Ze gaat omgebouwd worden naar electro...Moet willen, maar handstart, en weinig vermogen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ze gaat omgebouwd worden naar electro...Moet willen, maar handstart, en weinig vermogen.
Ach wat jammer.Ze gaat omgebouwd worden naar electro...
sorryAch wat jammer.
Ach wat jammer.
Tsja... nou... wat moeten we dáár nou eens van zeggen..sorry![]()
Ik heb inderdaad het richtingsroer met pull-pull. Altijd al eens willen toepassen en bij Ogar ruimte genoeg. Mijn servo zit denk ik wat hoger zodat de draden over de wielkast heen lopen. Zie:
De Ogar, oude model met vernieuwing.
Blíjft gaaf, he? Helaas is dit hele verlof de wind hier eigenlijk niet gaan liggen...Vandaag 2 mooie vluchten met Ogar gemaakt. Starten en landen lukken me steeds beter. Prachtig gezicht, balancerend op het ene wiel.
Ik wacht ook al dagen op minder wind in het Zeeuwse....Blíjft gaaf, he? Helaas is dit hele verlof de wind hier eigenlijk niet gaan liggen...
Instelhoek toch maar even gecontroleerd....Niet uit mijn hoofd, er staat me vaag iets bij van 1,5 graad, maar pin me daar niet op vast.
ik heb het stabilo zadel aangepast aan de hand van het vlieggedrag, niet door meten en vergelijken met de tekening in ieder geval.
Ik bleek, met het zwaartepunt op de aangegeven plek, met iets downtrim te vliegen ondanks een absoluut aanzienlijk vlieggewicht (5600 gram zonder brandstof
De bouwbeschrijving zegt 3500~5000 gram, waarvan ik persoonlijk denk dat bijna niemand dat voor elkaar kreeg, want ik heb hooguit ongeveer 400 gram "teveel" (ontsteking, viertakt i.p.v. tweetakt), maar heb minstens een halve kilo lood in de neus liggen die ik niet kan verklaren uit de te zware motor, en er zitten geen gekke dingen in de staart. Sterker, ik heb het staartwiel weggelaten.
Ik heb alleen de bouwbeschrijving, geen tekening.Instelhoek toch maar even gecontroleerd....
Ik kom uit bij een instelhoek van 4 graden, gemeten met een Robart instelhoekmeter.
Lijkt me veel.....
Met +/- 3.5 mm onder de voorzijde van het stabilozadel kom ik op 2 graden, dat lijkt beter te passen.
Of hoort bij het originele profiel een grotere instelhoek?