Prins Willem - Corel - 1:100

Hierbij het verslag van mijn volgende project Prins Willem van Corel.

De eerste indruk van de KIT vind ik wel goed, veel duidelijke tekeningen en de rest van de inhoud hout e.d. ziet er goed uit.

Voordat ik ga bouwen wil ik met een beetje gaan verdiepen hoe het schip te bouwen de lat ligt duidelijk een stukje hoger als de San Francisco en de Mississippi.

Er zijn natuurlijk ook diverse verslagen van dit schip waar ik mooi diverse handige tips kan opdoen.

Hierbij wat foto's van de inhoud van de KIT.

yeAMHWgdJT1JfeyAqXqiVtJtgQCxSfWMgLQRmRPJVD_W=w1358-h505-no

-yWh8E3l0DlmKems0nXWhn0edlU1KKaIZLP8hsg4gL4y=w1357-h554-no

GKiTLRUpMVH1hITv8hgu55G50CL2mY0bP6fqiaz617DM=w1357-h320-no

-Oat-nXgi8Fizt1H4VOSJd2v5nJ_xTEzTxBJYA_wd6a2=w1358-h623-no

h__dc5dFc2m_3As5opjDr0vNwQNLsLSaHDkouP6G_WrS=w1357-h631-no

Hier ga jij zeker weer een juweeltje van maken.
Ik kijk met belangstelling toe.
Ik ken de PW niet zo goed, maar Andy wél, en die gaat ongetwijfeld bijspringen;)

Laatst bewerkt door een moderator:
wow... Nog een PW. Ben dan ook zeer belangstellend naar deze bouw. Ik volg je dan ook met plezier. En heb mijn stoel al aangeschoven.

Hopla - weer een Hollander erbij. Is wel nodig met al die Engelsen:)

Misschien ga ik toch maar wat kanonnen op m'n fluitschepen zetten ;) Alle beetjes helpen. Met Michiel de Ruyter aan de kolderstok is de groene leeuw dan ook niet te onderschatten.

met my er by blyft er van die hollandse schepen weinig over .

kan weer een mooie boot worden Robert.

grt timberwolf

En daar gaat hij !

Stoeltje erbij, glaasje er naast en ja hoor Robert, hier komt tie !!!!!

Veel bouw plezier en ik weet zeker dat je er iets moois van gaat maken.

Gefeliciteerd met de Prins Willem, gebouwd in Middelburg (een Zeeuw dus!) en gebruikt in de Eerste Engelse Oorlog tegen de Engelse vloot, als vlaggenschip voor Admiraal Witte de Witt heeft het deelgenomen aan de zeeslag bij Duins in 1652.
Ik weet zeker dat je er veel bouwplezier aan zult beleven.
Mocht je vragen hebben stel ze rustig.

Andy

:rolling::rolling:
Ik heb besloten om door te blijven rennen........

Vanavond bij de bouwplank een sleuf uitgezaagd zodat straks alles netjes recht kan worden opgebouwd. Het houtklusje (veranda achter in de tuin) is bijna afgerond en kunnen we ons weer op de modelbouw storten.

IMG_0193.JPG

IMG_0192.JPG

ziet er inderdaad mooi uit als basis. moet toegeven dat bij mijn Wasa de kielbalk ook keurig recht was, helaas niet het geval bij andere kits.

ik denk dat we dit weekend al wel een dryfit van de hulpspanten zullen zien :)

Back