openpilot info draad

Bordjes zullen wel goed zijn waarschijnlijk, maar het is en blijft een cloon.
Ik heb zoiezo liever the real shit! Als het nu FC's of frames betreft.
 
ga er toch vanuit dat als op er toesteming voor geeft er de zelfde componenten op gaan als bij het orgineel

denk dat ze dit doen omdat ze zich volledig op de revo willen storten
 
Openpilot ontwikkeld hun bordjes zelf maar laten het oom ergens anders maken, het zou zomaar hetzelfde fabriek kunnen zijn.
 
Drotek maakt de borden in eigen huis. Daardoor heb je geen invoerrechten en inklaringskosten in de EU. Dat scheelt al een stuk in de prijs.

Of ze kwalitatief gelijk zijn is nog maar de vraag. Op OP forum hebben mensen al hun twijfels gezet bij de solderingen. We zullen het pas weten als de bordjes in omloop zijn.

In de tussentijd weet je bij het originele bord in ieder geval dat je goed zit. De prijs van de controller is tegenwoordig maar een fractie van de gemiddelde setup. Zeker bij de fpv vliegers.
 
Ik heb bovenstaande laatste versie GCS geinstalleerd 2012-10-26.
Nu wil ik mijn oude CC er aan hangen en als ik connect druk dan zie je in het tabblad Firmware alle knoppen bovenin grijs worden.
Het oude board wordt niet herkend.
Wat doe ik fout?
Ton
 
Je moet de bootloader eerst upgraden. Dat is hetzelfde als firmware upgrade alleen een andefe file. Staat ergens op openpilot wiki.
 
Pffft gevonden en upgrade gedaan.
Is de firmware voor het board (niet de bootloader) van een CC en een CC3D hetzelfde.
Ik heb weer de bovenste file gekozen voor mijn oude CC.
firmwareokt2012.jpg
 
Dat klopt Boris ik heb eerst de bootloader gedaan en daarna bovenstaande firmware er op gezet.
Ik weet inmiddels dat de juiste software voor het oude CC boardje gekozen wordt in de wizzard.
Nu opnieuw instellen van de quad.
Ton

Overigens je linkje werkt niet.
 
Eerst rescue drukken in fw upgrade tab, pas dan bordje eraan hangen zonder LiPo. Staat zo vermeld op de site van OP.

Vroeger ging het ook anders en ik moet toegeven dat ik me ook een kwartiertje heb laten vangen!
 
Toch even melden, met jullie hulp draait ales weer!
Binnen afstelling is gedaan dus eerdaags weer naar buiten als de wind een beetje minder is.

Nog even een gekke ingeving.
Ik heb 3 flightmode standen, rate en atti.
Wat gebeurd er als je een flightmode stand hebt met pitch roll en yaw in axislock en het aantal graden op b.v. 2 zet?
Hangt hij dan bijna stil in de lucht of ben ik het pad nu helemaal kwijt?
Groeten
Ton
 
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat 2 graden te veel van het goede wordt.. Ik gebruik axislock in atti mode op yaw. Je ziet de quad echt maar een heel klein beetje links en rechtsom draaien. Bij mij staat ie op de standaard 5 graden. Maar dus niet op roll en pitch. Ik zou zeggen, probeer het uit op de standaard waarden, en pas die langzaam aan..

Gisteren de bluetooth adapter van mn multiwii op de cc3d aangesloten. fluitje van een cent! Hopelijk gaat afstellen wat makkelijker nu ik m niet elke keer meer aan de pc hoef aan te sluiten. Iemand ervaring met de android software? Ziet er op zich allemaal netjes uit. Jammer dat het al de hele dag zo waait..
 
Welke parameter van axis lock passen jullie aan dan? Je hebt de axis lock rate die standaard al op 2 staat? Je moet je kp's en ki's goed krijgen in rate en dan
Pas op axis lock. 2 tot 5 graden is voldoende.
Zojuist een laatste tuning sessie met mijn iconic-x gedaan bij windkracht 7 ofzo. Perfect weer om je quad nog hier en daar bij te schaven. Als je hem met dit weer strak krijgt dan moet het in alle omstandigheden goed vliegen.
Ik merkte wel dat axis lock veel kleine hikjes bij mij veroorzaakte.....nou ja heb deze nu erafgehaald en de pid's op yaw flink opgeschroefd en denk dat ik mijn yaw op deze quad ook prima geb staan.
 
Ik heb er niets aan aangepast. Gewoon de standaard waarde laten staan. Ik had in een filmpje over het pid tunen gezien dat die kerel het zo instelde, vandar dat ik het zo mee overgenomen had. Ik ga de volgende keer de yaw ook op atti zetten, kijken welk verschil het maakt. Die kleine trekjes heb ik dus ook elke keer. Op zich vloog het de laarste keer op de meeting prima, alleen wat oscilaties als ie met een flinke vaart naar beneden kwam en ik flink "tegengas" gaf. 1x bijna finest geworden. Bleek later dat de motoras links achter los zat.
 
Back
Top