Nieuw E2k model is daar belangstelling voor ?

Bedankt Tjarko, hier ben ik blij mee, volgende week ga ik weer aan de slag. Even rust. Allen een heel goed uiteinde en een heel goed begin !!!!
 
Mijn modificatie: omdat de eerste vleugel op het dikste punt te dun was moest ik het profiel iets opblazen maar daarmee werd de achterlijst ook dikker. Nu ga ik de achterlijst dunner maken dus twee nieuwe boven profielen frezen.
 
Tjarko: wil je andere freesden vertel het me dan frees ik die, ik zie dat je het geleverde servo plankje niet gebruikt, ik moet toch dingen frezen, dus gewijzigde delen is geen probleem. Dan pas ik mijn files aan. Volgens Martijn kan de hoofdligger korter.
 
Mijn modificatie: omdat de eerste vleugel op het dikste punt te dun was moest ik het profiel iets opblazen maar daarmee werd de achterlijst ook dikker. Nu ga ik de achterlijst dunner maken dus twee nieuwe boven profielen frezen.
20181224_212813-jpg.304834

Op de foto is te zien dat je nog iets ruimte aan de achterlijst hebt.
Misschien kan je gebruik maken van deze ruimte om de achterlijst iets langer door te laten lopen, zodat je hem ook dunner kan maken, zonder de lijm verbinding te dun te schuren.
 
Ja dat denk ik ook. Vleugelkoorde is nu 197mm. Als dat 200 of 202 mm is zit het abachi zeker op elkaar. Evt bij de romp een beetje uit de achterlijst halen om om de romp te passen.
Ook qua E2K reglement is 197mm koorde krap, dan mag je de voorlijst bij de tippen nauwelijks afronden vanwege de vleugeloppervlak eis van het rechthoekige deel.
 
OK achterlijst zal ik verlengen.

Denken jullie aan het balanceren van de kist in de lengte lijn !!!! Monteer de kist, vliegklaas dus met accu, laat de staart op een tafel steunen, pak de spinner vast en je zal merken dat er een beetje lood moet in een van de tippen, link dit aan de onderkant in de vleugel op het zwaartepunt, doe je dit vliegt ie neutraler want de accu zit vaak uit het midden van de romp.
 
Ook de achterlijst iets verlengt Martijn?

Ja die heb ik 5 mm moeten verlengen omdat deze ±3mm dik was.

Ik heb er een strookje balsa tegen aan geplakt en dit netjes in vorm geschuurd.
Daarna heb ik het met dunne secondelijm ingesmeerd zodat het nog een beetje stevig is.

Van de tippen heb ik aan beide kanten 10 mm afgezaagd. Hier heb ik vervolgens 10 mm balsa blokjes opgezet om te schuren.
 
OK achterlijst zal ik verlengen.

Denken jullie aan het balanceren van de kist in de lengte lijn !!!! Monteer de kist, vliegklaas dus met accu, laat de staart op een tafel steunen, pak de spinner vast en je zal merken dat er een beetje lood moet in een van de tippen, link dit aan de onderkant in de vleugel op het zwaartepunt, doe je dit vliegt ie neutraler want de accu zit vaak uit het midden van de romp.

Meestal trimmen we het model door wat lood op de vleugeltip te plakken als het model duikt of stijgt in de top bocht.
 
Kunnen jullie uitleggen hoe jullie de rolroeren gemaakt hebben, dit is me nog onduidelijk.
Want het rechthoekige deel en het driehoek deel hebben allebei een andere scharnier punt.
Hoe laat je de driehoek mee bewegen met het rechthoekig deel, zonder dat het gaat wringen?
 
Paar bladzijden terug vroeg hij om dan even een mailtje te sturen, zie onderstaande quote die ik gekopieerd heb.
Kans is dan groter dat hij je bericht niet gaat missen en je op de bestel lijst komt.


Sorry, had deze niet gezien, maar dank je wel voor het aangeven. Zal hem via de Mail beantwoorden
 
Maakt niet uit, sorry hoef je niet te zeggen.
Wilde de info alleen maar delen, zodat je bestelling op de juiste plek terecht komt.
 
Had met zo een NTM motortje bestelt welke de E2K klasse ook gebruikt, maar ben niet geheel tevreden over de kwaliteit van deze motor, of ik heb een maandag morgen motortje.
Heb een RMA aangevraagd bij Hobbyking.
De RMA aanmaken is wel geluk, maar of ik nu de motor al retour moet sturen of toch nog thuis moet houden tot ik reactie ontvang, dat is me niet duidelijk.
Heb een vraag daarover gesteld aan hun, maar nog wachtende op antwoord.

Dit is de reden, de windingen liggen nogal erg los. Er zit zelfs een draad tussen de magneet en spoel.
Terug duwen van de draad kan, maar geen idee of dat blijft zitten. Het is ook alleen deze ene wikkeling die er slordig op zit
full

full
 
Nee, dat blijft inderdaad niet zitten! Meestal gebeurd dit pas na een flink aantal vluchten. Ik heb dit ook al bij een paar motoren gehad, maar die waren toen al een paar jaar oud en flink gebruikt. Bij sommige motoren gaat het goed, maar bij de ntm's komt dit nogal eens voor. Je hebt de juiste keuze gemaakt door er gelijk een RMA van te maken. Als tijdens de vlucht zo'n draad tussen stator en rotor komt is het over en uit voor de motor.

Maar ja, wel een goedkoop motortje hè...
 
Back
Top