Naze32 icm Multiwii GUI

En dan hop naar de eerste looping/flip ;)

(ik ben net klaar met het fabrieken van 2 nieuwe 20 cm armpjes voor mijnn warthox frame (na een enigsins harde aanraking met de grond).
ouch ;p en die armpjes is dat gewoon bouwmarkt materiaal (ik voorzie in de nabije toekomst dat ik ook aan nieuwe armpjes moet geraken :p) ?

ouch ;p en die armpjes is dat gewoon bouwmarkt materiaal (ik voorzie in de nabije toekomst dat ik ook aan nieuwe armpjes moet geraken :p) ?

Dat ligt er aan of er een Hornbach bij je in de buurt zit. Bij de 'normale' bouwmarkten hier in de buurt (en bij een goed gesorteerde ijzerwarenzaak hier in Zwolle) kon ik die profielen niet vinden.

Dat ligt er aan of er een Hornbach bij je in de buurt zit. Bij de 'normale' bouwmarkten hier in de buurt (en bij een goed gesorteerde ijzerwarenzaak hier in Zwolle) kon ik die profielen niet vinden.

Hornbach zit in de buurt ;) en hoe ga je te werk met die gaten ? heb atm alleen een dremel nog beschikbaar qua elektrisch gereedschap ;(

Hornbach zit in de buurt ;) en hoe ga je te werk met die gaten ? heb atm alleen een dremel nog beschikbaar qua elektrisch gereedschap ;(

Ik heb van de originele armen de uiteinden in de lengte doorgesneden en die gebruik ik als 'mal' voor de gaten op die nieuwe armen. Met een watervaste stift teken ik de gaten en die boor ik uit met een 3 mm boor (met behulp van mijn proxxon tool en deze standaard: http://www.kruis.nl/images/large/728606.jpg).

Het gat waar de as/onderkant van de motor in komt boor ik aan 1 kant van de arm uit met een 8 mm boor.

Ik heb van de originele armen de uiteinden in de lengte doorgesneden en die gebruik ik als 'mal' voor de gaten op die nieuwe armen. Met een watervaste stift teken ik de gaten en die boor ik uit met een 3 mm boor (met behulp van mijn proxxon tool en deze standaard: http://www.kruis.nl/images/large/728606.jpg).

Het gat waar de as/onderkant van de motor in komt boor ik aan 1 kant van de arm uit met een 8 mm boor.

ahh dank je.. is weer wat goedkoper dan flyduino sponsoren ;)

ahh dank je.. is weer wat goedkoper dan flyduino sponsoren ;)

Absoluut :D. Volgens mij kost 1 meter van dat 10x10mm profiel rond de 4 euro; daar kun je dus 5 armen van 20 cm uit halen. Een enkele originele flyduino arm kost al 5,30 euro (excl. verzendkosten).

Binnenkort komt er hier een GoPro binnen en ik heb ook al een headstrap besteld, dan kan ik ook eens wat filmpjes plaatsen van mijn gestuntel en crashes :rolleyes:.

@ garbungel

Ja idd , in acro mode,

Dit ding reageert zo vel.

Bij de kleinste reactie's gaat ie als een speer vandoor
Waar door ik mijn oriëntatie kwijt raak, en uit eindelijk de warthox ergens in de weiland beland ( 2x 15 min zoeken, uit eindelijk gevonden, snel naar huis gegaan, ff een lost en found erop gezet, derde crash , een hoop loops gekke dingen enz.. Ik schrok gewoon weer controle kwijt, gelukkig zo terug gevonden met de beeper)

En ik maar denken dat ik kon vliegen, veel gevlogen met de hexa , in atti
Maar dit is totaal anders

Heb alles default staan.
Is het mogelijk deze bord, ook zo in te stellen dat ie blijft hoveren , bij centersticks

Nu gaat ie omhoog bij centersticks

Misschien dat er een expert naar mijn instellingen wil kijken ?

Ja maar de yaw moet ook kloppen. Kijk in gui of alles goed reageert. Als je links gaat moet deze links uitslaan enz.
De endpoints inderdaad 1000-2000 bij alles behalve je schakelaars. Je esc's moeten goed gecalibreerd zijn volgens mincommand en maxthrottle.
Minrhrottle moet je zelf net zo ver aanpassen dat je motoren net bij armen gaan draaien.
Props moet je pas opzetten als je zeker weet dat alles goed armt disarmt.

@imperator
Wat precies vind je moeilijk? In acro mode vliegen?

Gloeiende, net m'n quad weer gefixed (nieuwe armen er op), sta ik buiten, sluit ik de lipo aan, begint een van de motoren te roken (en heel warm te worden). Ik heb uitgezet dat de motoren gaan lopen als de naze32 gearmd wordt, waarschijnlijk was het opstartpiepje al teveel ;).

Gelukkig heb ik NOG een motor op voorraad maar dat is wel de laatste, begint een dure hobby te worden zo;).

Net een accu leeg gehovert met de rcrates op 1 en de expo op het bordje uit en dat voelt al gelijk een stuk beter aan :D

Daar heb ik 15% op staan, misschien dat ik naar 20% ga, maar daarvoor wil ik eerst een rondje vliegen.

Gloeiende, net m'n quad weer gefixed (nieuwe armen er op), sta ik buiten, sluit ik de lipo aan, begint een van de motoren te roken (en heel warm te worden). Ik heb uitgezet dat de motoren gaan lopen als de naze32 gearmd wordt, waarschijnlijk was het opstartpiepje al teveel ;).

Gelukkig heb ik NOG een motor op voorraad maar dat is wel de laatste, begint een dure hobby te worden zo;).

Alu armen? Zijn die met elkaar verbonden door metaal of zo? Bij sommige motoren ligt er één draadje aan de behuizing van de motor. Mag normaal niet maar soms heb je prijs. Als dat bij twee of meer van de vier is krijg je rook.

Alu armen? Zijn die met elkaar verbonden door metaal of zo? Bij sommige motoren ligt er één draadje aan de behuizing van de motor. Mag normaal niet maar soms heb je prijs. Als dat bij twee of meer van de vier is krijg je rook.

De armen raken elkaar niet maar zitten samen wel op een PCB, zal eens kijken of er daar wat mis gaat (evt. isolatietape om de armen doen).

Zo weer thuis en eens even met de multimeter gekeken wat allemaal met elkaar in verbinding staat en dat dat is/was nogal wat. Drie van de vier armen staan direct in contact met de + pool van de accu. Blijkbaar is dat altijd al zo geweest maar tijdens de crash is er vast iets intern in die motor verschoven zodat er sluiting is ontstaan. In de ESC is daardoor waarschijnlijk ook een van de chips doorgefikt (wat een lucht zeg ;) ).

Zo weer thuis en eens even met de multimeter gekeken wat allemaal met elkaar in verbinding staat en dat dat is/was nogal wat. Drie van de vier armen staan direct in contact met de + pool van de accu. Blijkbaar is dat altijd al zo geweest maar tijdens de crash is er vast iets intern in die motor verschoven zodat er sluiting is ontstaan. In de ESC is daardoor waarschijnlijk ook een van de chips doorgefikt (wat een lucht zeg ;) ).
tijd om de pootjes te isoleren?

Zal hem zo eens uit elkaar halen maar ik denk dat het meer ligt aan de metalen schroeven die ik gebruik. Hoe recent is je frame? De mijne is al wat ouder, misschien is er al een revisie geweest om dit 'probleem' op te lossen...

Zal hem zo eens uit elkaar halen maar ik denk dat het meer ligt aan de metalen schroeven die ik gebruik. Hoe recent is je frame? De mijne is al wat ouder, misschien is er al een revisie geweest om dit 'probleem' op te lossen...

Frame is net een weekje binnen..

dat pcb heeft geen koper waar je de schroeven erdoorheen propt.. (zo zou het moeten zijn ..). Direct onder de coating zit meteen koper dus miss is er wat beschadigd onder je pootjes (neem aan dat je die zelfgeboorde hornbach profielen niet gecoat hebt? miss ligt het daaraan in combinatie met wat missende coating op het pcb.

Back