Tjonge wat een draad!
Hier meldt zich nog een new V120D02S klant. Zag geen "voorstel forum" oid dus ik steek maar effe van wal.
4 april kreeg ik voor mijn (50e!) verjaardag een hele simpele coax. Had ik altijd willen doen maar nooit aan toe gekomen!
Wel, met wat flight simulator ervaring van vroegâh was dat dus binnen een week bekeken en ik kocht na wat onderzoek een tweedehands een CB180D met héél véél onderdelen tweedehands. Die onderdelen bleken erg handig... maar binnen vliegen kan je met zo'n ding eigenlijk wel vergeten en buiten waait het meestal te hard. Ik ben hem één keer tijdens een vlucht in het park zelfs verloren aan de wind die een klein beetje opstak. Klein beetje gepimpt met een paar ledjes. Oog wil tensotte ook wat. Deze kan ik nu bijna blind demonteren en dat was waardevolle ervaring.
Voor binnen daarom bij Quartel rap een nine eagles Solo Pro V1 gekocht (heel fijn om zonder te veel brokken de beginselen onder de knie te krijgen).
Niet altijd buiten kunnen vliegen vrat aan me, want zoveel vrije tijd heb ik niet. Kortom, avonden zoeken en vergelijken wat ik nou eigenlijk wilde en aankon (onder andere hier dus!). Lezen, lezen, lezen, PhoenixRC gekocht. Uiteindelijk werd het de New V120Do2S met Devo 8S zender via Live Hobby. De stabiliteit sprak me aan maar ik had wel een idee dat het een flinke stap zou zijn en dat blijkt. Wél een rode cabine bijbesteld want die vind ik mooier
Een paar probleempjes gehad: Tijdens een van mijn eerste vluchten (de tweede batterij) ging hij als een gek spinnen en had ik een hele stevige crash. Bij inspectie bleek het staartrotor aandrijfas niet helemaal in het achterste tandwiel te zitten en die was dus (van binnen) dolgedraaid. Doordat de bladen blokkeerden moest ik mijn main gear ook vervangen. Ik vermoed dat de tail boom niet diep genoeg in het frame zat, dus even opletten als je hem voor een maiden flight de lucht in stuurt (asje goed in het achterste tandwieltje). De tail servo zit bij mij dan strak tegen de body.
De mijne piepte ook! Beetje siliconen in de tail boom, vooorste tandwiel van de asoverbrenging vervangen en een beetje vet hielpen me er af.
Vanavond in het park maakte ik een ongelukkige precisielanding (dus niet zo precies!) en kwam mijn rotor tegen de rand van de tafel. Die rotor is nog heel (de tafel ook) maar een blade grip legde het loodje.
Live Hobby levert een afgestelde zender, maar een beetje te agressief nog voor een beginner in mijn ogen. Heb profiel gewoon gekopieerd ben wat aan het experimenteren met aanpassingen. Ik heb erg weinig plek om te oefenen maar dat ik vind dat extra motiverend om met harde wind wat te hoveren en voor en achteruit te gaan, het ding onder controle te krijgen. En deze heli is met wind echt super stabiel in vergelijking met wat ik tot nu toe gevlogen en gezien heb. Alleen jemig wat gaan die dingen hard!
Inmiddels een parkzone P-51 micro met een spectrum DX6i rijker en dat zijn de enige zenders die ik nog hoop te gebruiken. Dat raggen met een kleine WW2 fighter is toch wel erg leuk hoor!
Die V120D02S is voor komend jaar nog wel voldoende voor me, hoop over een maand of 6 wat 3D te kunnen

. Op mijn verlanglijstje staat een grotere parkflyer, een spit of een P47 met flaps en retracts.
Heb nog een hele zooi vragen over de V120D02 maar ga eerst nog een paar weken lezen.