Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Hallo,

Ik heb sinds vorige week een free spirit en een solo pro. nou had ik al heel snel problemen de pro had een schakeltje kapot dus die eerst weer bestellen. dus dat werd al niet vliegen met de pro. daarvoor ook vliegen met de free spirit, knapt hier de balans as van ggggrrrrr ah fijn die van mijn broer geleend zodat ik alsnog kan vliegen.

Vandaag slaat mijn servo in uiterste stand ik heb al gelezen over hoe of wat maar word er niet echt wijzer van kan iemand mij hiermee helpen??? mijn dank zal zeer groot zijn.

Greetz kevin

Een servo van de Solo Pro die vastloopt? De procedure om de eindpunten van de servo's aan te passen, om vastlopers te voorkomen, staan op deze pagina, iets naar onderen: Nine Eagles Solo Pro Single Rotor submicro heli - Page 187 - RC Groups

Let bij het aanpassen van de eindpunten goed welke kant het tandwiel van de servo op beweegt, zodat je niet nog het eindpunt verder van het midden zet, waardoor de servo niet los komt. Het kan zijn dat je flink wat moet drukken voordat de servo ineens een stukje terug gaat bewegen. Trim daarna gerust weer een stukje naar het eindpunt toe, maar houdt ongeveer een mm speling, dan zit je safe, en heb je toch goede ruime uitslagen.

Hoi,

Ik heb het geprobeerd maar mocht niet baten de servo kan ik niet verder verstellen hij blijft vast staan in uiterste eind. Linker servo helemaal naar boven als je hem bekijkt vanaf de staart hij is dan aan het trillen en fucioneert verder niet? Het is geen pro maar een free spirit, pro heb ik ook maar verder geen problemen mee kwa servos dan.

Iemand verder nog een idee????

Free Spirit is een coax in de maat van de Solo Pro toch? Daar werkt helaas de eindpunt aanpassing niet op. Ik heb de solo coax, en hetzelfde probleem. Soms kun je de servo een stuk de andere kant op trimmen, en voorkomen dat hij te ver gaat.

Als hij alleen maar bromt kun je hem soms los krijgen door met de hand aan het tandwiel te draaien. Anders zit er helaas niets anders op dan de ontvanger te vervangen.

hhhmmmm das klote. morgen nog ff naar de winkel toe (quartel) een kijken wat ze er daar mee kunnen doen anders ja dan word het een onderdelen bakje. zit niks anders op. baal er wel van.

Greetz kevin

Misschien is er wel een verborgen manier om de eindpunten bij te stellen, maar het is wel vreemd dat het dan blijkbaar niet op dezelfde manier gaat als met de Solo Pro, terwijl de zender identiek is, en de ontvangers ook erg op elkaar lijken. Ik vind het ook jammer, ook omdat mijn Solo coax door dat extreme trimmen sneller achteruit vliegt dan vooruit. Dat zou ik graag andersom zien, hij is nu bijna langzamer dan een 3 kanaals infrarood coptertje...

Vandaag een paar nieuwe lipo's binnen gekregen. Intellect 130 mah 25C. En dan niet "nep 25C en in werkelijkheid maar met 15C belastbaar" maar deze moeten echt de beloofde stroom leveren. De "vulling" schijnt hetzelfde te zijn als de bijna legendarische Hyperion 3G cellen.

Je moet wel een extra draadje aan je Solo Pro hebben omdat deze accu's een Parkzone/MSR plug hebben. Al kun je met een beetje handigheid ook het contactstuk van een versleten originele Solo Pro accu eraan maken, wat ik eerder met enkele Turnigy 160's heb gedaan, en ook met 1 van de 130's.

Eerste indruk van de Intellect cellen, veel power, hover bij lager throttle percentage dan normaal, en ik zat een paar keer bijna tegen het plafond, omdat de heli sneller omhoog wil. Ik heb niet lang gevlogen omdat ik ze de eerste ladingen niet tot het uiterste wil drijven, maar na een paar minuten waren ze nog niet eens handwarm, en dat is met de originele accu's en de Turnigy's wel anders. En waarschijnlijk ook de reden dat die accu's niet zo lang leven, terwijl ik over Hyperions hoor dat ze honderden ladingen mee kunnen gaan, zelfs als ze met 5C worden geladen, wat op een volle accu binnen 13 minuten neerkomt.

Helaas door de regen niet buiten kunnen testen, maar ik verwacht dat de heli ook daar feller zal presteren.

Hallo beste mensen,

Ik heb mijn solo pro te koop. Het is een koffer met lader en de soloro en 2 lipo's en een zender. en een aantal spare parts zoals een Cabinset, tail rotor, main gear, landingskit (oud model, zwart), linkage rod set, Tailset en Flybar.

Ik vond het leuk om mee te vliegen maar hij is een aantal keer kapot geweest en het is mij te klein om mee te werken. (of ik ben te lomp:))

Het enigste wat ontbreekt is het tonnetje van de mainshaft.
iemand belang?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is er nu kapot aan dan? Ik heb ook best grote vingers, maar vind de SP toch vrij makkelijk te servicen. Met een paar schroefjes heb je alles los...

Wat anders, vandaag eindelijk mijn nieuwe Intellect 130 mah lipos buiten kunnen proberen. Vliegt erg goed! Zelfs na 5 minuten heb je nog bijna net zoveel power als met een verse accu, en hij reageert sneller op het gas. Ik haalde met beide exemplaren 6 1/2 minuut, toen was het snel over en moest ik een gecontroleerde noodlanding maken. Het voltage blijft bij deze accu's zo lang goed, dat je in eerste instantie verrast wordt als hij echt leeg is. Even wennen, of anders een timer instellen, lost dat ook weer op. Accu's waren na deze vlucht nauwelijks warm, en dat is met de standaard accu's of de Turnigy 160 van 1,25 euro wel anders. Je koopt van die laatste weliswaar 3 of 4 voor de prijs van 1 Intellect, maar je krijgt wel meer waar voor je geld met de Intellect 130.

Hoi,

Er is niet veel kapot hoor alleen mist het ringetje die om de mainshaft hoort.
Die heb ik aan gort geholpen en net nadat ik alles weer werkend had.
Intresse ook een beetje verloren dus daarom is ie te koop.

Voor 60 eurie mag je alles hebben

Hoi,

Er is niet veel kapot hoor alleen mist het ringetje die om de mainshaft hoort.
Die heb ik aan gort geholpen en net nadat ik alles weer werkend had.
Intresse ook een beetje verloren dus daarom is ie te koop.

Voor 60 eurie mag je alles hebben

Wat voor 1 is het, een rode of een gele?

Terugkomend op die Intellect lipo's. Intellect is bezig om te kijken of ze hun accu's gaan uitrusten met een Nine Eagles Solo (Pro) batterijaansluiting, ipv die mini e-flite plugjes. Dat zou betekenen dat je geen aanpassing meer hoeft te doen aan je Solo Pro (extra kabeltje) om andere accu's dan standaard te gebruiken. Accu's die goedkoper zijn, langere vliegtijd geven, meer power tijdens de hele vlucht, en koeler blijven, waardoor ze een veel langere levensverwachting hebben. Lijkt me een prima zaak. Misschien een idee om ze te mailen dat je daar wel op zit te wachten, en ze te helpen met het nemen van die beslissing, natuurlijk in ons voordeel. Het adres is: info@ip-battery.com

Mail kan het beste in het Engels, ik verwacht niet dat ze daar ook Nederlands spreken... :rolleyes:

even ruimte gemaakt

Wat voor 1 is het, een rode of een gele?

Terugkomend op die Intellect lipo's. Intellect is bezig om te kijken of ze hun accu's gaan uitrusten met een Nine Eagles Solo (Pro) batterijaansluiting, ipv die mini e-flite plugjes. Dat zou betekenen dat je geen aanpassing meer hoeft te doen aan je Solo Pro (extra kabeltje) om andere accu's dan standaard te gebruiken. Accu's die goedkoper zijn, langere vliegtijd geven, meer power tijdens de hele vlucht, en koeler blijven, waardoor ze een veel langere levensverwachting hebben. Lijkt me een prima zaak. Misschien een idee om ze te mailen dat je daar wel op zit te wachten, en ze te helpen met het nemen van die beslissing, natuurlijk in ons voordeel. Het adres is: info@ip-battery.com

Mail kan het beste in het Engels, ik verwacht niet dat ze daar ook Nederlands spreken... :rolleyes:

"Onderhandelingen" verder via PB maar.

En even mijn posting gequote omdat die een beetje onder dreigde te sneeuwen in de "chat". Dus mensen, mail naar Intellect, en vraag of ze hun 130 en 160 lipos met NE connector willen uitrusten. :D

Vandaag ook met de Intellect 160 mah buiten gevlogen. Vliegtijden waren ruim 7 minuten en 8 voor de andere. Iets langer dan de 130ers maar niet extreem veel langer. Zal wel te maken hebben met het extra gewicht, en het was wat frisjes vanochtend, dat vinden accu's ook niet altijd leuk. Wel hetzelfde beeld als met de 130ers, veel power, het lijkt net of je ineens een turbo hebt. Je kan sneller vliegen, en bijna oneindig snelle bochten vliegen zonder hoogte te verliezen. Echt lekker. En het schijnt dat deze accu's nog beter presteren als ze sneller worden geladen, 5C wordt aangeraden.

Voor mij in ieder geval geen standaard accu's meer, of die goedkope gewone Turnigy's. Ik ga wel een paar Turnigy Nanotech 160 testen (als ze tenminste ooit weer op voorraad komen bij Hobby King) maar verder komt er niets anders meer binnen dan Intellect of Hyperion. Alleen voor binnen zijn de wat tammere batterijen nog handig, dan zit je niet zo snel tegen het plafond. Maar buiten mis je dan gelijk die extra power van de Intellects.

1 nadeel van die super accu's, de spanning aan het einde van de vlucht, als de accu bijna leeg is, valt sneller terug dan bij andere accu's. En bij die andere accu's merk je tijdens de vlucht dat het steeds minder wordt, bij deze is dat verval veel minder. Even opletten dus, of met een timer, of zo nu en dan even hoveren en kijken welk percentage de zender aangeeft. Turnigy's zijn bij 85% en hoger bijna "op", de Intellects komen bij 75% in de "gevarenzone". Snel landen is dan het devies, anders gaat hij vanzelf langzaam zakken...

Laatst bewerkt:
hallo iedereen,

ik heb vandaag de robbe nano arrow gehaald en dat is blijkbaar dezelfde als de solo pro.

maar als ik over de grond wil schuiven dan glijdt die altijd naar links-achter.
is dit normaal met het grond effect? of moet ik dit wegwerken met subtrim ofzo. (met dank aan indoorvlieger). of moet ik dit echt eerst uitproberen op ooghoogte? zou wel balen zijn aangezien ik niet eens kan hoveren.

ook blijft de linker servo (aileron?) soms vasthangen, dan moet ik die losmaken door aan het kleine tandwieletje te draaien (zeker met end point adjust oplossen?)

grts

Mijn verkoper bij modelfun raad deze heli af.
Hij zei dat de MSR veel beter is.
Ik weet dat de MSR veel duurder is.
Hij had mij overtuigd om de MSR te nemen omdat je vier lipos kunt laden.

Mijn verkoper bij modelfun raad deze heli af.
Hij zei dat de MSR veel beter is.
Ik weet dat de MSR veel duurder is.
Hij had mij overtuigd om de MSR te nemen omdat je vier lipos kunt laden.

Beter voor zijn portemonnee zeker... Gaf hij ook argumenten waarom de MSR veel beter is, of gewoon, "neem het maar van mij aan, want ik heb er verstand van"?

Het argument van de lader houdt trouwens ook weinig steek. Bij de deluxe versie van de Solo Pro krijg je een lader waar je 2 accu's tegelijk mee kan laden, en voor een tientje heb je er een losse lader bij. Kun je ook 4 accu's tegelijk opladen.

Zonder aanpassingen kan de MSR iets sneller vliegen dan de Solo Pro, en de rotorkop is wat ingewikkelder, wat in theorie beter is. Maar veel beter, dat is wel wat overdreven. Verkijk je niet op de vele MSR video's op Youtube, veel zijn genomen met een aangepaste swashplate, waardoor je meer stuuruitslag hebt. En om echt goed met de MSR te vliegen moet je eigenlijk een dure losse zender kopen, de standaardzender biedt te weinig mogelijkheden en te weinig controle.

De MSR heeft ook bepaalde tekortkomingen die de Solo Pro weer niet heeft. Zo klagen veel MSR vliegers over het "pendulum effect" wat de Solo Pro niet of nauwelijks heeft. En heb ik op Rc-groups al een aantal keer gelezen over problemen met de ontvanger na een crash, door scheuren in de printplaat. En als je bedenkt dat alleen al dit onderdeel 60 tot 90 dollar kost, daar heb je een complete Solo Pro met zender voor...

Ik zou best wel eens een MSR erbij willen, maar dan pas als ik de lotto win.

Ik ben het met indoorvlieger eens.

Ik heb even op de site modelfun.be (ik neem aan dat dat zijn website is...)gekeken, hij verkoopt wel Blade's maar geen solo pro...

Michel

Ik ben het met indoorvlieger eens.

Ik heb even op de site modelfun.be (ik neem aan dat dat zijn website is...)gekeken, hij verkoopt wel Blade's maar geen solo pro...

Michel

Dat is dus hetzelfde als de Ford dealer die zegt dat je beter geen Opel kan kopen omdat Ford veel beter is... ;)

Back