Peters hermione la fayette

Mooie marsen @Pingu57
Wel er op letten bij het plaatsen op de zalingen wat de bovenkant en de onderkant is hé, want dit is niet gelijk.
Bij de onderkant lopen de zijplanken door, en bij de bovenkant lopen de achterste en de voorste planken door.
Op de foto's zie ik soms de onderkant en soms de bovenkant.
Ik zou niet willen dat je nog een setje mag maken. :)

Je bent op weg een echte scratchbouwer te worden. Toppie!

Bedankt voor het compliment Jan, maar een complete scratchbouwer zal ik niet gaan worden, daar is mijn zicht helaas wat te slecht voor.

Dank je wel Herman, ook voor de waarschuwing, daar zal ik om denken bij het plaatsen van de snaphanen, want die details horen er natuurlijk ook nog op. :):)

Héél netjes Peter :thumbsup::thumbsup:

BEdankt voor het compliment Piet, ik doe mijn best om er iets leuks van te maken :D:D

Om even wat afwisseling te hebben van de kleine griebelstukjes op de marsen, dacht ik, kom laat ik das boot nog even pakken, even wat grote werk doen.
Wel dat heb ik even gedaan, en toen zat ik toch weer in de kleine griebelstukjes

Als eerste heb ik de oven roetzwart gemaakt, en geplaatst, waarna ik ben begonnen aan de rand die ik in de kuil wou maken.

DSCN5029.JPG

Het luik met de schoorstenen ligt nog niet vast, want er komt nog een stukje houtwerk aan de voorkant van de kuil.
Hierna ben ik aan het potdekselen gegaan, en potverdeksels nog aan toe, allemaal kleine stukjes die allemaal apart gemaakt moesten worden.

DSCN5031.JPG

DSCN5032.JPG

De verticale poortdelen ,moeten nog wat lager geschuurd worden, want de poorten worden nu wat te hoog , maar nu wil ik eerst een paar kanonnen maken.
Op het achterdek moeten ze namelijk iets lager worden als het kanon dat er nu staat, want anders komt de loop hoger dan eenderde van de bovenkant van de poort, dus dat kan gerust wat lager.
Nu lijkt het alsof dat stukje potdeksel rechts van het kanon niet in lijn ligt, (zag ik net op de foto ) maar ik heb de Hermione nog even tevoorschijn gehaald, en met het blote oog zie ik het niet eens, dus daar doe ik niks meer aan.
Dit was het voor nu, tot de volgende keer.

Die dekselse @Pingu57 , doordat het potdek daar wat omhoog loopt naar achteren, geeft dit een licht vertekend beeld vanuit dit camerastandpunt.
recht van boven of horizontaal zou ongetwijfeld een perfect beeld geven.
Goe bezig Peter, die oven ziet er ook veel beter uit in zijn zwarte jasje. :thumbsup:

lekker om jou aan't slag te ziet met de Hermione, mijn vriend. De geschutpotdeksels ziet daar zeer goed uit - mooi kontras van de hout! :thumbsup:

Back