openpilot info draad

Gebruikt iemand hier de mogelijkheid om een.satteliet spektrum op de flexiport te zetten ipv heel de ontvanger te gebruiken? Of is dit een slecht idee? En indien gebruikt hoe sluit je deze aan? 3 draden aan satteliet, en 4 aan de kant van de flexiport......

In de volgende wiki pagaina wordt alles besproken betreft het aansluiten van een sat.
http://wiki.openpilot.org/display/Doc/Spektrum+Satellite

Onderaan de pagina staat een link naar een forum threat, van user Sambas. Hij heeft een aantal adapters waarmee je de sat direct op de flexi of main poort kan aansluiten. deze adapter maakt van de 5v 3.3V.

Werkt top.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruikt iemand hier de mogelijkheid om een.satteliet spektrum op de flexiport te zetten ipv heel de ontvanger te gebruiken? Of is dit een slecht idee? En indien gebruikt hoe sluit je deze aan? 3 draden aan satteliet, en 4 aan de kant van de flexiport......

Ik heb een CC3D in bestelling en wil ook een Spektrum satelliet gaan gebruiken. Je kunt hem niet rechtstreeks aansluiten,
daarvoor moet je een extra adapter hebben:
OpenPilot Spectrum Adapter - OpenPilot Store

Laatst bewerkt door een moderator:
Een satelliet is een stuk kleiner dan een ontvanger + het scheelt een aantal draadjes.
Doordat je een extra adapter nodig hebt, wordt het voordeel ineens een stuk minder...

Dus om alleen satelliet te gebruiken zonder de rx? Waarom zou je voor slechter ontvangst gaan als dat zo is? Je Rx en satelliet werkt namelijk altijd het beste!

Spektrum beweert dat een satelliet een volwaardige ontvanger is.
De combinatie van twee ontvangers met de antennes loodrecht tov elkaar geplaatst geeft de ontvangercombinatie een beter "blikveld".
De winst zit dus niet zozeer in het bereik.
Als je de ontvangercombinatie beide met de antennes in de zelfde richting plaatst, heb je geen voordeel tov een enkele ontvanger.

Nou als je 2 receivers hebt dus inclusief satelliet, heb je geen last van 26db verlies bij polarizatie verschil. Je quad beweegt namelijk en is niet statisch zoals ook je transmitter.
Eis is wel natuurlijk dat ze 90 graden verdraaid zijn.

effe ander vraagje

kan je de nieuwe cockpit/gcs ook gebruiken voor je oude op bordjes
en zo ja werkt de wizard dan ook

mischien iemand die dit weet

Alles werkt zelfs de firmware is hetzelfde.
je hoeft enkel alleen de bootloader te upgraden. Check wiki daarvoor. Als je niet kan vinden zoek ik het wel voor je uit.

Heb dit toevallig eergisteren getest en het werkte!

Alles werkt zelfs de firmware is hetzelfde.
je hoeft enkel alleen de bootloader te upgraden. Check wiki daarvoor. Als je niet kan vinden zoek ik het wel voor je uit.

Heb dit toevallig eergisteren getest en het werkte!

ja maar je hebt het tegen een persoon doe totaal geen verstand heeft van computers wat is een bootloader :)

als ik het bordje er aan hang gaat die dan niet gewoon upgraden ofzo

De Wizard starten. Druk op Upgrade en sluit je usb kabel weer aan. Ga daarna naar het volgende scherm en je ziet onderaan het scherm welk board er nu aanhangt. (Detected board type)

ja maar je hebt het tegen een persoon doe totaal geen verstand heeft van computers wat is een bootloader :)

als ik het bordje er aan hang gaat die dan niet gewoon upgraden ofzo

altijd goed om terminilogie te weten!

computers ken je vast wel een beetje... je bent actief op dit forum, en grote kans dat je dat met een computer doet. :thumbsup:

voordat je dit hebt kunnen lezen heb je je computer aangezet.
nadat je het knopje had ingedrukt ging je beeldscherm aan en zag je een zwart scherm met wat regeltjes voorbij komen. wat voor harde schijven erin zitten hoeveel geheugen etc etc.. daarna ging je windows (gaan we voor het gemak maar even vanuit) laden. en plop! je kon naar MBF surfen en dit bericht lezen.

het aller eerste wat gebeurde op je pc was het laden en draaien van een soort van bootloader. dit is het programma welke alle verbindingen binnenin de pc kent en hoe deze aan te spreken. hierna laade windows, dit kan je zien als de firmware. je kan op je pc verschillende windows versies zetten of bijvoorbeeld linux en zo zijn er nog programma's (firmwares) maar al deze programma's (firmwares) kunnen niet opstarten en weten hoe de pc verbindingen zijn zonder de bootloader.

exact hetzelfde geld voor je flightcontroller (ongeacht merk of type).
de firmware die je erop zet weet niet waar het opgezet word.
de bootloader zorgt ervoor dat de firmware geladen word en verteld meteen waar de firmware nu moet kijken voor de sensoren en dergelijke.

een erg simpele/ versimpelde uitleg van een bootloader.
hopelelijk is het nu wat duidelijker. :cool:

Nee je moet voor de firmware upgrade eerst bootloader firmware doen. Stuur wel een link naar het manual als ik niet meer op mobiel ben.

Volgens mij een 'glitch' in de software. Hij geeft bij mij aan dat ze niet meer beschikbaar zijn.

@ garbungel, als het weer een beetje meezit dan zou ik zondag graag gebruik willen maken van jouw openpilot kennis. Ik heb mijn Tri en quadcopter inmiddels uitgerust met een F3discovery bord dat draait op openpilot firmware.

@ garbungel, als het weer een beetje meezit dan zou ik zondag graag gebruik willen maken van jouw openpilot kennis. Ik heb mijn Tri en quadcopter inmiddels uitgerust met een F3discovery bord dat draait op openpilot firmware.

Mooi man.....ben benieuwd hoe het vliegt. Sensoren zijn dan wel anders neem ik aan?

Ik heb nog helemaal geen vergelijk met het originele bordje. Het zou mij verbazen als de prestaties werkelijk anders zijn dan die van de cc3d.

Back