Nitro motor start niet. (Iemand gezocht binnen +/- 50km van Etten-Leur)

  • Topicstarter Topicstarter branco07
  • Startdatum Startdatum
Yep, de toegang is vrij als ook de gesprekken met leden. Naar mijn idee kan je zelfs aan tafel sleutelen maar als je een rondje wilt rijden moet je trainingsgeld betalen.
 
volgens mij draait de motor bijna niet,
het klinkt raar,
kijk maar deze vanaf ca. 20 sec.:


Groet
Uwe

sorry, ik was in de tijd verkeerd, negeren mijn reaktie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze auto is een aanfluiting. Net lang De Baanbrekers geweest. Er reed op dit moment alleen maar electro maar er was wel iemand bij die nitro heeft gereden. Die heeft er even naar gekeken en kwam tot conclusie dat het tank deksel niet goed sluit niet.

Ik ga dat proberen op te lossen maar dat wordt pas eind deze week in verband met herkansingen op school
 
Wel nee, gewoon even de bovenzijde van de tank, dus waar de dop op valt met een schuurblokje en fijn schuurpapier recht/glad schuren. De o-ring in de dop even eruit halen, licht invetten en opnieuw in de dop monteren.
Wel de tank daarna goed reinigen van het plastic stof....
 
Wel nee, gewoon even de bovenzijde van de tank, dus waar de dop op valt met een schuurblokje en fijn schuurpapier recht/glad schuren. De o-ring in de dop even eruit halen, licht invetten en opnieuw in de dop monteren.
Wel de tank daarna goed reinigen van het plastic stof....


Met wat kan ik het dan het beste invetten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
langs gaan

hoi, ik wil je wel helpen uit sluiten of het aan de tank afsluiting lig , laat maar weten,
ik heb een druk tank ,en neem brandstof slang mee, dan kijken of het inderdaad de tank is,
 
Ik heb vandaag de tank met een tie-wrap dicht gehouden en dat hielp. Blijkt dat de dop te klein is en open gaat als je zachtjes op een slangetje blaast.
Hij starte een paar keer bijna. Maar nu is mijn gloeistarter helemaal op. Morgen maar weer even een telefoontje plegen voor die adapters
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dus geen hulp nodig ?

Ik heb vandaag de tank met een tie-wrap dicht gehouden en dat hielp. Blijkt dat de dop te klein is en open gaat als je zachtjes op een slangetje blaast.
Hij starte een paar keer bijna. Maar nu is mijn gloeistarter helemaal op. Morgen maar weer even een telefoontje plegen voor die adapters

dus geen hulp meer nodig dan ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dus geen hulp meer nodig dan ?


Ik ga eerst die adapters af wachten en school afronden. Ik denk dat het wel lukt als ik me spullen kan opladen. Heb er ook een met batterijen maar die is na 5 min leeg.. Ben elke keer zo dichtbij en dan is dit ding weer leeg..
Als ik hulp nodig heb met afstellen laat ik het wel horen :)
In ieder geval bedankt voor alle hulp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oke school is belang rijk .

Kan een ding nog zeggen e dat is.

als tank je niet goed is !,.

probeer dan niet te starten,!

(je type ik ben er steeds zo dicht bij, maar na 5 min gloeistart leeg)

maar al heb je een gloei paneel.of 10 van die gloei starters,
als de tank lekt (al is maar een beetje ) dan zal je altijd er bijna zijn.
snap je.

dadelijk trek je koortje stuk.of iets anders, .
eerst uit sluiten ,dat je brandstof systeem, 100% lek vrij is,
ik had hem zo ver dat hij aan sloeg en uit viel.
en heb toen ook gezegd ,ik stop voor ik iets stuk maak.
dit omdat ik niet gezien had dat tank deksel lekte,
dom weg vertrouwde ik er op, het is nieuwe voelt goed dus zal wel goed zitten.

maar als je nu steeds probeer , en ook aan de sproeiers ga draaien ?
want je zeg ben er steeds bijna,

is jou auto , maar ik zou zeggen, stop met proberen draaid te krijgen,
eerst tank lek vrij maken.

onder druk .

daar om bood ik aan langs te komen met een los tank,je, 1voor vliegtuig, daar zit geen deksel op,en is 100% druk dicht, heb een lucht pompje ,en kan hem bol zetten, en hij blijft zo tot je de lucht er uit laat,

er zitten 2 slang pilaartje op, 1 voor carb. 1 voor uit laat druk.

dan zou hij moeten starten, als dat zo is.
klopt het dat tank lekt.

op deze manier kan je uit sluiten waar het nu door kom.

geloof me hier op forum hebben we bijna alle maal ,de weg bewandeld waar jij nu aan begin, elkaar helpen behoeden , voor onze strobbels.
is wat men doe.
ik ben ook zo veel en nog steed ,geholpen,
en het is zo veel waard , iemands kennis en ervaring door wil geven en wild delen.

maar ook is het goed om zelf uit te vinden, dus , komt goed.

school eerst . gloei start is niet het probleem, want 5 min heb je net nodig als alles in orde is,




zorg voor je verder gaat , dat je kan uit sluiten dat de tank lek is .

want zodra de motor aan slaat krijg je druk in de tank ,en die heb je nodig .

test dus voor je probeert , dat de tank lek vrij is .

dus dat hij druk vast hou. oke. laat maar horen voor je iets gaat kopen . want heb ook wel tank je liggen van een nitro .
 
Laatst bewerkt:
oke school is belang rijk .

Kan een ding nog zeggen e dat is.
als tank je niet goed is ,.


zorg voor je verder gaat , dat je kan uit sluiten dat de tank lek is .

want zodra de motor aan slaat krijg je druk in de tank ,en die heb je nodig .

test dus voor je probeert , fat de tank lek vrij is .

dus dat hij druk vast hou. oke. laat maar horen voor je iets gaat kopen . want heb ook wel tank je liggen van een nitro .

Ja school is zeker belangrijk! ;-)

M.v.g. Mark
 
ik begrijp niet alles wat @e12: daar schrijft,

maar idd ziet het uit,
als da je bij het trekken van de starter
alleen de motor zo veer draait, tot hij aan de compressie punt aan komt,
dan gaat hij niet verder, omdat de compressie te hoog is,
ik vermoede, dat gewoon de kamer vol brandstof is.

Voor het leegblazen:

iemand schreef, plug eruit, vol gas en trekken,
da komt nog meer brandstof in,
je kan het doen met vol gas en een lege tank,
of helemaal zonder gas 10 keer trekken.

suc6, en laat het je van iemand voordoen man,
zo 'n motor moet bij de 3. keer lopen,
en als die warm is, moet je de trekstarter allen schuin aankijken,
dan loopt die al,
en wat eerder geschreven,
je kan hem ook heel makkelijk kapot maken,
da kan ik je ook 'n paar tips voor geven

(...de bedoeling is: wat moet ik niet doen, ha ha)

Groet
Uwe
 
zo hè, dat zijn een paar vage posten.... e12 en Uwe; jullie maken het zo wel heel ingewikkeld met zulke onduidelijke posten. Dat kan toch niemand volgen....

PS) Je kan de gloeiplug ook een kwart slag los draaien bij het starten; dat verlaagt de druk op de zuiger, voorkomt verzuipen door te veel brandstof en ontlast de trekstarter. Als de motor loopt kan je dan (met draaiende motor) de gloeiplug vastdraaien..
 
zo hè, dat zijn een paar vage posten.... e12 en Uwe; jullie maken het zo wel heel ingewikkeld met zulke onduidelijke posten. Dat kan toch niemand volgen......

het gaat hier ook niet om een elektromotor,
waar je het kabel aansluit en de motor loopt !

ik vind nitro-motoren leuk,
maar je moet weten hoe het werkt.

Groet
Uwe
 
ik begrijp niet alles wat @e12: daar schrijft,

maar idd ziet het uit,
als da je bij het trekken van de starter
alleen de motor zo veer draait, tot hij aan de compressie punt aan komt,
dan gaat hij niet verder, omdat de compressie te hoog is,
ik vermoede, dat gewoon de kamer vol brandstof is.

Voor het leegblazen:

iemand schreef, plug eruit, vol gas en trekken,
da komt nog meer brandstof in,
je kan het doen met vol gas en een lege tank,
of helemaal zonder gas 10 keer trekken.

suc6, en laat het je van iemand voordoen man,
zo 'n motor moet bij de 3. keer lopen,
en als die warm is, moet je de trekstarter allen schuin aankijken,
dan loopt die al,
en wat eerder geschreven,
je kan hem ook heel makkelijk kapot maken,
da kan ik je ook 'n paar tips voor geven

(...de bedoeling is: wat moet ik niet doen, ha ha)

Groet
Uwe


Heb je je eigen post al terug gelezen? Als jij zoiets van iemand anders leest raak je toch ook in de war?
 
Laatst bewerkt:
? vaag ik ben bij jingen geweest en weet wel wat ik bedoel ,daar gaat het toch om

zo hè, dat zijn een paar vage posten.... e12 en Uwe; jullie maken het zo wel heel ingewikkeld met zulke onduidelijke posten. Dat kan toch niemand volgen....

PS) Je kan de gloeiplug ook een kwart slag los draaien bij het starten; dat verlaagt de druk op de zuiger, voorkomt verzuipen door te veel brandstof en ontlast de trekstarter. Als de motor loopt kan je dan (met draaiende motor) de gloeiplug vastdraaien..


dus u post is overbodig
want waar u over typte gaat heel dit verhaal niet over, dus voor je ander , op vingers denkt te tikken lees rest van de berichten eerder gepost, haha je maak je naam wel waar nu .
 
Back
Top