Ornithos bouwproject 2016/2017 Tiger 2

.
Hoi Hoebie,

Dat is inderdaad ook een oplossing!
Moeten wel flinke buizen zijn want de balken zijn 44x44mm.
Ik ga eens winkelen, bedankt voor de tip!

Groeten, Ramses
.
 
Ohwww.... ik dacht even dat je die vleugels boven je bed had hangen... bleek 't toch je hobbyhok te weez'n :)

Hahahahaha! :D
Nou... om eerlijk te zijn... de bouwprojecten hangen wel degelijk in de nok op m`n slaapkamer, alleen niet boven m`n bed ;)

full


Fokker T.VIII W (G), Westland Whirlwind Mk.I en Spitfire Mk.IXc,.... oftewel, m`n avatar! ;)

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Mooi versiert zo'n kamer![emoji106] [emoji106]

Ben je vaak ziek?[emoji12] lekker op de rug staren naar al dat moois....

Mooi die plannen....we volgen ze op de voet!
 
Ben je vaak ziek?
emoji12.png
lekker op de rug staren naar al dat moois....

Nee hoor, laatste keer was lang geleden... tenzij je chronisch in het hoofd bedoeld...
Het bouw- en vliegvirus kom ik namelijk nooit meer vanaf! :D
En ik heb sowieso ook geen rust om in bed te blijven liggen... ;)
Dan maar wat knutselen, het is immers vakantie, ik ga nog even verder met de Ryan!

.
En hier in dit verslag weer verder met de Ornithos Club Tiger 2`s!

Fijne avond, groeten,
Ramses
 
Laatst bewerkt:
Brr dat filmpje van de 2x2 Tiger... Bij 3:35 (de tweede start), meteen vol hoogteroer trekken, kist die net niet in een stall zwijmelt hierdoor i.p.v. hem netjes "sportvliegtuig scale vliegen" gewijs te doen opstijgen...

En waarom trekken ze toch hoogteroer tijdens het taxiën met een neuswieler?
 
En waarom trekken ze toch hoogteroer tijdens het taxiën met een neuswieler?

Geen idee Dries... en oeps... :oops:

Ik zie op m`n maiden filmpje dat ik ook tijdens het taxiën hoogteroer up trek ;)


Bij mij komt het denk ik puur uit gewenning...
Alleen mijn eerste kist waar ik 25 jaar geleden mee heb leren vliegen (Hegi Snoopy) had een neuswiel.
Sindsdien vlieg ik eigenlijk alleen met tail-draggers en daarbij is up tijdens het taxiën niet vreemd.
Vandaar dat ik het denk ik ook bij mijn Tiger deed, maar het is eigenlijk niet nodig bij een neuswiel nee...

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor.... dat is geen macht der gewoonte, maar gewoon verstandig: als je van de wind af taxiet zonder up te trekken, met name als de wind zijwaarts of schuin van achter op het toestel blaast, wil een kist op een hobbelig veldje wel eens schuin voorwaarts over zijn neuswieltje wegduikelen....

En daarom houden veel mensen dat hoogteroer getrokken tijdens het taxiën....

:D
 
Nee hoor.... dat is geen macht der gewoonte, maar gewoon verstandig: als je van de wind af taxiet zonder up te trekken, met name als de wind zijwaarts of schuin van achter op het toestel blaast, wil een kist op een hobbelig veldje wel eens schuin voorwaarts over zijn neuswieltje wegduikelen....

En daarom houden veel mensen dat hoogteroer getrokken tijdens het taxiën....

:D

Is nog nefaster als je up trekt wind af, want dan werkt het hoogteroer als een canard.

:banana::banana:
 
Is nog nefaster als je up trekt wind af, want dan werkt het hoogteroer als een canard.
Wie denk je dat er wint: de wind of de propwash? ;)

Je kunt er allerlei theorieën op loslaten, maar het is toch écht de reden waarom mensen up trekken met een driepoot....
Ik draai nu met twee taildraggers, allebei met vast staartwiel, en ik moet vaak een klein tikkie down geven om een draai in te kunnen zetten....
 
Wie denk je dat er wint: de wind of de propwash? ;)

Je kunt er allerlei theorieën op loslaten, maar het is toch écht de reden waarom mensen up trekken met een driepoot....
Ik draai nu met twee taildraggers, allebei met vast staartwiel, en ik moet vaak een klein tikkie down geven om een draai in te kunnen zetten....
Ga hier niet verder het Tiger draadje bevuilen. Lees eens de taxi instructies na van sportvliegers en onthou "altijd wegduiken van crosswind"
 
Hallo Ramses,
Heb zojuist een laser freesset binnen gekregen van Dennis.
Uistekend laserwerk, met behulp van jou foto's geen enkel probleem,
zelfs niet voor beginners.
Mijn oog viel meteen op die fles Single Malt, die kende ik nog niet, maar,
volgens mijn Whisky bibliotheek is hij nogal zoet, dus niet zo mijn smaak.
Goed idee om zo'n club-actie te starten, en vooral het gezamelijk bouwen.
Bij de OLC hebben we ook wel eens iets gebouwd. maar dat was niet zo'n succes.
Dit ging om een kunstvlucht trainer, maar wel met een simmetrische vleugel.
Tegen de tijd dat nummer twee klaar was, was nummer een alweer naar de
gallemiezen, ofwel in het gemeente archief (ook wel genoemd de KLICO) ingeschreven, of, zoals ze in Friesland zeggen "Uitgeschrevenwegensonzorgvudiglanden".
Veel mooie vliegdagen toegewenst in 2017.
Misschien tot ziens in Odoornerveen zoals Bas ook al zei.

Peppie
 
Teveel aan projecten... maar ik kan m'n Calmato sport betijgeren... (heb immers de tekeningen)... tijgerstaartje is zo gefixt, 'snie zo moeilijk'... bedoel... is toch reeds een tijger-clone :D
Overigens vliegt er bij ons reeds enige jaren een mooie grote 60 rond... een tijgerman in hart en nieren :). Zweert bij tijgers (niet bij Puma's... geloof ik???)
Nu nog effe een tijgerjasje kopen... echt in stijl...
Gr Bas
 
"Uitgeschrevenwegensonzorgvudiglanden"

:D:D

Bedankt Peppie en veel plezier met de bouw van jouw Tiger 2!
Het is een heerlijk kitje om te bouwen en een hele fijn kist om te vliegen :thumbsup:

Veel mooie vliegdagen toegewenst in 2017

Voor jullie ook! :thumbsup:

En Bas, inderdaad! Het viel mij ook op dat de Calmato behoorlijke Tiger trekjes heeft! ;)
Dat Tiger printje/jasje... tja... daar ben ik zelf iets minder van :D

Ik zal kijken of ik dit jaar een leuke meeting in Odoorn bij kan wonen, lijkt me leuk en gezellig!
Jullie hebben toch ook een schaalmeeting eens per jaar?

Groeten, Ramses
.

 
Laatst bewerkt:
.
Vanavond was de nieuwjaarsborrel/receptie op onze vliegclub Ornithos :beer:

De Ornithos Club Tiger 2 bouwgroep wilde Berry bij deze gelegenheid bedanken vanwege zijn initiatief en grote inzet in dit gezamenlijke club bouw project.
Niet alleen is hij de initiator maar ook de drijvende kracht op de achtergrond van dit leuke club project.
In dit bouwverslag is te lezen dat hij al het laserwerk heeft verzorgd, de cockpitkappen heeft getrokken, bouwtools heeft gemaakt, stickers heeft gesneden, etc. etc.

Wij als Ornithos Club Tiger 2 Bouwgroep wilde Berry daar voor bedanken en hebben een presentje voor hem gemaakt en gekocht.
Gemaakt in de zin van een "bedank trofee" en gekocht in de zin van een lekkere fles Whiskey.

Berry genoot zichtbaar van elke succesvolle maiden flight van een Ornithos Club Tiger 2 afgelopen weken...
Wij genoten vanavond van de leuke reactie van Berry op de presentjes :thumbsup:

full


full


De Ornithos Club Tiger 2 "bedank trofee":

full


En de lekkere fles Whiskey:

full


full


full


full


full


full


full


Verder met dit verslag over de bouw van de overige Ornithos Club Tiger 2`s!

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
.
Hahahahaha, inderdaad!
Hadden we `t ook al over...
Leuk schaal 1/6 indoor Tigertje! :D ;)

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Wat een ongelooflijke nostalgische bui krijg ik nu toch opeens...
die poster die daar hangt (rechtsboven op de foto's) met al die bovenaanzichten van warbirds...
Kun je daar aub eens een fotootje van nemen en hier neerpoten... ik had krek dezelfde poster in de jaren '90 op mijn jeugdkamer hangen!
Daar zijn veel modeldromen ontstaan destijds!
 
Back
Top