Hallo,
Ik ben bezig een setup samen te stellen voor deze Trex clone.
Naar aanleiding van verschillende topics heb ik 4 opties voor de motor. Namenlijk:
KD KA400H 3500kv brushles Heli Motor
Backorder Turnigy E500 6T 4000Kv 200W Heli Motor
TP 2415-07T Brushless Heli Motor 3850kv
Turnigy 2836 Brushless 450-Size Heli Motor 3700kv
Qua staartservo heb ik de volgende opties
Digital high torque bearing servo 13.5g/2.2kg/.09sec
HXT500 5g / .8kg / 10sec Micro Servo
Met name in de servo's zit nog al een verschil.
Iemand nog adviezen? ik ben een beginnend helivlieger...
Ik wil wel even melden dat ik qua setup als project heb geprobeerd om zo goedkoop mogelijk te gaan, dus geprobeerd om de instap zo laag mogelijk te houden. Als je mij zelf zou vragen zou ik gewoon een Align XL motor met regelaar erin zetten. Gewoon omdat ik die van haven tot gort ken en nog nooit problemen mee gehad heb. Ik het bovenstaande lijstje motoren zou ik voor de laatste gaan. Simpel weg omdat we bij het origineel TRexje ook niet boven de 3700KV hebben. Je moet met een 4000 Kv ook wel oppassen dat je niet een te hoge headspeed gaat krijgen. Ik heb zelf de eerste gekozen omdat ie het goedkoopste was. En performance achteraf gezien is meer dan goed.
Als staartservo zou ik zeker voor de eerste gaan, sneller en sterker. Alleen ik denk dat je voor de prijs van de eerste, 4 HXT servo's kan kopen. Als beginner heb je dan drie reserve.
Dus eigenlijk is het een kwestie wat je er voor uit wil geven. Ik denk met de setup die ik heb gekozen, je makkelijk kan leren vliegen. Maar je kan heel simpel een betere setup maken. Kies ipv de assangyro een Futaba of spartan met een 9257 futaba. Weet zeker dat ie dan nog beter is.