openpilot info draad

Hoe moeilijk kan het zijn om effe alle stekkers juist te plaatsen.
Nu kan ik weer een half uur kl...te om alles op zen plaats te zetten.

Al een dikke minpunt voor mij!

Laatst bewerkt:
Die kabels hoef je niet om te draaien man. Je kan alles in de software aanpassen! Zelfs de esc's hoef je niet goed aan te sluiten. Dat is het mooie aan openpilot....sluit maar aan en kijk achteraf wat wat is.

Voor je kanalen loop je wizzard na en alles wordt automatisch goed gezet.

Toch de bekabeling omgewisseld , indentiek op volgorde van de openpilot.
Ontvanger krijg stroom en alles aangesloten en gekalibreerd.

Eerste test hover zit erop , nog niet echt super stabiel maar vliegt al wel!
Questie van de juiste PID instellingen vinden voor deze quad.

Dus koop je bij Drotek een openpilot moet je eerst en vooral alles servo stekkers zelf aanschaffen en solderen+ de pins waar de regelaren op komen moeten ook gesoldeerd worden.

Voor de rest is het bord identiek!
Nu nog rag test :)

Ik let helemaal niet op hoe ik aansluit..ik sluit het gewoon aan en loop die wizzard na. Gisteren nog een cc bordje op die vc550 opgezet en alle motoren verkeerd aangesloten.....die draai je vervolgens om bij de input pagina.

Voor de pid's.....geen axis lock gebruiken....gewoon de kp's flink omhoog in rate en het zal veel beter vliegen.

Hoeveel van die bordjes heb je nog?

Heb nog 2 nieuwe bordjes liggen , die moeten nog gesoldeerd worden.

Eten jullie die bordjes op ofzo?

Wel vaag dat ze gewoon een streng met pinheaders en kabels zonder stekkers meeleveren. Daarmee maken ze het toch weer een project voor de hobbyist.

Wat is de kwaliteit van de solderingen. Zijn die stekkerblokken echt zo geel of ligt dat aan de foto's?

Laatst bewerkt door een moderator:
Stekkerblokken zijn licht bruin , als je ze bij openpilot besteld zijn ze wit.
Het zijn wel indentiek dezelfde borden buiten die kleine verschillen.

Binnenkort zijn ze niet meer te verkijgen dus koop ik altijd een kleine lading van die bordjes :)
Kan je geen miskoop mee doen!

Motor kabels maakt idd niet uit , maar heb het over de gekleurde kabels.
Geel Throttle enz...dat maakt wel uit.
Dat steekt allemaal verkeerd in de stekker , dus moet je ze 1 per 1 netjes op zen plaats steken.

Bordjes kunnen ze wel namaken maar met een stom stekker heb ze wel een probleem mee , hoe moeilijk kan dat zijn!

Heb nog 2 nieuwe bordjes liggen , die moeten nog gesoldeerd worden.
Ik kan er wel 1 missen , heb ze 73 euro incl verzending betaald per stuk ,voor die prijs mag er 1 weg.

Zelfs dat maakt niet uit....enige wat je moet doen is throttle kanaal op 1 met de voeding en de rest maakt niks uit....dat zoekt ie zelf uit als je die wizzard naloopt. Maar krijg je geen servo stekker erbij? Dat is de enige wat ik erg zou vinden. Wat betreft die pinnen die heb je er zo op. Dan zou ik ook nog kiezen om niet overal de 3 5V pin op te zetten. Je hoeft nooit motor draden te isoleren.

Yep die is erbij , maar langs 1 kant een stekker en langst de andere kant kan je weer solderen...

Boris , zelfs de kabel dat voeding geeft naar de ontvanger staat verkeerd...( kleuren kloppen niet)
Servo stekkers zijn er niet bij , algoed dat ik hier een lading kapotte servo's heb liggen en daar ervan kon afhalen.

Laatst bewerkt:
Dat hadden ze wel mogen vermelden dat die er niet bij zit dan. Dat is inderdaad wel slecht ja.....alles namaken, maar de connectors niet. Echt fransen.

Laat maar weten hoe het vliegt. Volgens dankers van openpilot zou net zo goed moeten zijn. De sensors en software is hetzelfde.

Komt goed hopelijk.
Dit weekend ga ik niks anders doen dan tunen , heb al men quad's uit elkaar gehaald Esc's enz gewisseld. Ze vliegen allemaal goed maar heb het gevoel dat het mss beter kan!
Wil strakke video opnames zonder gewibbel /jello of wat dan ook.

Begin maar met axis lock erafhalen en yaw tunen. Alle hikjes en schokjes gaan dan weg.

Ik heb op zowel iconic-x en vc550 ongeveer dezelfde settings. Scheelt niet veel.

Pak de kp roll/pitch ongeveer op 40 en ki op 42. D op 30ongeveer bij roll en pitch
Yaw kp ergens tussen 55-70 en ki iets meer dan kp. D bij yaw gewoon op 0.

Bij mijn iconic-x zit een klein verschil op pitch ten opzichte van roll, maar weet zeker dat bovenstaande settings echt super strak zijn om mee te vliegen en soepel voor video.

Laatst bewerkt:
Met 30 bedoel ik de laatste twee cijfers achter de komma bij deriative. Deze zie je alleen bij expert/advanced stabilization settings. Dit versoepelt alles nogmaals en haalt de laatste trillinkjes bij full throttle en snelle verticale dalingen en stabiliseert beter na loops. Post wel een screen als ik bij mijn laptop ben. Heb nu op 3 verschillende quads successvol kunnen tunen zodat de quad echt strak in de lucht blijft hangen en kinderspel om deze te controleren.

Typfout het is derivative. Het valt onder basic PID begrippen.

PID= proportional, integral, derivative

Back