Nieuwe Walkera V120d02S v2

Ja die had ik ook gezien maar te laat ha ha. Er zijn ook brushless sets maar men is er niet altijd even enthousiast over. Ik ga hem eerst eens stock vliegen en dan eens zo'n setje proberen. Maar voor dat geld had ik hem idd beter direct brushless kunnen kopen...maar helaas :-). Maar voor 40 € ( incl verzenden) kan ik hem al kopen zag ik dus dat valt nog mee. De upgrade van de Genius kan men dus ook gebruiken voor de mini.

Walkera MINI CP brushless upgrade parts brushless kit [62587] - $43.99 : ooModel.com

HM-Genius CP Brushless Upgrade Kit for Walkera Genius CP Mini 3D Helicopter Heli $48.85 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

Brushless upgrade kit Turbo Ace 411500 Brushless CO5 Motor with HM-4G3-Z-43 ESC for the Walkera Mini CP- Tested and guaranteed to startup

Maar Dylan ik zou dus het beste gewoon de oude Ladybird kunnen bestellen en niet de V2 ?

vandaag weer 5 accu's leeggevlogen met de 120D02S v2, vanaf een heuvel. Heb er inmiddels pak hem beet 5 vlieguren opzitten maar het blijft lastig hoor zo'n heli. Hoverend en nose in allemaal geen probleem maar als ie er vandoor gaat is het hard werken om hem onder controle te houden. Buiten kijf staat de stabiliteit want ik ben écht een beginner en crashes heb ik de laatste paar keer al niet meer gehad. Heb inmiddels een Storm 900mA 2 cel accu in de DEVO8S, dat werkt prima maar je krijgt vrijwel geen waarschuwing vooral als de accu leeg is. 6V is de hoogste waarde die je kunt opgeven voor de waarschuwing voor de interne batterij en de laadaansluiting op de zender heb ik nog niet aan de praat gekregen. Kwestie van af en toe goed bijladen want je kunt er uren mee vliegen, vergeet alleen af en toe wel eens dat ik weer een aantal avonden achter de sim heb gezeten.

Hoi Schiksie,

Ik heb net even zitten kijken maar dan zou ik voor de "gewone" Ladybird gaan.
Ik dacht namelijk dat ik ook een V2 had die je kan upgraden maar dat is niet zo.
Ik heb ook de "gewone" die je dus wel kan upgraden!;)

De "gewone" heeft de RX2634H-D
De V2 heeft de RX2643H-D

En die met de RX2634H-D heeft dus een 6-assige gyro en kan je upgraden!

Het voordeel van een ladybird met een RX2634H-D is dat er ook nog telemetry op zit.
Maakt verder niet zoveel uit of je een 3 of 6 axis gyro er in hebt.
Heb met beiden gevlogen, en het verschil is minimaal.

Er is ook een site die de MINI CP voor 86 euro's heeft.;)
Walkera Mini CP BNF 6-Kanal 3-Achsen-Gyro Hubschrauber ohne Sender .version für DEVO(6S/7/8S) Sender - 6-Kanal 3D Hubschrauber
Laat je alleen niet verrassen door het .de Want ze zitten in spleetogenland.
Maar er is hoop, ze hebben sinds kort ook een DE warehouse.
Het assortiment is nog niet zo groot, maar dat zal waarschijnlijk wel groeien.
En vanuit de DE is het kostenloos verzenden.:cool:

Grtz Marco.

Hoi Red,

Met die site was ik al een paar dagen bezig maar het is niet allemaal zoals het lijkt :-). Bleek een fout op de website te zijn en naar NL betaalde je gewoon 30 Euro. De aanbieding daar uit HK leek leuk...2 keer ladybird Devo 7 voor 149,99 maar daar kwam dan nog even wat bij met het verzenden. Ze hebben nu verzendkosten aanpast naar 15 Euro dus dat is dan wel aardig :-)

Dus dat gratis verzenden is alleen binnen Duitsland.

Zijn er al piloten die al eens geprobeerd hebben om i.p.v. de paspennen, M1 boutjes te gebruiken?

Ik erger mij een paar dikke oren aan de ongelooflijke krachten die je op dit lieve helietje moet uitoefenen om e.e.a. los te krijgen zonder iets te verbuigen. Op die propagandavideo's van Walkera is zelfs een Chinese baby in staat tot deze operatie. (Hij is wel helemaal groen!)

Ik ga bij http://www.microscrews.nl/my_html/schroeven.html even wat M1 schroeven & moeren bestellen!

Nee nog niet geprobeerd maar ik heb de heli nog maar net en hoef dan ook nog niet te opereren;)
Gewoon proberen en ben benieuwd naar je bevindingen!

Niet te hard knijpen anders word ie rood!:D

Je bedoelt dat pennetje van de maingear Tom?
Die zit idd errug vast.
Had ook zitten denken aan een boutje van 1,2mm.
Die zou je dan zo in het kunststof maingear kunnen schroeven.
Zit ie gelijk geborgd, dacht ik.
Maar je krijgt het gaatje wat in de hoofd-as zit niet op geboord.
Ik gebruik nu een bodyclip van een rc-auto.
Die heb ik wel ietjes dunner gemaakt met de dremel, zodat ie wat makkelijker door het gaatje van de hoofd-as gaat.
Werkt perfekt.

imag0740l.jpg

Grtz Marco.

Jullie zullen wel denken, die onderkant is heel anders dan een V120D02S.
Dat klopt, Het is de onderkant van een M120D01.
Maar de rotorkop, maingear en RX zijn van een V120D02S V2.;)
Owja en de canopy ook.:mrgreen:

imag0733b.jpg

Grtz Marco.

Pennetjes kwamen er bij mij goed uit :P alleen ze hadden hem zo zitten dat de dikke kant waar je aan trekt precies boven een spaak van de gear uitkwam dus ik hem hem wat anders geplaatst zodat je hem er nu makkelijker uit kan trekken :-). Je moet een beetje een draaiende beweging maken dan floept tie er zo uit.

Ha ha Red heeft de canopy ook al getaped aan de onderkant, is inderdaad een stuk steviger, anders scheurt hij idd zo door daar :-)

Ik heb trouwens eens de ietwat langer lipo's geprobeerd, werkt perfect en vloog ruim 10 min

http://www.rcholland.nl/V120DQ02/1022/HM-V120D05-Z-25---Battery37V-850mAh.aspx

Pennetjes kwamen er bij mij goed uit :P alleen ze hadden hem zo zitten dat de dikke kant waar je aan trekt precies boven een spaak van de gear uitkwam dus ik hem hem wat anders geplaatst zodat je hem er nu makkelijker uit kan trekken :-). Je moet een beetje een draaiende beweging maken dan floept tie er zo uit.
Even een correctie hierop. Ik heb een micrometer, nauwkeurig op 1/100mm.
De Walkera paspennen zijn 0,99mm dik, dus er is geen "dikke" kant!
Er is wel aan 1 kant een een zogenaamde "zoekrand" gemaakt.

Hoi Schiksie.
Die 1S 850Mah Lipo voldoet goed.
Ik heb er ook 2 van.
Maar heb jij wel eens een Turnigy Nano 1S 950Mah geprobeerd?
Die geven net effe iets meer power en dat is goed merkbaar tijdens het vliegen.( het verschil is ook hoorbaar in je Headspeed)
Zit zelf met mijn V120D02S nummer I bijna op 200 vluchtjes tegenwoordig.
En zij houdt zich bloody damn goed.
Verbaasd me zeer positief hoe goed die kop zich houdt.
Ik rag behoorlijk met de heli als ik ermee buiten vlieg, maar die kop en zelfs de hele Tail Unit blijven nagenoeg vrij van slop(speling)
Vind dat best wel opzienbarend en al helemaal als ik dat vergelijk met mijn voorhene Blade 130-X waarmee ik 250 vluchtjes op de teller zette die al snel slop kreeg op bepaalde parts ( binnen 50 vluchtjes), trilling en Parkinson perikelen nieuw vanuit de doos.
Vr Gr D

Laatst bewerkt:
Even een correctie hierop. Ik heb een micrometer, nauwkeurig op 1/100mm.
De Walkera paspennen zijn 0,99mm dik, dus er is geen "dikke" kant!
Er is wel aan 1 kant een een zogenaamde "zoekrand" gemaakt.

Psies :P de puntige kant, die bedoelde ik :p

Nee nog niet Dylan, ze waren niet op voorraad maar nu wel zie ik, ik zal er eens een paar proberen. Ik doe nog wild vliegwerk hoor want ben nog aan het leren ha ha :p.

Vanmorgen eindelijk de lang verwachte nano-tech lipootjes binnen gekregen.
Turnigy nano-tech 950mah 1S 25~50C Lipo Pack (Fits Walkera V120, X100)
En ik heb er al een keer aan mogen proeven. Dat smaakte naar meer.
Dus na binnenkomst gelijk aan de lader.
Net even de M120D01S uitgelaten met deze lipo's.
Stond wel een beetje wind, maar dat mocht de pret niet drukken.
Wat een POWERRR. Haha. Vooral als je throttle curve op 100% staat in idle-up.
Door die 100% throttle heb je ook minder pitch nodig.
Ze was al een heerlijk machientje om mee te vliegen. Nu gaat ze helemaal als een Jekko. Haha.
Kon het niet laten en gelijk 4 lipo's leeg geragd. Heerlijk.

Grtz Marco.

Back