Nieuwe Walkera V120d02S v2

Ik zie geen ongewoon vliegbeeld. Dat de neus wat wegdraait is normaal als je buiten in dit tempo en snelheid dit doet..

Je gaat tailin buiten met wind als een idioot fullspeed heen en weer. Dan is dit normaal beeld omdat de gyro zich het apenlazerus moet werken om allerlei factoren te compenseren..

Je gaat tailin buiten met wind als een idioot fullspeed heen en weer. Dan is dit normaal beeld omdat de gyro zich het apenlazerus moet werken om allerlei factoren te compenseren..

nou moet ik zeggen het viel hier op 1 of 2 keer wel mee. daarom had ik hem niet geupload;) maar ik wen er wel aan en nu hoef ik niet te sturen om te keren.:D

morgen zal ik nog eens testen en inderdaad moet ik maar gewoon vooruit vliegen daar is zon ding ook voor.

Ik bedoel. Doe dit nou eens beheerst eerst. Dus controleer je snelheid en vlieg beheerst. Zal me niks verbazen als hij dan gewoon doet wat je zegt..

nou moet ik zeggen het viel hier op 1 of 2 keer wel mee. daarom had ik hem niet geupload;) maar ik wen er wel aan en nu hoef ik niet te sturen om te keren.:D

morgen zal ik nog eens testen en inderdaad moet ik maar gewoon vooruit vliegen daar is zon ding ook voor.

Als je maar niet te ver vooruit blijft vliegen want dan geraakt ge em kwijt:newbie:

Ik bedoel. Doe dit nou eens beheerst eerst. Dus controleer je snelheid en vlieg beheerst. Zal me niks verbazen als hij dan gewoon doet wat je zegt..

zal morgen wel kijken wat hij doet met die andere gear, want bij rustig vliegen eergisteren deed hij het ook, maar zoals gezegd zou zomaar kunnen met de originele gear teruggezet dat er niks aan de hand is want zowieso bij hooveren of heb ik geen last, pas bij windkracht 6-7:rolling:begint hij beetje instabiel te worden:D

Da's niet waar. Als ik circuitjes vlieg op een ingehouden manier met bft 3 merk ik duidelijk dat hij kuren gaat vertonen en moet ik echt compenseren. Dus ben erg benieuwd wat hij doet als je dus zonder smijtwerk gewoon vliegt bij weinig wind.

Tjonge wat een draad!

Hier meldt zich nog een new V120D02S klant. Zag geen "voorstel forum" oid dus ik steek maar effe van wal.

4 april kreeg ik voor mijn (50e!) verjaardag een hele simpele coax. Had ik altijd willen doen maar nooit aan toe gekomen!

Wel, met wat flight simulator ervaring van vroegâh was dat dus binnen een week bekeken en ik kocht na wat onderzoek een tweedehands een CB180D met héél véél onderdelen tweedehands. Die onderdelen bleken erg handig... maar binnen vliegen kan je met zo'n ding eigenlijk wel vergeten en buiten waait het meestal te hard. Ik ben hem één keer tijdens een vlucht in het park zelfs verloren aan de wind die een klein beetje opstak. Klein beetje gepimpt met een paar ledjes. Oog wil tensotte ook wat. Deze kan ik nu bijna blind demonteren en dat was waardevolle ervaring.

Voor binnen daarom bij Quartel rap een nine eagles Solo Pro V1 gekocht (heel fijn om zonder te veel brokken de beginselen onder de knie te krijgen).

Niet altijd buiten kunnen vliegen vrat aan me, want zoveel vrije tijd heb ik niet. Kortom, avonden zoeken en vergelijken wat ik nou eigenlijk wilde en aankon (onder andere hier dus!). Lezen, lezen, lezen, PhoenixRC gekocht. Uiteindelijk werd het de New V120Do2S met Devo 8S zender via Live Hobby. De stabiliteit sprak me aan maar ik had wel een idee dat het een flinke stap zou zijn en dat blijkt. Wél een rode cabine bijbesteld want die vind ik mooier :D

Een paar probleempjes gehad: Tijdens een van mijn eerste vluchten (de tweede batterij) ging hij als een gek spinnen en had ik een hele stevige crash. Bij inspectie bleek het staartrotor aandrijfas niet helemaal in het achterste tandwiel te zitten en die was dus (van binnen) dolgedraaid. Doordat de bladen blokkeerden moest ik mijn main gear ook vervangen. Ik vermoed dat de tail boom niet diep genoeg in het frame zat, dus even opletten als je hem voor een maiden flight de lucht in stuurt (asje goed in het achterste tandwieltje). De tail servo zit bij mij dan strak tegen de body.

De mijne piepte ook! Beetje siliconen in de tail boom, vooorste tandwiel van de asoverbrenging vervangen en een beetje vet hielpen me er af.

Vanavond in het park maakte ik een ongelukkige precisielanding (dus niet zo precies!) en kwam mijn rotor tegen de rand van de tafel. Die rotor is nog heel (de tafel ook) maar een blade grip legde het loodje.

Live Hobby levert een afgestelde zender, maar een beetje te agressief nog voor een beginner in mijn ogen. Heb profiel gewoon gekopieerd ben wat aan het experimenteren met aanpassingen. Ik heb erg weinig plek om te oefenen maar dat ik vind dat extra motiverend om met harde wind wat te hoveren en voor en achteruit te gaan, het ding onder controle te krijgen. En deze heli is met wind echt super stabiel in vergelijking met wat ik tot nu toe gevlogen en gezien heb. Alleen jemig wat gaan die dingen hard!

Inmiddels een parkzone P-51 micro met een spectrum DX6i rijker en dat zijn de enige zenders die ik nog hoop te gebruiken. Dat raggen met een kleine WW2 fighter is toch wel erg leuk hoor!

Die V120D02S is voor komend jaar nog wel voldoende voor me, hoop over een maand of 6 wat 3D te kunnen ;). Op mijn verlanglijstje staat een grotere parkflyer, een spit of een P47 met flaps en retracts.

Heb nog een hele zooi vragen over de V120D02 maar ga eerst nog een paar weken lezen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom Dozo, je hebt een goede keus gemaakt. En voor wat betreft de rode canopy, geen probleem zorgt tenminste voor wat afwisseling hier alleen maar gekke met een groene:mrgreen:

Geduld is een schone zaak zeggen ze wel is en tja crashen zolang het in het gras is en gas eraf kunnen ze best wel veel hebben. Nou als je vragen hebt dan horen we het wel. In ieder geval veel plezier ermee maar dat komt wel goed denk ik zo:D:D

Thanks, ga eerst zelf puzzelen (en onderdelen bestellen..). Als ik een intelligente vraag heb meld ik me terug.

:pFF net voor het eten nog 2 lipootjes gevlogen om te kijken............mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm zaaaaaaaaaaaaaallllllllllllllliiiiiiiiiiiiiiigggggggggggggggggggg:D

strak na het eten nog ff paar lipos vliegen:)

Heb je dat probleempje opgelost?

heb nergens last van gehad ook niet zijdelings dus der is gewoon wat met die nieuwe spare gear. ach koop wel nieuwe spare. voorlopig blij dat ik het gevonden heb is lastig als je een nieuwe gear erin zet en hij blijkt niet goed te zijn, je zoekt je het leplazerus en die gear daar denk je niet aan want die is toch nieuw:confused:

Maar voorlopig geen spares nodig. kijken of hij vanavond ook nog strak blijft. Links en rechts gaat al weer stukje beter en soms komt er zelfs een beweging van een bocht in:D (draai nog wel stiekum mee hoor)

heb nog 5 volle liggen dus 35minuten fun

Ging hier vanmorgen ook al weer stuk soepeler dan vorige keer. Ben hem nu gewend. Dat ik boven asfalt vlieg is nog klein beetje vervelend maar aan de andere kant hoef ik me ook niet al teveel zorgen te maken. Gewoon relaxed vliegen en dan gebeurd er niks. Ik ga morgenochtend weer wat lipo's vliegen. Volgens mij kan ik de hele week elke ochtend wel vliegen dus dat is wel chill.

ik vlieg s avonds daarna laad ik ze op zodat als ik de volgende dag thuis kom gelijk weer kan vliegen:D

dus ik ben ff buiten cu later;)

:DZo ben weer klaar:D

maar 1 keer gras gezien maar was niet mijn schuld dus vond ik niet erg. Net natuurlijk toen moeders de vrouw een lipo kwam kijken;)

nieuwe lipo erin opstijgen weg vliegen ben net 30 sec onderweg en ik hoor het toerental ineens teruglopen. Heb ik die kapotte lipo erin zitten geeft netjes aan 99% na laden maar na 30sec is alle juice die erin zat op en is het ineens afgelopen, dus landen in het hoge gras was de enige optie (te ver om nog terug te halen) heb hem nou maar gelijk weggegooid. Dus nieuwe lipo erin en even me progressie laten zien maar begon al te schemeren dus hield het na die lipo maar voor gezien, zag hem niet super goed meer tegen de bomen aan en moest ik zo hoog gaan zitten om hem nog te zien, dus morgen weer een dag.:D Maar soms zat er al zelfs iets herkenbaars in van een achtje, moet alleen nog even leren om het rustig aan te doen want ik lijk maar 1 snelheid te hebben en dat is hard:D dus daar moet ik nog ff aan wennen om het langzaam te doen want dan gaan ze beter.

Maar 4 lipos toch weer probleemloos de zwaluwen achterna gezeten.:p

Ook weer even al mijn lipo's leeg gevlogen vanavond, hij gaat nog steeds probleemloos en geen gelazer met trillinkjes hier en trillinkjes daar, zoals in het draadje van zijn conculega.

De flips gingen steeds beter en steeds lager. Nog steeds geen crash of onbedoelde landing. Gaat wel een keer komen natuurlijk, benieuwd hoe hij zich dan houdt. Nog geen reservedelen op voorraad, maar eens het e.e.a. bestellen, je weet maar nooit...

Back