Net terug van het water, en heb het filmpje wat zitten edditen. En ja, hij doet het goed! Zeer goed zelfs, hier zit momenteel een heel tevreden modelbouwer achter het toetsenbord. De voorbereidingen:
Hij drijft!
Maar dat willen jullie natuurlijk niet, jullie willen dit:
Kort resumé na de proefvaart:
- Rijden OK, check! Misschien nog een kleiner pignion op de motor om iets meer torque aan de wielen te krijgen, maar verder afblijven.
- Transitie land-water; even wennen aan wanneer op de Jet omschakelen en op welk moment de wielen ingetrokken worden. Hele proces werkt verder prima.
- Transitie water-land: beetje snelheid houden, jet meteen uit als de wielen pakken anders jankt hij er op los. Ook hier werkt het volgens plan.
- Varen: prachtig, boven verwachting, ziet er exact zo uit als op video's van het origineel! Jet heeft totaal geen moeite, even een dot gas en dan op halfgas cruisen. Stroomverbruik valt klaarblijkelijk mee zolang er niet veel volgas gevaren wordt. Vastgehouden volgas is 45 ampere, kruissnelheid schat ik op 25 ampere. (meting volgt nog als ook GPS)
- Trimkleppen: midden achter en de flaps voor de achterwielen stonden op nul graden. Misschien de achterste een tikje naar beneden om het wippen er uit te krijgen, verder lijkt het me zo goed.
Ik ben erg blij met deze proefvaart. Geen problemen, hij doet het boven verwachting!

Nu verder met de afbouw...
Met dank aan Jaap voor het filmwerk en komments!