Xtreme schijnt wel op korte termijn met een betere flybar te komen, en een metalen versie van de V-serie kop met door rubbers gedempte feathering shaft.
Binnenkort heb ik als het goed is een sample van de flybar in huis, Xtreme stuurt me er eentje op als bedankje voor wat tips die ik had gegeven.
Ik heb trouwens ook de Nanotech 130 batterijen van Hobby King binnen gekregen (eindelijk...)
Er zat geen defecte tussen, dat is al 1 pluspunt. De spanning na laden is goed, wel net een fractie minder dan de Intellect 130. De connectors gaan soms een beetje zwaar vergeleken met andere accu's, maar dat zal bij gebruik wel beter worden. Vliegtijd binnenshuis, totdat 75% throttle nodig is om nog te hoveren, bedroeg bij een eerste meting 6 minuut 41, wat zeker netjes is. De Intellect 130 haalt daarbij namelijk maximaal 6 minuut 30 en dan gaat hij rap naar beneden.
Ik heb ook een eerste testvlucht buiten gedaan, ook die viel niet tegen. Genoeg power, duidelijk beter dan de standaard Turnigy 160, die ook net een paar tiende gram zwaarder is. Daarna even een Intellect 130 gevlogen, om direct te kunnen vergelijken. Daarbij viel me op dat de Intellect toch net wat meer "punch" heeft, en de motor loopt soepeler, iets stiller ook zelfs. Misschien dat de Nanotech een iets minder constante stroom afgeeft en de spanning iets meer minimaal varieert. Maar voor iets meer dan een dollar per stuk blijft de Nanotech wel interessant, tenzij ze net zo kort meegaan als de standaard Turnigy 160. Die geven er na een tiental vluchten of meer snel de brui aan. Wel valt op dat de Nanotechs veel minder warm worden dan de Turnigy, en warmte is een echte lipo-killer, dus de vooruitzichten zijn goed als je daarop afgaat. De standaard Nine Eagles lipo's worden ook vrij warm tijdens een vlucht, en die blazen daarna snel wat op, en zakken vlot terug in prestatie. De Intellects blijven vrij koel, en daar heb ik nog geen uitval bij gezien.
Dus blijft mijn advies, wil je een gegarandeerd goede accu, met constante prestaties, neem de Hyperion of Intellect 130. Daarbij lijkt de Intellect dezelfde prestaties en kwaliteit te bieden als de soms meer dan 2 keer zo hoog geprijsde Hyperion, omdat die nu eenmaal de naam hebben goed te zijn, en Intellect die reputatie nog moet opbouwen.