb).
Als het 10,- per uur wordt, dan kan het lukken....

Huurauto's (hopelijk met spektrum), leuk idee wel. Dan moet er wel iets voor rij-tijden geregeld worden, want het is voor niemand fijn als er mensen met huur auto's tegelijkertijd op de baan zijn met jongens met wedstrijd-spul.

vind eigenlijk dat het offroad gedeelte wat aan de kleine kant is (175m kunstgras..hoe breed?)

had liever een offroad circuit gezien van 325 meter :)

Ik vraag me trouwens af of ze met 150 bezoekers ook 150 rijders bedoelen, of rijders plus kijkers. Want gemiddeld 150 rijders per dag is simpelweg onmogelijk.
Rijders plus kijkers is minder onmogelijk alleen kan je aan de kijkers alleen geld verdienen door consumpties.

Zoals het er nu uitziet lijkt het me geen haalbaar plan, vooral omdat er ook nog eens 6 mensen(fulltime?) komen te werken.
Het zou natuurlijk wel heel gaaf zijn als het er wel komt!

d@nnis zei:
vind eigenlijk dat het offroad gedeelte wat aan de kleine kant is (175m kunstgras..hoe breed?)

had liever een offroad circuit gezien van 325 meter :)

175m is lang zat voor offroad, de snelheid ligt veel lager dus waarschijnlijk zullen de rondetijden van de offroad baan alsnog langer zijn dan die van de on-road baan.

175 meter voor off-road is niet echt lang hoor. Heb genoeg banen gezien en ook op een paar gereden die rond de 300 mtr. zijn. Ik hoop dat ze er wel een paar leuke jumps in doen, al is de kans groot van niet. 1 op 6 auto's springen niet zo goed :lol:

M7H zei:
Stel ze hebben 150 bezoekers per dag à 10,-

Dat gaat al niet lukken met de frequenties die er beschikbaar zijn, laat staan met de drukte op de baan.
1 on-road en 1 off-road buiten circuit, 1 on-road binnen (als ik het goed heb).
Als het 10,- per uur wordt, dan kan het lukken....

Wie zegt dat ze ook allemaal rijden? Bezoekers wil niet zeggen rijders! Toch?

M7H zei:
Roelof zei:
Ik wist niet dat Verstappen uit Rotterdam kwam.

Oh, die....

Wist je dat niet?.. :wink:

Iets met Zestienhoven?? Das lang geleden, laten we dat maar vergeten :lol:

Dit initatief van Racing Paradise klinkt een beetje te goed.
Maar laten we positief blijven en het beste er van hopen.

Als het zo mooi wordt als voorgesteld dan kom ik er zeker rijden al is het met 200km niet echt om de hoek voor mij.
Vooral het indoor gedeelte is leuk voor in de winter.

Niet echt nee....
Maar om de gemeente lekker te maken, moet je toch met (fictieve) cijfers komen.....

En als dan na 1 jaar de begroting niet gehaald wordt, gaat de stekker er weer uit.....

positief als altijd............... :lol:

Mocht de stekker er na een jaar uitgaan, dan heb je er in ieder geval een jaar gebruik van kunnen maken :wink:

Of blijft er een mooi asfalt circuit achter voor Limac dat ze voor een appel en een ei kunnen blijven exploiteren :-)

snoebel zei:
Of blijft er een mooi asfalt circuit achter voor Limac dat ze voor een appel en een ei kunnen blijven exploiteren :-)

ik dacht dat de LIMAC in landgraaf bezig was of gaat ook alweer niet door?

groet impact

Back