Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ohwww.... ik dacht even dat je die vleugels boven je bed had hangen... bleek 't toch je hobbyhok te weez'n![]()
Ben je vaak ziek?lekker op de rug staren naar al dat moois....![]()
En waarom trekken ze toch hoogteroer tijdens het taxiën met een neuswieler?
Nee hoor.... dat is geen macht der gewoonte, maar gewoon verstandig: als je van de wind af taxiet zonder up te trekken, met name als de wind zijwaarts of schuin van achter op het toestel blaast, wil een kist op een hobbelig veldje wel eens schuin voorwaarts over zijn neuswieltje wegduikelen....
En daarom houden veel mensen dat hoogteroer getrokken tijdens het taxiën....
![]()
Wie denk je dat er wint: de wind of de propwash?Is nog nefaster als je up trekt wind af, want dan werkt het hoogteroer als een canard.
Ga hier niet verder het Tiger draadje bevuilen. Lees eens de taxi instructies na van sportvliegers en onthou "altijd wegduiken van crosswind"Wie denk je dat er wint: de wind of de propwash?
Je kunt er allerlei theorieën op loslaten, maar het is toch écht de reden waarom mensen up trekken met een driepoot....
Ik draai nu met twee taildraggers, allebei met vast staartwiel, en ik moet vaak een klein tikkie down geven om een draai in te kunnen zetten....
"Uitgeschrevenwegensonzorgvudiglanden"
Veel mooie vliegdagen toegewenst in 2017