Het was alweer 3 week geleden sinds de laatste update, en ik ben echt wel bezig geweest, het gaat alleen niet zo heel snel bij mij. ( is ook niet erg, het is geen haastwerk )
Ik had de Hermione op de plank staan 3 week geleden, en toen dacht ik he dat lijkt heel anders op de foto's en op de tekening van Artesania, alles nog eens nageplozen, en ik zat inderdaad helemaal fout.
4 jaar geleden had ik dat deel gemaakt, en ik had toen de foto beschrijving gevolgd, helaas had ik niet ver genoeg door gebladerd, een paar foto's verder zat er ineens een heel stuk bij de romp op. Bij de boeg gebeurde dat ook, en dat heb ik ook enigszins aangepast. Aan de hekzijde van het schip heb ik de huid een flink stuk omhoog gebracht.
Uiteraard zag ik het pas toen de binnenverschansing er al opzat, dus het hele zaakje maar wat aangepast.
Dat is het begin van de aanpassing, en de volgende foto geeft aan hoe ze er nu uitziet.
Hierna ben ik bij de boeg verder gegaan, daar heb ik niet heel veel veranderd, omdat ik anders weer capriolen uit moest halen om een kanonnetje te plaatsen, Eerst heb het ijzeren ding op de boeg gelegd wat Artesania daarvoor gemaakt had, en dat bleek te kort te zijn om op de boeg te zetten
Het uiteinde had ook nog de verkeerde vorm, dus ik heb een paar nieuwe potdeksels gemaakt voor de boeg, Uiteraard moest ik toen ook nog wat nieuwe bolders maken, en die zien er nu zo uit.
Deze houten potdeksels zijn wat smaller als die ijzeren dingen, en de bolders heb ik dan ook wat dunner gemaakt als de ijzeren versie, maar dezen passen wel wat beter in de gaatjes, een foto van het geheel op de Hermione komt nog.wel als ze eenmaal geplaatst zijn.
Verder ben ik van plan om een oventje te maken om op het geschutsdek te plaatsen, want Artesania had daar gewoon een of andere dichte kast voor bedacht, en dat stond mij ook nog niet echt aan.
Ik had op internet een uitslag gevonden van het boegdeel van de Hermione, en zo wil ik ook ongeveer de oven maken.
Of het helemaal historisch correct is?? ik heb geen flauw idee, maar het ziet er wel aardig uit op tekening.
Het deel van de huidbeplanking om de boegspriet heen, komt er wel anders uit te zien als op deze tekening, maar daar kom ik in de volgende keer op terug.
Tot de volgende keer maar weer.