Naze32 icm Multiwii GUI

Horizon zou iets tussen rate (enkel gyro) en level (gyro + acc) moeten zijn waarbij je loops en flips kan maken maar de naze toch terug rechttrekt als je de sticks loslaat.

Manual gyro calibratie vind ik geweldig. Ik bepaal wanneer het gebeurt :D.

Ja, zo zie ik het ook, alleen vrees ik dat ik uit macht der gewoonte het dikwijls zal vergeten. Ik had al een MWii Tri en daarbij vergat ik het ook steeds weer.

Ga er vanavond een BT aanhangen zodat ik de Android kan meenemen naar het clubveldje voor afregelen. Lijkt me handiger dan de laptop en USB.

Wat die hikjes betreft heb je gelijk, een OP doet dat soms. Stoort niet echt behalve bij FPV.
Yup....zeer storend en bijna niet eruit te tunen zonder kp's idioot laag te houden, waar het niet meer zo strak blijft. LOS merk je er niks van. Zijn enkele mensen op de wereld die het wel eruit krijgen :D

Horizon zou iets tussen rate (enkel gyro) en level (gyro + acc) moeten zijn waarbij je loops en flips kan maken maar de naze toch terug rechttrekt als je de sticks loslaat.
Zoiets zou het moeten zijn, maar nooit geprobeerd.

Ja, zo zie ik het ook, alleen vrees ik dat ik uit macht der gewoonte het dikwijls zal vergeten. Ik had al een MWii Tri en daarbij vergat ik het ook steeds weer.

Ga er vanavond een BT aanhangen zodat ik de Android kan meenemen naar het clubveldje voor afregelen. Lijkt me handiger dan de laptop en USB.
Heb ook een BT, maar nog niet geprobeerd eerlijk gezegd. Nog steeds op defaults :D. Enkel de rates omhoog.

Yup....zeer storend en bijna niet eruit te tunen zonder kp's idioot laag te houden, waar het niet meer zo strak blijft. LOS merk je er niks van. Zijn enkele mensen op de wereld die het wel eruit krijgen :D

Juz, maar dat is geen mens, eerder een tovenaar.:D;)

Laatst bewerkt:
Horizon is een mix van rate/acro en level mode.
Baro is barometer , voor hoogte beter te houden...(werkt niet super met multiwii)
Angel is selflevel mode.

ACRO mode.
This is the default one when none of the ANGLE & HORIZON BOX is activated.
The copter will continue rotating in the direction in which you tilt sticks. When you let go of sticks it will maintain that angle and not return to level

ANGLE mode
The position of the stick indicates the angle at which the copter tries to maintain. Sticks off = level. Full sticks in any direction and it will tilt at around 50 degrees. It’s proportional in-between.
It maintains the angle set by the stick. Let go of sticks and it returns to level

HORIZON mode <- new
It’s a proportional mix of the two. Sticks off = level. Full deflection = ACRO. In between it gradually mixes from LEVEL mode to ACRO.
It’s a fine mix to be able to do some ACRO with the safety of ANGLE mode when you release the sticks.
It allows also a more natural way of flying as the multi seems less constrained.

Zo net even getest,

wat een ellende :)

4x gecrasht , 2 props kapot, veelste moeilijk , moet nog veel oefenen,

misschien toch op horizon mode vliegen
zal toch binnen kort eens komen kijken bij mensen die acro vliegen, want dit is totaal nieuw voor me!
als er iemand in de buurt van veldhoven, eindhoven, binnen kort gaat vliegen, wil ik toch ff komen kijken

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb me quadcopter met naze32 eindelijk (wel een hele middag/avond bezig) "werkend" maar ben toch nog niet helemaal tevreden...

want:
Om te armen wou ik eigenlijk de stick procedure gebruiken.. dit kreeg ik niet werkend op een dx6i.. Houtje touwtje oplossing hierbij was arm aan de GEAR knop hangen.. Daarnaast blijft ie nog nasputteren als k m gedisarmed heb.. dat was bijna een vinger minder..

En ik moest de yaw en rudder kanalen reversen omdat ie anders hele rare dingen doet.. is dit gebruikelijk of heb ik weer iets fout gedaan ergens?

Zo net even getest,

wat een ellende :)

4x gecrasht , 2 props kapot, veelste moeilijk , moet nog veel oefenen,

misschien toch op horizon mode vliegen
zal toch binnen kort eens komen kijken bij mensen die acro vliegen, want dit is totaal nieuw voor me!
als er iemand in de buurt van veldhoven, eindhoven, binnen kort gaat vliegen, wil ik toch ff komen kijken

full

Lol durfde alleen nog maar te hoveren met mijn beestje ;P heb geen reserve props vandaar :P

Heb me quadcopter met naze32 eindelijk (wel een hele middag/avond bezig) "werkend" maar ben toch nog niet helemaal tevreden...

want:
Om te armen wou ik eigenlijk de stick procedure gebruiken.. dit kreeg ik niet werkend op een dx6i.. Houtje touwtje oplossing hierbij was arm aan de GEAR knop hangen.. Daarnaast blijft ie nog nasputteren als k m gedisarmed heb.. dat was bijna een vinger minder..

En ik moest de yaw en rudder kanalen reversen omdat ie anders hele rare dingen doet.. is dit gebruikelijk of heb ik weer iets fout gedaan ergens?

Je moet de 'travel adjust' van tenminste het throttle kanaal op 125% zetten (zowel voor min als max throttle). Als je dit niet doet dan komt de minimale waarde van het gas kanaal niet onder de waarde die nodig is om de boel te 'armen'.

Ga naar het menu wat in onderstaande video rond de 0:30 seconden zichtbaar is en verander daar waarde achter 'thro' van 100 in 125. Geef dan vol gas (het pijltje achter 'thro' zal dan omhoog gaan wijzen en verander dan ook weer de 100 in 125.

[media=youtube]okTWb0-iKHs[/media]

Heb je de boel al aan de MultiWii Conf / Baseflight GUI2 gehad zodat je kunt zijn wat de huidige waardes van je kanalen zijn?

Je moet de 'travel adjust' van tenminste het throttle kanaal op 125% zetten (zowel voor min als max throttle). Als je dit niet doet dan komt de minimale waarde van het gas kanaal niet onder de waarde die nodig is om de boel te 'armen'.

Ga naar het menu wat in onderstaande video rond de 0:30 seconden zichtbaar is en verander daar waarde achter 'thro' van 100 in 125. Geef dan vol gas (het pijltje achter 'thro' zal dan omhoog gaan wijzen en verander dan ook weer de 100 in 125.

[media=youtube]okTWb0-iKHs[/media]

Heb je de boel al aan de MultiWii Conf / Baseflight GUI2 gehad zodat je kunt zijn wat de huidige waardes van je kanalen zijn?
throttle staat min op 1009 center 1503 max 2000
yaw min 1004 center 1504 max 1959
roll min 1025 center 1501 max 1988
pitch min 1012 center 1497 max 1971

Ja maar de yaw moet ook kloppen. Kijk in gui of alles goed reageert. Als je links gaat moet deze links uitslaan enz.
De endpoints inderdaad 1000-2000 bij alles behalve je schakelaars. Je esc's moeten goed gecalibreerd zijn volgens mincommand en maxthrottle.
Minrhrottle moet je zelf net zo ver aanpassen dat je motoren net bij armen gaan draaien.
Props moet je pas opzetten als je zeker weet dat alles goed armt disarmt.

@imperator
Wat precies vind je moeilijk? In acro mode vliegen?

Kan me indenken dat men vliegen in Acro mode lastig vind.
De level of Angel mode waarbij de Multicopter niet over die 50 graden heen kan zal voor velen vast vertrouwder aanvoelen.
Ik vlieg mijn Hexa alleen maar in Acro mode maar is echt meer met koppie erbij vliegen want mijn toestel maakt bochten daar schrik ik soms nog van.
Vind het wel vet dat hoeken want het toestel is in Acro mode veel agressiever vind ik.
Vr Gr D

Ja maar de yaw moet ook kloppen. Kijk in gui of alles goed reageert. Als je links gaat moet deze links uitslaan enz.
De endpoints inderdaad 1000-2000 bij alles behalve je schakelaars. Je esc's moeten goed gecalibreerd zijn volgens mincommand en maxthrottle.
Minrhrottle moet je zelf net zo ver aanpassen dat je motoren net bij armen gaan draaien.
Props moet je pas opzetten als je zeker weet dat alles goed armt disarmt.

@imperator
Wat precies vind je moeilijk? In acro mode vliegen?
mmkay met de garbungel 4 in 1 calibratie op de esc's gaan ze langzaam draaien als ik de arm switch flip.. nu nog op de stick manier uitvogelen ;p

Het is een van de 2 stick of switch. Als je switch aan hebt gevinkt kun je nooit via de stick armen.

En dan hop naar de eerste looping/flip ;)

(ik ben net klaar met het fabrieken van 2 nieuwe 20 cm armpjes voor mijnn warthox frame (na een enigsins harde aanraking met de grond).

Back