Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
beste mensen (a) ik heb vandaag een solo pro dan daadwerkelijk gekregen :) jaja het was weer eens mijn verjaardag XD eerste reacties: goh wat is dit moeilijk! daarna: dit gaat best goed. nu kom echter in de problemen... ik snap wat meer van t helitje maar t is wel hoog gegrepen merk ik tot nu toe... het probleem is voornamelijk het trimmen. hij hangt stil als ik alleen throttle geef, als ik wil 'sliden' gaat dat niet helemaal goed... hij gaat half naar voren en valt bijna uit de lucht... als ik naar voren wil vliegen trekt ie helemaal naar links. maar als ik mn trim dan meer naar recht zet blijft ie niet mee hooveren... iemand een beetje tips over het trimmen? ben al dik 4 accus verder zonder resultaat. ben zelfs weer vanaf volledig neutraal getrimt gaan beginnen maar...

alvast bedankt Sander

Zit die pin achterop de swashplate wel in het rechtopstaande "gleufje" dat op het frame zit?

Bedankt voor je hulp.

op je foto staat echter de printplaat die op mijn Solo zat, degene die ik nu heb gekregen is anders. De servo motortjes zitten op deze plaat bv aan de andere kant en de elektronica zit ook op een andere plek. Alle aansluitingen kloppen wel overigens.
Maar weet nog steeds niet waar te solderen.

Bedankt voor je hulp.

op je foto staat echter de printplaat die op mijn Solo zat, degene die ik nu heb gekregen is anders. De servo motortjes zitten op deze plaat bv aan de andere kant en de elektronica zit ook op een andere plek. Alle aansluitingen kloppen wel overigens.
Maar weet nog steeds niet waar te solderen.

Deze is wat anders, maar de rode en zwarte draad van de batterij zit nog steeds op dezelfde plek.

ja dat zit ie wel... heb hem van rckix gekocht... als dat helpt met welk model dat is?

Als je de heli in je hand houdt en een beetje gas geeft, bijv 15%, en dan kijken wat er gebeurt als je de servos laat bewegen. Misschien loopt er wat aan. Anders gewoon contact opnemen met Marc van Rckix, dan lost hij het zeker op.

Deze is wat anders, maar de rode en zwarte draad van de batterij zit nog steeds op dezelfde plek.

Weet je misschien ook of die aansluiting zijn omschreven als B- en B+ op de printplaat? Dit lijken me namelijk de goede aansluitingen.

ik heb er nog heel eventjes mee geklooid maar er verandert niks... hij hovert zeer matig tot oké vooruit op opzij ofzo doet ie gewoon niet wat ik wil... vooruit geeft ie een tikje en daarna ook met vol vooruit gebeurt er helemaal niet... dan blijft ie alleen maar hoveren. ik ben van plan maandag even naar rckix te bellen of straks een mailtje te sturen met wat te doen, ik weet het echt niet (meer)

ik heb er nog heel eventjes mee geklooid maar er verandert niks... hij hovert zeer matig tot oké vooruit op opzij ofzo doet ie gewoon niet wat ik wil... vooruit geeft ie een tikje en daarna ook met vol vooruit gebeurt er helemaal niet... dan blijft ie alleen maar hoveren. ik ben van plan maandag even naar rckix te bellen of straks een mailtje te sturen met wat te doen, ik weet het echt niet (meer)

Lijkt me zeer verstandig. Ze hebben daar een goede klantenservice, dus je probleem zal zeker goed worden opgelost. Blijf je het zelf proberen, dan crash je hem misschien, en wordt het lastiger om aanspraak te maken op garantie.

]heb gister eventjes rckix gemailt :) vandaag antwoord gegeven. ik kreeg te horen dat de filmpjes op internet van mensen zijn die al vele uren ermee hebben gevlogen (dat kan best) en met de vraag alles een beetje beter te beschrijven aangezien Marc hem zelf nog even had getest. kreeg het advies om goed te oefenen met hoveren en dat het waarschijnlijk goed zou komen, mocht dit niet het geval zijn kon ik hem zo opsturen en zouden ze er even naar kijken.

nu lijkt het mij toch een beetje dat ie niet mooi hovert... heb een filmpje gemaakt met van de servo's en een attempt at filming het hoveren.

zou iemand er eventjes naar kunnen kijken? :???:

v5GuVPi4_eQ[/media] - nine eagles solo pro problem

dank :)

Laatst bewerkt door een moderator:
]heb gister eventjes rckix gemailt :) vandaag antwoord gegeven. ik kreeg te horen dat de filmpjes op internet van mensen zijn die al vele uren ermee hebben gevlogen (dat kan best) en met de vraag alles een beetje beter te beschrijven aangezien Marc hem zelf nog even had getest. kreeg het advies om goed te oefenen met hoveren en dat het waarschijnlijk goed zou komen, mocht dit niet het geval zijn kon ik hem zo opsturen en zouden ze er even naar kijken.

nu lijkt het mij toch een beetje dat ie niet mooi hovert... heb een filmpje gemaakt met van de servo's en een attempt at filming het hoveren.

zou iemand er eventjes naar kunnen kijken? :???:

[URL="
- nine eagles solo pro problem[/URL]

dank :)

Ik zie weinig van het vliegen, maar je servo's lijken me wel in orde. Waar je wel naar moet kijken is of je vooruit (dus rechter servo van achteren gezien) naar beide kanten evenveel beweging hebt. Mooiste is naar beneden iets meer uitslag (is naar voren) en naar boven (dus naar achteren) iets minder.

Wat me ook opvalt is dat je Solo Pro de banaanvormige linkjes tussen swash en bladen heeft. Ik heb 1 heli met deze rotorkop, en merk dat hij minder goed vliegt dan de rotorkop met dubbele uitgerekte O-vorm linkjes. Deze geeft meer directe aansturing van de bladen, en je heli wil daardoor feller naar voren, achteren, links en rechts. Als je een beetje handig bent zou ik je aanraden een nieuwe main shaft te bestellen, en de linkage set met dubbele linkjes, en de kop om te bouwen naar die van de V-serie Solo Pro.

Verder kan ik weinig zeggen van het vliegen, de heli is in de lucht bijna niet in beeld. Wel kan ik je aanraden om uit de hand te starten als je de heli nog niet goed in de vingers hebt. Neem de zender in je linkerhand, en de heli in de rechter, bij de staartboom. Geeft gas tot iets boven 50% en je zal voelen dat de heli zichzelf wil dragen, dus laat los en neem de zender volledig in je handen. Scheelt het direct moeten corrigeren als de heli bij het opstijgen van de grond zijwaarts wil schuiven.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik lijk ook niet direct iets abnormaals op te merken aan de servos, van het vliegen zie je idd niet veel, ofwel ligt dat aan de heli, ofwel corrigeer je nog teveel over, misschien ligt de high rate je wel beter dan low rate, of andersom.

ik weet niet als je bij dit model al de beginpunten van de servos kunt aanpassen, zo ja, probeer dat eens. misschien kan je de subtrim naar voren zetten aangezien het op de video lijkt alsof ie altijd naar achteren wil.

Wat ik nog was vergeten te zeggen, met de oude linkjes in de rotorkop wil de heli bij naar voren sturen ook ietsje naar rechts. Dat komt omdat er een faseverschil in die kop zit. En omdat een deel van "cyclic commando voorwaarts" wordt vertaald naar ook een stukje naar rechts opschuiven, heb je ook minder "autoriteit" om voorwaarts te gaan.

En waar je wellicht ook aan zal moeten wennen, is dat sturen met de staart de heli ook iets voorwaarts of achterwaarts zal doen gaan. Dat komt omdat het een erg lichte enkel rotor is, een coax heeft dit effect niet. Heb je niet buiten in de buurt een beschut windstil plekje om te oefenen? Dan kom je niet steeds dicht in de buurt van een obstakel, met een over correctie tot gevolg. Aan je flybar te zien (die lijkt me wat krom) heb je al een paar crashes gehad. Ik heb zelf pas echt een beetje leren vliegen toen ik naar buiten ging, dan heb je de ruimte om de zien wat de heli doet bij bepaalde stuurbewegingen, en de juiste correcties te leren. Nu vlieg ik binnen gerust snelle rondjes linksom, voor die tijd was het knap als ik niets raakte tijdens een vlucht.

Ik moet hoognodig een nieuwe bril!!
Ik heb dit exemplaar met de bijgekochte losse onderdelen.
P1100706.jpg

P1100708.jpg

Betekend versie V2 hetzelfde als de II?
Passen die losse onderdelen vanzelf op beide versies?
Dus de as verwisselen en de o linkjes er op zetten geeft een beter vliegresultaat?
Bedankt
Ton

De rotorkop van de V1 en V2 past prima op de I en II. De cijfers geven trouwens alleen maar de kleur aan, 2 of II is geel, 1 of I is rood.

Je kan ook alleen het bovendeel vervangen, scheelt je het verwijderen van de hele as. Let trouwens op, de main shaft set van de V versie lijkt verdacht veel op die van de oudere versie, maar een paar pinnetjes zitten op net een iets andere plaats. Daardoor kun je niet eenvoudig de "o-linkjes" op een oudere rotorkop zetten, het gaat dan wringen en de flybar beweegt niet meer soepel.

Vliegeigenschappen met de o-linkjes zijn beter. Je heli reageert directer op commando's en naar voren betekent ook echt alleen naar voren, en niet schuin naar rechts schuiven.

Back