Nieuwe Walkera V120d02S v2

Ok, maar een kap met veel wit vind ik zelf mooier met witte blades. Maar smaken verschillen..

wilde ik ook naar kijken maar wil wel goede hebben heb al wel wat gezien met zwart wit en rood wit
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenste zijn wel mooi. Bijpassende tailblades en klaar. Maar ik wacht zelf even op bericht van Fusuno..

ga wel is kijken op me gemak, voordat ik weer een la vol met van die spares heb liggen, snap eigenlijk al niet dat ik spare blades heb genomen en een feathering shaft.:confused:

Eerst maar vliegen. Komt de rest wel. Ga nu pitten. Morgen wellicht vliegweer. Moet ik wel beetje fris zijn :)

Hoi, ik heb nu een filmpje van dat probleem met die wegklappende staart. Je ziet heel duidelijk dat de servo zomaar ineens aan de bladen trekt. Ik heb de trimpotmeter op de receiver al teruggedraaid, maar het lijkt eerder erger te worden.

uRyZtRfQRus[/media] tail problem - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Daan,

Hij gaat eerst 2 x links en dan 1 x erg naar rechts is alle 3 de keren zonder stick input?
Hebben allebei je helis het?

Wat had je al geprobeerd? en is dit de heli die toen gecrashed is of degene die niet gecrashed is. En je weet zeker dat alle instellingen voor beide heli identiek zijn in je zender. (misschien onnodig maar zo kunnen we wel dingen uitsluiten)

- servo wissel?

Hoi, ik gebruik dezelfde instellingen. Al mijn heli's zijn ooit gecrashed. ;)
Ik ga er morgen een andere servo inzetten, kijken of dat wat doet.

Heb toch vanavond nog even 2 lipos leeg kunnen vliegen. Ging al een stuk beter, probeer nu van links naar rechts en andersom te vliegen. geen gras gezien:D

Side van links naar rechts en vice versa is opeens een klik. Mij hielp het enorm om in het begin met mijn lijf mee te bewegen (beetje vals spelen dus).
Als dat heen en weer eenmaal lukt dan ga je vanzelf de snelheid opvoeren en dan hoef je geen achtjes te oefenen want die ontstaan dan vanzelf.. Kan wel zeggen dat dit voor mij een enorme overwinning was toen dat lukte zonder problemen.

Ja ik draai ook nog mee:D maar je moet ergens beginnen (en anders krijg ik nekpijn:p)

is de 2de keer pas dat ik het probeer merk wel dat naar rechts vliegen en dan ver van me af side in hoover veel beter gaat als links.

Ja ene kant is makkelijker. Maar het gaat je lukken.. Gewoon meelopen en bewegen in het begin. Niet star blijven staan. Dan komt de klik heel snel.. Ik bleef te lang star staan en het bleef een enorme klus. Toen ik tijdens het vliegen ging lopen en bewegen was het binnen een dag gedaan. Doe ik nog steeds. Opstijgen ergens en dan loop ik met de heli voor me naar de plek waar ik daadwerkelijk ga vliegen. Ook dat helpt enorm..

Ja dat doe ik ook , als ik klaar ben en de heli binnen haal dan draai ik me met de heli om en dan loop ik naar huis?

bij recht/links vliegen blijf ik wel staan en ik vlieg ongeveer 1,5mtr voor me en dan 20mtr rechts en 20mtr links, ik draai alleen een beetje op de plaats zodat het eigenlijk tail in lijkt als hij van me af vliegt:D het gekke is wel dat ik links dan wel weer sneller de heli kan draaien en terug vliegen als rechts. Maar heb geen haast. over een maandje vlieg ik rondjes (zal dan wel een filmpje plaatsen). Ben alleen straks wel bang als ik met de 250,450 of 500 ga vliegen dat ik dan gewend ben aan zelf stabilisatie van de 120;) dat kan dus nog lachen worden

Valt wel mee hoor. Het zit hem in de coördinatie.. Dat de grotere heli's wat wilder zijn merk je vanzelf wel en pas je je wel aan. Ik was te lang bezig om vanuit een star punt de heli te draaien. Constant problemen. Toen ben ik door een F3C filmpje wat ik ooit zag de boel gaan omdraaien. Dus de heli laten hangen maar zelf draaien. Ik ben motorisch gestoord maar dat werkte dus ontzettend goed. Binnen no time was de klik er..

Scheelt niet veel :mrgreen: Maar je snapt wat ik bedoel toch? Heeft mij echt enorm geholpen. Ik was te gespannen vanuit 1 houding bezig.. Heeft in mijn geval veel te lang geduurd.

**Edit**

Zodra de klik er is sta je gelijk weer stil ;)

wordt alleen lastig want ik sta natuurlijk over het hek te vliegen, dat zou betekenen dat ik uit de tuin ook heet weiland in moet en ik ben lui:D

Maar begrijp wel wat je bedoeld, is ook het zelfde als de heli om je heen laten draaien, lijkt dan altijd op tail-in maar je moet wel de heli goed meedraaien.

Maar ga het morgen is proberen, misschien dat ik toch naar de club ga daar heb ik mooi de gelegenheid. Alleen vind ik toch wel dat die 7minuten snel op zijn:( Volgens mij als een lipo 30minuten kan vliegen is het ook zo om bij mij maar ben natuurlijk wel geconcentreerd aan het vliegen dan is de tijd zo om

Back