Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het is zeker een goed idee om ze doormidden te doen. Heb ik niet aan gedacht. Ik heb uiteindelijk 4mm linden latjes gebruikt, omdat ik 3mm net iets te klein vond. Maar dat is qua schaal wel de betere keuze.Nou Dave , heel hard ga ik voor mijn gevoel nog niet, maar inderdaad, er is nu wat afwisseling.
Nick, een plan van aanpak heb ik niet echt, ik ga niet zoals jij doet een kapiteinscabine maken, en het ijzerwerk ga ik bekijken als het langskomt.
Als het er niet uitzien na het schilderen, dan ga ik het waarschijnlijk in hout proberen. maar vooralsnog de bouwbeschrijving volgen met kleine aanpassingen.
Zo denk ik er over om de planken voor het dek door de midden te snijden, want als je de 5 mm van die planken vermenigvuldigt met de schaal , dan denk ik dat 2,5 mm veel realistischer is.
Dat is inderdaad een hele goede tip piet. Je kan dan de volledige dikte van de spant afschuinen als je begrijpt wat ik bedoel. Bij mijn model merkte ik dat dit nog wel eens moeilijk ging als ze er al op zaten.Peter, heb je er wel eens aan gedacht om je spanten eerst te schuren voor je ze in de valse kiel lijmt? Bij dit schip gaat dat natuurlijk niet meer om dat ze al verlijmt zijn. Kijk eens op pagina 3 van mijn verslag van de Diana, (post 46).
Misschien een tip voor je volgende boot....