Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De webshop heeft het keurig gedaan die heeft het de dag erop afgestuurd...
Toen kreeg ik ook de track and trace code, was keurig accepteed at local postoffice...

Enkel het locale postagenschap doet het wat minder met het een week te laten liggen,alvorens het op het vlietuig te zetten... Vliegtuig was zeker nog niet vol :P

De webshop heeft het keurig gedaan die heeft het de dag erop afgestuurd...
Toen kreeg ik ook de track and trace code, was keurig accepteed at local postoffice...

Enkel het locale postagenschap doet het wat minder met het een week te laten liggen,alvorens het op het vlietuig te zetten... Vliegtuig was zeker nog niet vol :P

Mijn ervaring is dat het tussen de 1 en 6 werkdagen is voor het eindelijk "left for destination" is. Best raar, maar het lijkt erop alsof de "airmail" pakketten vrijwel altijd binnen 1 a 2 dagen gaan, maar dat de airparcel pakketten soms tot een week blijven liggen. Je zou inderdaad gaan denken dat ze gewoon wachten tot er weer een vliegtuig of container vol "airparcel" pakketten is ja ;)

Je moet iig geen haast hebben bij het bestellen van spullen in het buitenland ;).

Nou ja, ook niet in Nederland hoor, als ze het niet op voorraad hebben.
Voor de Xray meer dan 3 weken op de spullen gewacht en voor de Mini Revo gaven ze aan dat het zeker 2 weken zou duren. Als ze het op voorraad hebben gaat het snel maar anders, moeten hun het ook gewoon bestellen in het verre oosten;)

Nou ja, ook niet in Nederland hoor, als ze het niet op voorraad hebben.
Voor de Xray meer dan 3 weken op de spullen gewacht en voor de Mini Revo gaven ze aan dat het zeker 2 weken zou duren. Als ze het op voorraad hebben gaat het snel maar anders, moeten hun het ook gewoon bestellen in het verre oosten;)

Je spullen dus ergens kopen waar het wel op voorraad is ;).
Eerst bellen of mailen, dan pas bestellen.
Das ook het nadeel van bijv Ideal, je betaalt en dan krijg je te horen dat het niet op voorraad is...
Daarom bel of mail ik eerst voor ik bestel.

zou eens willen weten of er Belgen zijn hier die bij PKracing hebben gekocht uit Nederland en vooral hoelang het gemiddeld duurt dat een pakje toekomt?

Mijn pakje zou vorige week vrijdag de 18e zijn verzonden, maar nog niet toegekomen.

3 dagen of meer?

Belgie-NL heeft niets met douane te maken, dus ik denk dat je in het verkeerde topic zit?

Nederland>België duurt altijd wat langer ...

Denk dat het met een dag of 2 er wel zal zijn ;)

Belgie-NL heeft niets met douane te maken, dus ik denk dat je in het verkeerde topic zit?

U bedoeld?? Wie heeft het over duane?

zou eens willen weten of er Belgen zijn hier die bij PKracing hebben gekocht uit Nederland en vooral hoelang het gemiddeld duurt dat een pakje toekomt?

Mijn pakje zou vorige week vrijdag de 18e zijn verzonden, maar nog niet toegekomen.

3 dagen of meer?

Wel eerst even goed l.e.z.e.n. soms is het moeilijk, ik weet het ...

Ja en? Zo'n vraag kan toch gewoon tussendoor hier gesteld worden, hoeft zo'n jongen toch niet speciaal een nieuw topic voor aan te maken?

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar heb wel vernomen dat de douane de laatste tijd lastig schijnt te doen. Ik zit op het moment in Amerika en ga bijna weer naar huis. Omdat ik hier 5 maanden zat heb ik hier een modelvliegtuig gekocht en de doos bewaard zodra die binnen was zodat ik hem daar weer terug in kon doen voor als ik weg zou gaan en hem naar nederland zou willen opsturen. Hoe zit dat nu, kan ik dit gewoon opsturen naar Nederland of gaat daar moeilijk over gedaan worden?
Houden ze het tegen zodat het nooit aankomt of moet ik dan toch nog belasting betalen?

Dat wordt waarschijnlijk alsnog BTW betalen i.v.m. de "grote" doos .... Waarde een beetje aanpassen ;)

Verder verwacht ik niet echt problemen met het verzenden naar hier.

Waarde aanpassen? Als ik hem naar het postkantoor breng en hem daar laat versturen moet ik dan een waarde opgeven??

Inmiddels is het product ook gebruikt trouwens, dus dan word de waarde zoiezo minder toch?

Je voert iets uit .... Dus zal je waarschijnlijk de(een) waarde op moeten geven net als de Amerikanen die iets deze kant op sturen ;)

Dat is zo ... Gewoon een lager bedrag opgeven wat nog een beetje geloofwaardig is ;)

U bedoeld?? Wie heeft het over duane?

Wel eerst even goed l.e.z.e.n. soms is het moeilijk, ik weet het ...

hij doelde over de titel van deze topic omdat er in deze topic volgens hem alleen maar over verzendingen mag gesproken worden waarbij de douane bij betrokken is.
Imo overdreven om kritiek te geven en daar speciaal een opmerking over te geven over 1 vraag over 1 verzending omdat de douane er niet bij betrokken is, maar soit.

Ja en? Zo'n vraag kan toch gewoon tussendoor hier gesteld worden, hoeft zo'n jongen toch niet speciaal een nieuw topic voor aan te maken?

mijn punt exact ;)
Misschien heeft Alexzzz liever dat er nodeloos topics worden geopend?

Ofwel open ik nodeloos een topic over mijn ENIGE vraag, ofwel stel ik die ene vraag in deze topic die er heel erg mee te maken heeft en verder heb je er geen last van.
Mijn vraag werd hier trouwens al beantwoord (waarvoor dank)
Maar nu wordt daar nodeloos heisa over gemaakt, laat het gewoon rusten Alexzzz.

Laatst bewerkt:
eind goed al goed, pakje van PKRacing is toegekomen deze morgen :worship:

edit2: pakket zonder update is uiteindelijk ook net toegekomen :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back