Nine Eagles Solo Pro

  • Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Nu begin ik te twijfelen, maar volgens mij heb ik idd de accu er even uitgehaald, teveel in een paar dagen gelezen denk ik :(
Ik ging toen trimmen, en het viel me toen op dat er niets gebeurde met de trims.... daarna verscheen het probleem dat de servo bleef hangen.

De heli hangt nu vrijwel stil in de lucht als ik de controllers los laat, helt over naar rechts maar dat schijnt normaal te zijn toch?
Verder kan ik achteruit veel minder snel dan vooruit (korte servo slag)

Alvast weer dank!


Hellen naar rechts is normaal, dat krijg je er niet uitgetrimd. Als hij maar min of meer op zijn plek blijft bij sticks los is hij goed getrimd. Als je naar achteren een veel kortere slag hebt, en je hebt daar last van, kun je die natuurlijk met EPA ook weer wat groter maken.
 
Als je het pdf je pakt dat ik een paar pagina's terug heb gepost, moet je het trimmen van de epa makkelijker af gaan. Klinkt mij als een verkeerd ingesteld eindpunt van de servo.
 
Ik lees hier dat er een reset op het printje staat Maar daar zou ik toch met opletten zonder verder in te lezen hoor! :o voor het zelfde is dat een HARD-reset en zitten je IC's zonder programma's.... Wat je niet zomaar ff kan uploaden denk ik;)!
 
Bedankt allemaal weer voor de tips, met de handleiding van Indoorvlieger en Serum, was het afstellen eigenlijk een fluitje van een cent :D
Servo's staan perfect afgesteld!
Zal wel gek klinken, maar dit soort gepiel ligt mij wel en vind ik wel aardig om te doen ;)

@ Yov, dat kan eigenlijk niet, want er zit altijd een stukje ROM in dit soort spul, en alleen als je dit flasht dan zou je schade aan kunnen richten door bijvoorbeeld stroom uitval oid.
En als hij leeg zou zijn heb je een eprom programmer nodig en die heb ik ook niet zo 123 ff liggen :p

Wel jammer is, is dat er nergens een connector op zit om in het OS van het dingetje te kijken, hadden we zelf modificaties erin kunnen bouwen :cool:
 
Bedankt allemaal weer voor de tips, met de handleiding van Indoorvlieger en Serum, was het afstellen eigenlijk een fluitje van een cent :D
Servo's staan perfect afgesteld!
Zal wel gek klinken, maar dit soort gepiel ligt mij wel en vind ik wel aardig om te doen ;)

@ Yov, dat kan eigenlijk niet, want er zit altijd een stukje ROM in dit soort spul, en alleen als je dit flasht dan zou je schade aan kunnen richten door bijvoorbeeld stroom uitval oid.
En als hij leeg zou zijn heb je een eprom programmer nodig en die heb ik ook niet zo 123 ff liggen :p

Wel jammer is, is dat er nergens een connector op zit om in het OS van het dingetje te kijken, hadden we zelf modificaties erin kunnen bouwen :cool:

Mooi dat alles weer werkt zoals het hoort. Nu hopen dat het de komende dagen beter weer wordt. Binnen vliegen met de Bravo SX is ook best leuk, maar buiten met meer ruimte is toch fijner.

Ik ben trouwens de komende week op vakantie, en dan minder goed bereikbaar. Maar met de FAQ als backup, en inmiddels ook een paar andere Solo Pro piloten met genoeg ervaring, zal dat wel goed komen.
 
Ik ben trouwens de komende week op vakantie, en dan minder goed bereikbaar. Maar met de FAQ als backup, en inmiddels ook een paar andere Solo Pro piloten met genoeg ervaring, zal dat wel goed komen.
Alvast wil ik je een hele fijne vakantie toewensen en dat je maar veel en fijn mag vliegen :D

En die FAQ is zeker een must have ;)
 
Wel jammer is, is dat er nergens een connector op zit om in het OS van het dingetje te kijken, hadden we zelf modificaties erin kunnen bouwen :cool:

Die connector is snel gezet hoor! :p Als je de juiste pinnetjes weet te vinden op het plaatje kan je er een eprom programmer tegen hangen ;)!
 
Pfff main shaft kapot gegaan.... toch niet zo sterk spul dat nine eagles, zit een beetje prutserig in elkaar constructief gezien.
Het had een shaft moeten zijn van carbon met een losse pen er in.

Die palletjes waar aan de rotorbladen aan vastzitten zijn allebei afgebroken, gerepareerd door er een gat in te boren en een skid van een syma s107 doorheen te steken, merk wel dat het niet 100 procent meer in balans is.

Zijn er upgrade parts voor dit soort fragiele onderdelen?
 
bij mij ook al 2x gebroken geweest dit komt wel meer voor, ligt niet aan de heli he, komt door je crash ;). als je een echte dure heli had heb je nog veel meer stukken als je neer gaat dus alleen je featherinshaft gebroken is nog niet zo erg,

er is een metalen kop voor deze heli die zou veel betere moeten zijn, op blz 51 van dit topic, ik weet wel niet als die al te koop is daarvoor moet je bij indoorvlieger zijn.
 
Pfff main shaft kapot gegaan.... toch niet zo sterk spul dat nine eagles, zit een beetje prutserig in elkaar constructief gezien.
Het had een shaft moeten zijn van carbon met een losse pen er in.

Die palletjes waar aan de rotorbladen aan vastzitten zijn allebei afgebroken, gerepareerd door er een gat in te boren en een skid van een syma s107 doorheen te steken, merk wel dat het niet 100 procent meer in balans is.

Zijn er upgrade parts voor dit soort fragiele onderdelen?

bij mij ook al 2x gebroken geweest dit komt wel meer voor, ligt niet aan de heli he, komt door je crash ;). als je een echte dure heli had heb je nog veel meer stukken als je neer gaat dus alleen je featherinshaft gebroken is nog niet zo erg,

er is een metalen kop voor deze heli die zou veel betere moeten zijn, op blz 51 van dit topic, ik weet wel niet als die al te koop is daarvoor moet je bij indoorvlieger zijn.

Het breken van de pins is misschien bedoeld om je motor en tandwiel te sparen, maar het blijft vervelend. De huidige metalen kop van Xtreme is nog gebaseerd op het oude ontwerp, dus met de banaanvormige linkjes, die minder fijn stuurt. Xtreme is bezig met een nieuwe versie, maar het ontwikkelen van een voldoende stevig exemplaar kost nu eenmaal tijd. Soms kun je een shaft repareren met een gat boren, maar dat moet inderdaad wel goed zuiver zijn.
 
bij mij ook al 2x gebroken geweest dit komt wel meer voor, ligt niet aan de heli he, komt door je crash ;).
Ja weet ik, ook helemaal met je eens, maar..... ze hadden toch beter carbon fiber kunnen nemen, erg licht en bere sterk.
Zo'n metalen kop met inner shaft lijkt me wel wat :D
 
ja idd indoorvlieger ik heb liever dat die de featheringshaft breekt dan dat mijn tandwielen strippen of de 4in1 opfikt.

De laatste tijd vlieg ik gewoon rustig en haal ik geen kuren meer uit dus de heli land altijd netjes op de skids. ik heb gemerkt dat dit nog het beste is als je niet teveel stukken wilt hebben.
 
ja idd indoorvlieger ik heb liever dat die de featheringshaft breekt dan dat mijn tandwielen strippen of de 4in1 opfikt.

De laatste tijd vlieg ik gewoon rustig en haal ik geen kuren meer uit dus de heli land altijd netjes op de skids. ik heb gemerkt dat dit nog het beste is als je niet teveel stukken wilt hebben.

Dat scheelt ook, ik heb tot nu toe 1 keer een shaft vervangen vanwege beginnerscrashes, en een 2e als gevolg van een crash doordat ik niet meer gewend was binnen te vliegen. Overigens waren beide shafts nog niet gebroken, maar slingerden, dus er was wat verbogen.
 
Ja weet ik, ook helemaal met je eens, maar..... ze hadden toch beter carbon fiber kunnen nemen, erg licht en bere sterk.
Zo'n metalen kop met inner shaft lijkt me wel wat :D

Ik ben het niet helemaal eens met carbon. Het is zeker licht en sterk, maar mocht het toch breken, ben je gelijk een stuk duurder uit. Misschien zelfds zo erg dat het niet op weegt tegen de orginele of metalen onderdelen.
 
Ik heb een veertje onder de swashplate gemaakt. De besturing is nu veel directer en feller. De heli "valt" nu bij stickinput niet meer pas 0,5 seconde na de stickinput naar de gestuurde richting. Dit gaat nu heel geleidelijk en er is minder stickinput nodig om in de aangegeven richting te vliegen. Daarom heb ik, voorlopig, voor indoor, de mode teruggezet van advanced naar normal.

We is het zo dat je meer moet sturen om op één plek te hooveren.

Ik heb het veerstje zodanig lang gemaakt dat de swasplate net niet meer vrij kan bewegen.

Welke bolletjes gebruiken jullie op de swashplate? De binnenste of de buitenste.

Bert

Kun je een foto plaatsen van deze aanpassing ?
Heb er wel over gelezen maar nog nooit gezien.
Bij voor baat dank
 
Hoi Kees (en Annetje ;))

Hoe gaat het vliegen bij jou?, al een tijdje niet meer gehoord van je!

Ik heb er mijn handen aan vol. Maar het is een mooi machientje.
Ik had vorig weekend mijn staartrotor stuk en duurde tot dinsdag dat ik deze binnen had. Woensdag op de zaak in een wat grotere ruimte geprobeerd en ging leuk maar raakte ( je raad het nooit ) een staander van onze hefbrug en toen deede mijn staartmotor heel raar. Vandaag nieuw staart setje binnen gehad maar kleindochter was jarig. Morgen weer verder. In de tussen tijd vlieg ik nog wel altijd met de Syma 107 en de Chinook en ik heb mijn reserve FXD weer aan de gang.
 
Back
Top