.
Begonnen met het indekken van de romp met 2mm balsa.
Voor elk deel maak ik eerst een papieren sjabloon, op de romp uitgemeten.
Deze stukjes balsa t.p.v. de vleugelfairing lopen van vlak naar rond...
De nerf richting is dus belangrijk bij het uitsnijden van de stukjes balsa:
De plaatstukjes t.p.v. de vleugelfairing gelijmd en vastgezet tijdens het drogen met spelden.
Daarna een nieuw sjabloontje gemaakt en deze overgezet op de 2mm balsa plaat.
De vier stukken t.p.v. de rompzijkant boven de vleugel uitgesneden:
Ook deze bekledingsstukjes gelijmd en vastgezet tijdens het drogen met spelden.
Verder met de sjabloon voor de neusbekleding aan de bovenzijde.
Na de sjabloon overgezet te hebben op 2mm balsa deze uitgesneden.
Daarna deze delen goed natgemaakt met water, op de romp getaped en laten drogen buiten in de zon:
Wanneer de delen weer droog zijn kan de tape en de plaatdelen verwijderd worden.
Deze neusbekleding houdt nu redelijk zijn vorm en alle spanning is eruit als het verlijmd wordt:
De neusbekleding gelijmd en de cockpit vast voorzien van Humbrol "cockpit green".
Als de turtledeck bekleding eroverheen gaat kan je hier namelijk niet goed meer bij:
Verder met de lange delen voor het turtledeck.
Ook hier eerst een papieren sjabloon voor gemaakt en overgezet op 2mm balsa:
Ook weer flink natgemaakt, vastgetaped en in de zon buiten laten drogen.
De delen klaar voor verlijming:
En de romp is dicht aan de bovenzijde.
Cockpit uitgesneden aan de hand van de tekening.
Ik heb de cockpitrand iets naar binnen gelegd t.o.v. de tekening zodat er straks vlees is om de cockpitkap op te verlijmen:
Verder met de onderzijde...
Groeten, Ramses
.