Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb pakjes ter waarde van 60 en van 75 euro gehad vanuit de states en ga daar telkens 10 euro voor moeten bijbetalen aan de postbode...

dus voor 100 dollar 30 euro extra, hmm

Als het door de TNT wordt ingeklaard die rekenen vaak al een 17 euro ofzo. Dan 19% BTW over die 100 dollar en je komt aardig aan die 30 euro.

Bij de douane is het altijd een verassing Of en anders wel Hoeveel je moet bijbetalen.. Je word er helemaal gestoord van..

En het ligt er naar mijn idee ook nog behoorlijk aan wie de controles daar uitvoert.

Ik heb wel eens gehad met een pakket uit China dat de douane niet geloofde dat de prijs klopte, als je niet kan aantonen dat het bedrag wel klopt wat je er daadwerkelijk voor hebt betaald dan gokken ze zelf wat..
Ik kon het toen niet aantonen aangezien het een deellevering was (was in twee zendingen opgedeeld en verzonden op verschillende dagen). Ik heb dus een zeer slecht gokkende douanier getroffen en hij vondt dat het bedrag veel te laag was, hier heb ik uiteindelijk bijna 2x zoveel voor moeten betalen dan dat het daadwerkelijk kostte (maarja, ik had het met spoed nodig):(

Ik lees hier bijna alleen maar berichten met een waarde van rond de 60 tot 200 dollar, maar volgens mij als je voor rond de 40 dollar besteld, is er weinig aan de hand, ik wacht nog op mijn 1e spullen uit HK , maar op het moment dat ik hier belasting over moet gaan betalen en BTW lijkt mij dat reëel zo niet, mazzeltje, uiteindelijk ben je volgens mij nog steeds goedkoper uit, alleen moet je 5 weken ( gemiddeld) geduld hebben, so be it.
Voor mij een prima uitkomst, zowel mét als zónder belastingen en invoerrechten, ideaal optioneel
Snel spullen nodig? bestel ik het in NL en betaal in feite ook de BTW etc. + de marge voor de leverancier, hij moet ook eten ;)
Heb je het wel binnen 3 dagen in huis :-D

Over de leveranciers uit Nederland ben ik het volledig met je eens.. Als ik het voor een redelijk bedrag hier kan kopen, dan doe ik dat.

Ook het betalen voor invoerrechten en BTW vindt ik niet meer dan normaal en zou dus ook niet zomaar een bedrag op laten geven aan de douane, dit heet toch echt belasting-ontduiking (wel op zeer kleine schaal, maar toch..). Ik vindt het wel erg vervelend dat de douane standaard alles in twijfel neemt en daar dan ook veer veel tijd voor uittrekt (een paar welke langer wachten op je goederen door de douane is nogal vreemd in mijn optiek).

Maare, R/C-onderdelen bestellen voor onder de 40 euro.. Hmm, dat komt bij mij te weinig voor:rolleyes:

Ach, nog een beetje de spreekwoordelijke kat uit de boom kijken, wat betreft het bestellen in HK.
Inmiddels weet ik uit het lezen van alle forums, en mede vliegers dat het wel goed zit, maar toen ik 2 weken geleden voor het eerst hier iets bestelde.. het blijft toch afwachten of iet uit Verweggistan aan gaat komen als je er al voor betaald hebt.

Wat wel frusti is, is dat als je eerlijk ergens voor wil betalen het gemiddeld 2 weken bij de Douane ligt, als het binnen 2 of 4 dagen al in NL is.

Daar zouden ze eens iets op moeten vinden, maar zoals de volksmond zegt; Ambtenaren, het enige wat daar werkt zijn de houten deuren.....

Ach, nog een beetje de spreekwoordelijke kat uit de boom kijken, wat betreft het bestellen in HK.
Inmiddels weet ik uit het lezen van alle forums, en mede vliegers dat het wel goed zit, maar toen ik 2 weken geleden voor het eerst hier iets bestelde.. het blijft toch afwachten of iet uit Verweggistan aan gaat komen als je er al voor betaald hebt.

Wat wel frusti is, is dat als je eerlijk ergens voor wil betalen het gemiddeld 2 weken bij de Douane ligt, als het binnen 2 of 4 dagen al in NL is.

Daar zouden ze eens iets op moeten vinden, maar zoals de volksmond zegt; Ambtenaren, het enige wat daar werkt zijn de houten deuren.....

laaste keer duurde het bij mij 3 maanden voor het weg ging bij de douane, tegen die tijd had ik mijn geld al terug gekregen.

dit was wel het langs dat ik tot nu toe heb moeten wachten.
maar gemiddeld denk ik toch wel een maand.

Je kunt dit allemaal voorkomen door te vragen of dat ze er een 'Value" van 22 euro of 25 Us dollar op willen zetten. Dat mogen ze hem namelijk niet controleren.

Je kunt dit allemaal voorkomen door te vragen of dat ze er een 'Value" van 22 euro of 25 Us dollar op willen zetten. Dat mogen ze hem namelijk niet controleren.
Dat klinkt toch wel heel anders dan:
Hij kan wel gecontroleerd worden maar de kans op een rekening is een heeeeeeeel stuk kleiner.
En met betrekking tot dat laatste: lees even terug in dit topic en zie hoeveel mensen het verzoek krijgen een betalingsbewijs o.i.d. op te sturen om aan te tonen wat de (werkelijke) waarde van de inhoud van een pakket is.

Met die €17,- voor inklaringskosten klopt het inderdaad wel. Ik dacht dat de 12% douane kosten de inklaringskosten betrof. Blijkbaar dus niet ;).

Ten aanzien van het €22,- fo $25,- verhaal. Op mijn pakketje stond $20,99. En toch hebben ze hem eruit gepakt. Wellicht was het gewicht te hoog 750 gr...?!

Dat klinkt toch wel heel anders dan:

En met betrekking tot dat laatste: lees even terug in dit topic en zie hoeveel mensen het verzoek krijgen een betalingsbewijs o.i.d. op te sturen om aan te tonen wat de (werkelijke) waarde van de inhoud van een pakket is.

Nou ik dit laaste zelf nog nooit mee gemaakt , 73 pagina`s terug lezen daar pas ik voor :D

En nu moet je nog iets langer wachten op een bestelling uit HK , er is van 1 oktober tot 5 oktober feest aldaar
Dus er wordt niks verzonden

Ik heb 31-aug flink wat besteld (200 euro) bij towerhobbies.
Dit zou 1-sept verzonden zijn. Ik heb nu alleen nog steeds niet binnen gekregen :S.
Ik heb geen track nummer (klein pakketje).
Ik ben erg benieuwd of ik dit nog ga krijgen...
Zo niet, krijg ik dan me geld terug van towerhobbies?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Als ik het me goed herinner kun je op de site van Tower toch gewoon zien wat de status van je bestelling is?
Zo niet, dan heeft het natuurlijk weinig nut om hier te gaan vragen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Heb je er wel eens aan gedacht om gewoon even contact op te nemen met Tower?

Ik heb 31-aug flink wat besteld (200 euro) bij towerhobbies.
Dit zou 1-sept verzonden zijn. Ik heb nu alleen nog steeds niet binnen gekregen :S.
Ik heb geen track nummer (klein pakketje).
Ik ben erg benieuwd of ik dit nog ga krijgen...
Zo niet, krijg ik dan me geld terug van towerhobbies?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Hangt af van hoe je betaald hebt. Heb je met creditcard of paypal betaald is er vaak wel een soort van verzekering. Zie de in jouw geval geldende overeenkomst.

Maar vanaf 1 sep.. Da's nog steeds geen 45 dagen... Geduld ;-)

Ik heb via tower een E-revo besteld
Deze is verzonden op 16 september en staat bij de douane sinds 19 september,, vorige vrijdag naar de post gebeld en die zeiden dat hij een code 50 had (wat betekend dat ze niet weten wat er in de doos zit en hoeveel het gekost heeft)
nu hebben we vorige vrijdag de betaligsgegevens gefaxt (de post verteld ons dat ze het pak binnen de 2 dagen dan zouden moeten loslaten)
Nog geen antwoord en nog niets te zien via het tracking nummer...

Waar zou ik me ongeveer aan moeten verwachten? :(

Okei k heb nu begrepen dat ik beeter 3 kleine paketjes kan laten versturen dan 1 groot pakken van 2 kg.

1e pakketje: de goedkope zender van 29.95 van hobbycity (990 gram)

2e pakketje: De motor, regelaar, lipo's en servos ong 50 euro (600 gram)

3e pakketje: nachtverlichting, lipo, plakband, mesjes, schaartjes, klitterband etc. 30 euro (500 gram)

Nu heb ik geld gestort op mijn paypal acc en ik kan dus bestellen, maar ik zou niet weten hoeveel declared value ik moet invoeren? en wat het precies betekend? zodat ik het miste kans heb om gepakt te worden.. (tijd besparing, geld maakt me niet uit)

Ik heb via tower een E-revo besteld
Deze is verzonden op 16 september en staat bij de douane sinds 19 september,, vorige vrijdag naar de post gebeld en die zeiden dat hij een code 50 had (wat betekend dat ze niet weten wat er in de doos zit en hoeveel het gekost heeft)
nu hebben we vorige vrijdag de betaligsgegevens gefaxt (de post verteld ons dat ze het pak binnen de 2 dagen dan zouden moeten loslaten)
Nog geen antwoord en nog niets te zien via het tracking nummer...

Waar zou ik me ongeveer aan moeten verwachten? :(

hmm klinkt niet goed.

Imo zou ik zulke dure en grote dozen die vanuit Amerika komen nooit bestellen in Amerika, deze komen sowieso via de douane met bijhorende kosten...

Waarom had je deze niet besteld via UKModelsport, de eindprijs is zeker even goed. (geen douane kosten, geen hoge verzendingskosten ivgl met vanuit de States)

Hopelijk heb je het pakket via een verzekerde verzendmethode laten sturen?...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back