Peters hermione la fayette

Kijk dat ziet er gelijk veel beter uit! Top man!

Ja, dit is echt een hele verbetering Jan.

Dat is inderdaad een behoorlijke verbetering zeg, daar valt verder niks op aan te merken, alleen dat ziet er heel mooi uit,!

Bedankt Boris, 1 zaling gehad, nog een stuk of 8 te gaan:rolleyes::rolleyes:

Prachtige werk mijn vriend. Daarmee kan jij zomaar wel tevreden zijn! :thumbsup:

Heinrich mijn vriend, en tevreden ben ik. dit vreet tijd, maar dat heb ik genoeg tegenwoordig, want ik heb van de week bericht gekregen dat ik voor de volle 100% afgekeurd ben.

Tussenstand
Artesania ijzer - Peter: 0-5 :beer:

Ik ben intussen de tel wel kwijt, maar het is royaal meer dan 5 tegenwoordig. ik zal het bakje oud-ijzer wegen, dan doen we het in het vervolg met gewicht. ( dit spul tikt lekker door in het gewicht op deze manier):p:p

De nieuwe bel is gistermiddag aangekomen, dus vanmiddag heb ik de klokgalg afgemaakt, hij staat nog niet op het schip, maar dit is het geworden.:):)

DSCN5004.JPG

@Pingu57
Het spijt me na al die terechte positieve reacties dat het er veel beter uit ziet, te moeten melden dat je zalingen onderste-boven liggen: de dwarszalingen moeten OP de langszalingen liggen,
De langszalingen worden ondersteund tegen de mast, en de langszalingen moeten er dus langs de bovenzijde ingelaten worden, anders vallen ze er langs onder gewoon uit, als je niet zo'n sterke houtlijm gebruikt had. :)

@Pingu57
Het spijt me na al die terechte positieve reacties dat het er veel beter uit ziet, te moeten melden dat je zalingen onderste-boven liggen: de dwarszalingen moeten OP de langszalingen liggen,
De langszalingen worden ondersteund tegen de mast, en de langszalingen moeten er dus langs de bovenzijde ingelaten worden, anders vallen ze er langs onder gewoon uit, als je niet zo'n sterke houtlijm gebruikt had. :)
Ik had het ook gezien, maar na al die moeite van Peter... later als de masten klaar zijn is dit hoogst waarschijnlijk niet meer te zien. Maar je hebt natuurlijk wel helemaal gelijk :)

@Pingu57

Ik had het ook gezien, maar na al die moeite van Peter... later als de masten klaar zijn is dit hoogst waarschijnlijk niet meer te zien. Maar je hebt natuurlijk wel helemaal gelijk :)

Stom, stom, stom.
Ik ben de wetten van de zwaartekracht vergeten, terwijl ik de eerste poging wel goed had, ik ga voor een derde poging :oops::oops::oops:

Niet leuk van de zalinge mijn vriend, maar zoos jij op SOS kan ziet is alles ook niet altijd bij mij "plain sailing". :) Ons gaat voort!

Inderdaad Heinrich, het bouwen van een scheepje gaat niet altijd over een bed van rozenblaadjes, ik ga vanmiddag met de vierde, en hopelijk laatste poging, beginnen van de zalingen :p:p:p

Niet getreurd, je kan ze perfect samenstellen, en vervolgens de verkeerde zijde afschuinen, kan je ook herbeginnen :) (ervaringsdeskundige :eek:)

Ik zal morgen weer een fotootje neerzetten, maar je hoeft maar 1 keer te raden wat er met de derde poging gebeurd is :D:D:D

De foto's komen iets eerder dan gepland, eerst de derde poging om iets moois te maken.

DSCN5011.JPG

Helaas, door de warmte zijn de hersens waarschijnlijk vast gesmolten, en dit was het resultaat.
Vanmiddag weer bezig geweest, en nu ben ik dan content, en deze ga ik nu niet weer overnieuw doen.

DSCN5012.JPG

Aan de linkerkant de nieuwe mars, en rechts de zielige en mislukte restanten van de pogingen 2 en 3.
Nu nog maar een stuk of 8 te gaan, tot de volgende keer

de volhouder wint uiteindelijk :) L ziet er prachtig uit, aan R ga ik geen energie verspillen, dat heb jij jammer genoeg helaas al voldoende gedaan :)

De foto's komen iets eerder dan gepland, eerst de derde poging om iets moois te maken.

Bekijk bijlage 503501

Helaas, door de warmte zijn de hersens waarschijnlijk vast gesmolten, en dit was het resultaat.
Vanmiddag weer bezig geweest, en nu ben ik dan content, en deze ga ik nu niet weer overnieuw doen.

Bekijk bijlage 503502

Aan de linkerkant de nieuwe mars, en rechts de zielige en mislukte restanten van de pogingen 2 en 3.
Nu nog maar een stuk of 8 te gaan, tot de volgende keer
Hoi Peter. Een vergissing is snel gemaakt met al die kleine onderdelen. Soms kijk je er zelf ‘overheen’. Da’s dan weer mooi van het forum en het plaatsen van foto’s. De ‘helpende handen’ laten dan snel van zich horen. Maar nu ziet het er mooi uit!
Gr. Peter

Ik heb vanmiddag de laatste hand gelegd aan de zes zalingen die op de Hermione geplaatst worden, hieronder eerst een foto van de ijzeren dingen waar ik mee begonnen ben, en daarna een foto van wat ik nu klaar heb.

DSCN5015.JPG

DSCN5016.JPG

Links de onderdelen voor de fokkemast, in het midden liggen de delen van de grote mast, en rachts liggen dus de delen voor de bezaansmars, met dien verstande dat Artesania nog een leuk grapje voor me had.

Voordat ik elke zaling maakte, heb ik de tekening geraadpleegd voor de mast maten, en toen ik bij de bezaansmast kwam kijken, bleek dat mijn houten mars net een te klein soldatengat had om de twee masten te plaatsen.
Heb ik dus een nieuwe gemaakt, met de juiste afmetingen, en daar had ik de boven- en onderkant geplakt, en toen ik hem in de vingers had, dacht ik dit is allemaal wel iel hoor. dus toen heb ik nog maar een derde versie gemaakt, waarbij ik de grootte van de mars en het soldatengat maar wat uit mijn duim gezogen heb, om het maar wat te laten lijken.
Op de foto zie je links (1 ) de eerste versie, in het midden ( 2 ) hebben we de mars die ik wat iel vond, en rechts ( 3 ) . hebben we mijn eigen interpretatie .
Nu weer verder met de marsen zelf, tot de volgende keer.

DSCN5021.JPG

Back