Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanaf een 60 dollar, kan het interesant worden,Maar dit zegt ook niets, heb wel gehad met een 200 dollar, niets, en met 55 dollar wel.

Kleine pakketjes,wil meestal wel, maar grote , zware paketten met een lage waarde, dat "stinkt" nogal...

vandaag nog een pakketje uit Hongkong binnen gekregen, had een waarde van 150 euro en woog 2,5 kg. tot mijn verbazing niets extra's hoeven te betalen. was met "gewone" luchtpost verzonden.

Vorige week pakketje uit amerika. Waarde iets van 63 dollar moest 23 euro bijbetalen. 12 euro inklaringskosten of zoiets en de rest btw etc. Ik ga nooit meer iets uit amerika bestellen behalve bij vloeistof RC dan. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.:mad:

Ik 1 keer bij vloeibaar: een novak goat set, vergeten te undervaluen: kostte even meteen 40 euro.

Op zich niet erg, want:
Pakketje was zoek geraakt, dus heb me geld terug gekregen via paypall, maar zoals gezegd kwam dat pakketje even 4,5 maand later alsnog aan, met dus de 40 euro kosten :)

Goedkope extra regelaar, voor als me oude stuk gaat.

Helaas omdat ik dus nadat deze zoek was een nieuwe heb gekocht, had de oude zelf gesloopt.
De oude heb ik ter reparatie aangeboden bij novak, ne die kreeg ik tegen 50 dollar gerepareerd weer terug. Dus heb ik de nieuwe welke dus voor mij overbodig was verkocht, komt er maanden later opeens nog weer een aan!
Gekkenwerk!

Laatst bewerkt:
Ja heb ik ook gehad. Pakketje 3 maanden geleden besteld en was na 2 maanden nog niet aangekomen en dus bij paypall geclaimed en geld terug gekregen. 2 dagen later toen ik bericht kreeg dat paypall het geld zou terugstorten kwam het pakketje toch nog aan :mrgreen:. Tja uhmmm heb gewoon gedaan of mijn neus bloed :sleepy: :mrgreen:

Ging trouwens over hetzelfde pakje waar ik 23 euro voor moest betalen:mrgreen:

Heb wel even gevraagd of de verzender, geen tekort werd aangedaan, want hij had alles gedaan wat moest, iig dus verstuurd, (bewijs via track trace code)dus had wel zoiets van, hij moet zijn geld ook krijgen/houden..

Maar das het mooie van paypall, als verkoper moet je bewijzen dat je het verzonden hebt, en als dat zo is, houd de verkoper het geld, en betaalt paypall jouw terug, dat geld hebben ze omdat ze natuurlijk ene andere wisselkoers hanteren,etc...

Dit was toen bij het indienen van de klacht, dat ik dat gevraagd heb.

Hoeveel % Declared Value moet ik pakken bij een bestelling van Hobbycity.

Ik heb net geen 2 kg en alleen maar onderdelen zoals lipo's motor, servo's en wat spul zoals lijmen en klitterband enz..

en hoeveel % zou moeten als ik mijn bestelling versprijd over 3 aparte kleinere bestellingen?

Oke Ik heb 1 bestelling met Motorset (regelaar,motor, prop), 10 extra props en 2 lipos zon 500 gram

1 bestelling zon 29 euro zender+ ontvanger van 900 gram

en nog 1 bestelling met allerlei spul zoals 5 servo's en plakband etc.. ook van 500 gram.

Bij elke bestelling gewoon 30 % ofzo?

Het betreft de kosten inclusief verzending (precies wat je hebt moeten betalen).

Daarover betaal je vervolgens 12% douane kosten (klaringskosten) en 19% BTW.

Had vandaag een pakketje van 100 dollar en moet daar nu €20,- voor bijbetalen.

Vind het voor het product niet zo'n probleem, maar dat je ook extra btw moet gaan betalen over de verzendkosten vind ik wel echt belachelijk!

Zie ook deze link:

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html#P27_2292

Laatst bewerkt:
Ook ff offtopic.. waar heb je hem vandaan? Zijn veelal al uitverkocht..

RC Mart(Dinball) had op de site nog 30+ op voorraad een week geleden. Maar heb hem zelf via Ebay waar ze er toen nog 8 op voorraad hadden was ook van RC Mart(Dinball).

Afgelopen zondag besteld en woensdag stonden ze al aan de deur maar toen was ik niet thuis.

Had vandaag even gebeld. Mijn pakketje komt morgen aan. Over $100,- moet ik €30,49 extra bijbetalen. Dit klopt volgens mij niet.

Als je het om gaat rekenen met de huidige koers gaat het om €68,17

Vevolgens moet hier 12% douane kosten over worden betaal = €68,17 x 0,12 = €8,18

Vervolgens moet er btw betaald worden a 19% over het volgende:

( €68,17 + €8,18 ) x 0,19 = €14,50

Totaal dus: €14,50 + 8,18 = €22,68!!!! En geen €30,49...

Volgens mij hebben ze gewoon de dollarprijs 1 op 1 omgerekend naar euro's!

Of mis ik nog een extra kostenpost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back