Naze32 icm Multiwii GUI

@topix ok bedankt heb ik nu ook ik geloof dat ik Rubaaaa verkeerd had begrepen. Moet met 2 omhoog 0.00 wordt 0.20 toch maar nu kan ik niet testen batterij leeg en imax B6 zegt iedere keer connectie error andere 3s lippo geen probleem zomaar ineens dus ik ben genoodzaakt hem aan de chameleon te hangen aan een auto accu alleen geen ballance aansluiting op de lader. Zal toch voor een keer niet uitmaken.

Ja 0.50 bij yaw rate inderdaad. Dat wordt dan meteen automatisch 0.5.

Vliegen is gewoon vlieguren maken.

Ik heb hem in angel mode staan met de roll en pitch op 0.00 en de yaw op 0.40 nu tpa staat ook op 0.00 zou dit beter moten werken om de bochten door te komen?

Bij mij blijft hij op 0.50 staan na de save. Maar dat is wel goed geloof ik. Heb je gelijk met de bril op geoefend

Gewoon zo laten staan en proberen.
Tpa is niet voor de bochten en de andere 2 zijn voor acro vliegen.

Heeft weldegelijk invloed op elkaar. Maar dat is is meer voor een ander draadje. Vooral roll pitch rate moet hoger bij een snellere looptime.

OK, verder in het goede topic.

Kan jij eens uitleggen hoe de theorie daarachter zit dan?
Voor zover ik begrepen en geprobeert heb heeft het eigenlijk niks met elkaar te maken.

Ik merkte dat een aanpassing (lees lagere waarde) in de looptime een slechter reagerende quad opleverde. Verhogen van de Rates werkte prima. Toen was alles weer normaal. Kan wel tot 20% schelen in de waardes...

OK, verder in het goede topic.

Kan jij eens uitleggen hoe de theorie daarachter zit dan?
Voor zover ik begrepen en geprobeert heb heeft het eigenlijk niks met elkaar te maken.

Ik lees nu dat het de RC rate is en niet zoals ik zei de roll pitch rate. Die 2 haal ik altijd door elkaar.

De exacte samenhang van looptime, PID's en RC Rate zijn me nog niet helemaal duidelijk.

De laatste paar dagen ben ik aan het experimenteren met een extreem lage looptime (1600) zoals in de volgende link. RC Groups - View Single Post - Blackout Mini H Quad - 220mm - Carbon Fiber - Built for FPV

Quadcopter hangt hiermee superstabiel in de lucht. Ik ben er echter nog niet over uit of dit het gevolg is van de looptime of van de hoge PID waarden. Die hoge PID waarden zijn denk ik enkel mogelijk door de zeer hoge D waarde.

Keerzijde van deze tuning is dat ik op mijn Quadcopter met BLHeli esc synchronisatieproblemen krijg bij snelle loopings.

Zoals Heyudude ook al opmerkt moet je de RC rate best verhogen om weer dezelfde response van je toestel te krijgen zodra de looptime een stuk lager is.

Er is ergens een optimum met de looptime: maar de gekozen 2500 had te maken met de timing van de ESCs (verhaal van Boris)
Verder lezen is een must
Maar als het goed draait: afblijven

Rate P&R

Kan er iemand me het verschil uitleggen tussen beide rates voor Pitch & Roll? MWii2.1 (Voor mijn NanoWii)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back