Naze32 icm Multiwii GUI

Aaaaaahh!!! nee, alleen de acc...:hammer: Haastige spoed..

Dus even via stick command de gyro's calibreren en het zou goed moeten zijn..

Yup! Acc hoef je niet te calibreren is mijn ervaring als deze een keer goed geleveled is, maar vlieg eigenlijk nooit atti veel.

Net mijn naze32 acro bordje ontvangen , wat is dit ding klein !
Hoop dat mijn onderdelen snel binnen stromen kan ik mooi beginnen aan mijn rag quadje

İs het misschien mogelijk om mijn huidige dji f550 te gebruiken om de naze32 al vast te gebruiken en leren kennen ? Dus de naza even om wisselen met naze32?
Maakt het wat uit waar de naze32 geplaatst word ? Middenop de quad of ?

Yup! Acc hoef je niet te calibreren is mijn ervaring als deze een keer goed geleveled is, maar vlieg eigenlijk nooit atti veel.

Hoi, garbungel

Een vraagje kun je misschien een foto plaatsen hoe de naze32 is verbonden met je ontvanger ?

Ik wil de mijne niet verbranden namelijk

Ik snap het niet via de handleiding namelijk

Mits we de zelfde ontvanger hebben natuurlijk,
Ik heb een mx-16 met Gr.-16 ontvanger

Misschien dat iemand anders ook een foto kan plaatsen als garbungel een andere ontvanger gebruikt

Via de ESC's......5V natuurlijk.

Je kan je foto's van jouw solderingen posten om aan anderen te delen wellicht?

Hierbij de foto's dan

mijn warthox framepje is ook al binnen , nu de rest nog

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik voed mijn Naze via de ontvanger. Ontvanger zit aangesloten op een losse BEC.
Werkt ook gewoon, zolang ie maar 5 volt krijgt.

Die baseflight GUI werkt perfect. Wat hier ook erg handig is dat je via de UI de 'features' (zoals het draaien van de motoren na het 'armen') aan kunt passen.

hoi, ik heb eindelijk alles gesoldeerd, en motoren bevestigt ,
alleen een vraagje,
mag de accu en usb poort tegelijk aangesloten worden op de pc ?

want met alleen de usb poort, kan ik de naze32 wel uitlezen, maar dan brand lampje van mijn ontvanger niet gr-16

sluit ik alleen de accu op dan werkt wel mijn gr-16 en de naze32, maar dan kan ik hem niet uitlezen

dus de vraag is kan ik beiden tegelijk aansluiten zonder dat er iets naar de knopen gaat ?

yup je kan beide aansluiten :D.

Met alleen USB kun je nooit ontvanger informatie zien en instellen.

Vandaag eerste vluchtjes gedaan in de achtertuin. Mijn opmerkingen met standaardinstellingen:

1: Rate lijkt me erg stabiel
2: ACC kan iets beter, daar vind ik de CC3D meer een rem als je de stick loslaat. Maar de CC3D is wel al enige tijd in gebruik en dus ook getuned.
3: Horizon lijkt me de weaklevel van OP, maar ik merk weinig verschil tussen level en horizon.
4: Baro werkt wel maar zelfde probleem als vele andere, meer dan 1m schommelen. Dat doet NAZA stukken beter. Hier enkel wat mouse rond de baro, de NAZA heeft natuurlijk nog een huisje.
5: lekker lang vliegen met rachel frame, weegt erg weinig en met een 2100mAh gaat hij wel erg lang. Zal volgende vluchten eens exact meten maar schat 14 min. TOW 650g.
6: Ben niet meer gewoon dat je de gyro moet calibreren met een commando voor de vlucht, even wennen. Heeft zo zijn voor- en nadelen.

je moet voor ACC volgende doen en laat maar weten wat je er dan van vindt.
set looptime = 3000
set acc_lpf_factor = 100

Vind het vele malen beter dan bij CC3D en ZEKER de rate! Die is niet te houden. Geen overshoots bij flips rolls en zeer stabiel vooral in de wind, waar CC3D snel hikjes begint te vertonen en drifting.

je moet voor ACC volgende doen en laat maar weten wat je er dan van vindt.
set looptime = 3000
set acc_lpf_factor = 100

Vind het vele malen beter dan bij CC3D en ZEKER de rate! Die is niet te houden. Geen overshoots bij flips rolls en zeer stabiel vooral in de wind, waar CC3D snel hikjes begint te vertonen en drifting.

Stond al zo, had ik van je vorige post gelezen. Is niet slecht hoor, maar kan beter. Ik kan hem bij hoveren met een kleine stickbeweging wat kantelen en dan drift hij zo verder. Dat wordt wat afregelen.

Je weet dat ik geen goede rate vlieger ban, ik kan al in mijn tuin ermee vliegen en dat is al een hele vooruitgang. Maar zeker LOS is het me lastig als de kopter wat verder hangt. Wat die hikjes betreft heb je gelijk, een OP doet dat soms. Stoort niet echt behalve bij FPV.

endpoints ?

via aparte kanaal zie ook dat ie arm rood word
maar doet niks,

zal hem in die endpoints zijn

zie ook in jou plaatje, dat jij horizon en angel hebt aangevinkt, wat houd dat precies in ?

Stond al zo, had ik van je vorige post gelezen. Is niet slecht hoor, maar kan beter. Ik kan hem bij hoveren met een kleine stickbeweging wat kantelen en dan drift hij zo verder. Dat wordt wat afregelen.

Je weet dat ik geen goede rate vlieger ban, ik kan al in mijn tuin ermee vliegen en dat is al een hele vooruitgang. Maar zeker LOS is het me lastig als de kopter wat verder hangt. Wat die hikjes betreft heb je gelijk, een OP doet dat soms. Stoort niet echt behalve bij FPV.
Heb dat driften niet ervaren. ACC ook netjes gecalibreerd neem ik aan? Deze moet eenmalig geleveld goed gebeuren als je dat nog niet wist?
Manual gyro calibratie vind ik geweldig. Ik bepaal wanneer het gebeurt :D.
Ik vond dat je goed rate vloog in Antwerpen :D. Ik zag geen verschil met atti toen. Het is meer gewenning denk ik. Als je veel atti vliegt is wennen in rate lastiger en andersom.

endpoints ?

via aparte kanaal zie ook dat ie arm rood word
maar doet niks,

zal hem in die endpoints zijn

zie ook in jou plaatje, dat jij horizon en angel hebt aangevinkt, wat houd dat precies in ?
Ja, maar throttle moet dan 0 zijn om te kunnen armen! Als je throttle endpoints niet goed ingesteld zijn, dan wil die dus nier armen ;)

Back