Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De permax 400 was de originele, en die kan nietr echt goed tegen die 3s lipo. Dit wist ik al op voorhand, maar heb hem toch opgestookt. Nu vlieg ik met een Jamara Pro 480 en dat gaat goed met een 3s pakket.
Ik heb zowel de 2S als 3S versie van die regelaar. De 2S versie heb ik ook met 3S gevlogen en ik heb het vermoeden dat de regelaars identiek zijn en zelf netjes uitzoeken hoeveel cellen er aangesloten zijn. Bij 8,6V stopte de 2S regelaar namelijk ook met vol gas vliegen en kon ik enkel nog half gas "thuiskomen"......
Anyway, ik was al aan het uitkijken voor een nieuwe regelaar.
Ik had er eentje gevonden maar er stond bij voor 3S lipo (er was ook een 2S versie) maar zou het nu "problemen" geven als ik ook op 2S wil gaan vliegen? Ik wil namelijk zowel op 2 als op 3 cellen gaan vliegen.
Ps: het is deze regelaar,
RCtechnics Internet Store
Alvast bedankt
Joris
Ik heb zowel de 2S als 3S versie van die regelaar. De 2S versie heb ik ook met 3S gevlogen en ik heb het vermoeden dat de regelaars identiek zijn en zelf netjes uitzoeken hoeveel cellen er aangesloten zijn. Bij 8,6V stopte de 2S regelaar namelijk ook met vol gas vliegen en kon ik enkel nog half gas "thuiskomen".
In theorie zou de 3S regelaar gewoon geen voeding meer naar de motor moeten geven als er een 2S accu op zit. Ik heb de 3S nog nooit gebruikt op een 2S accu maar wil dat komend weekend wel even proberen voor je.Dan weten we gelijk zeker of het om dezelfde regelaars gaat.
![]()
Ik heb dezelfde motor alleen is dat een Hype Alpha IL28/4004L. Hou er rekening mee dat dit een behoorlijk zware motor is en je veel lood in de voorkant moet plakken voor een goede balans. Zelfs met een 3S1P 2500mAh 25C. 8OAls je iets meer uitgeeft heb je een complete brushless setje:
BL 2000 COMBO ( 0311108+03121583)
BL 4000 Combo ( 0311107+03121584)
Nou voor 50 euro ga ik toch ook liever voor het brushless setje.
Ik neem aan dat ik beter de 4000 combo kan nemen aangezien ik ook met 2S ga vliegen?
Er komt voor 15300Mah aan lipo's aan met de post (2X5000 en 1X 5300) dus dat zou wel goed uitkomen qua gewicht toevoegen.
Dus jij wilt een 5000mA in je Easystar proppen?
Word allemaal veels te zwaar lijkt me, zeker voor de zweefeigenschappen.
Hoe lang wil jij wel niet vliegen dan?
5000 Mah 2 S lees ik. Dat valt wel mee qua gewicht (ongeveer 300 gram lijkt me). Hij gaat wel veel beter van steken, maar hij kan het echt wel hebben.
200 Gram in de neus heb je toch al zeker nodig om het zwaartepunt goed te krijgen.
Ik heb ooit met 3S 4400 Mah gevlogen (400 gram ongeveer). Prestaties waren nauwlijks slechter als met 2200Mah. Alleen stak ie echt veel beter door. Landen werd wel lastiger omdat ie harder binnen kwam. Je moet dan flink gaan drukken om hem mooi te landen...
Hallo allemaal,
Ben al een tijdje aan het meelezen hier en het begint langzaam maar zeker te kriebelen om er ook eens mee te starten. Aangezien ik er momenteel nog niet veel van ken, zit ik momenteel met de volgende vraag :
enerzijds is het voor een totale beginner natuurlijk gemakkelijkst om de easystar RTF aan te kopen. Ik heb ook al gelezen dat de zender die erbij geleverd wordt (Zebra 4ch) redelijk basic is en niet meer toereikend indien je bijv. wil gaan vliegen met helikopter of extraatjes zoals landingsgestel enz...
Maar stel nu dat ik mij beperk tot de EZ* en eventueel wat kleine lichte zelfbouw vliegtuigjes (à la pibros) in depron. Dan zou zo'n zender toch kunnen volstaan (en kan ik daarna nog altijd zien of ik ermee verder wil gaan of niet en de zender dan aan mijn zoontje doorgeven of zo).
Nu heb ik ook gelezen dat je voor pibros en vleugels er best voor zorgt dat je zender elevon mixing ondersteunt (dus best een computerzender). Ik veronderstel dat dit betekent dat als je bijv. naar links duwt, de linkse elevon dan omhoog gaat en de rechtse een beetje naar beneden. Er bestaan hiervoor mechanische oplossingen, maar ondersteunt die Zebra 4ch zender zo'n elevon mixing of niet ?
Alvast bedankt voor de info !
Het voordeel van 35MHz vliegen is dat er maar een beperkt aantal voorwaarden zijn: de modulatie moet hetzelfde zijn (maar eigenlijk is alles op 35MHz FM dus dat is geen probleem) en de ontvangers moeten geschikt zijn voor PCM mode (dat zijn ze eigenlijk ook allemaal dus ook weinig bijzonders). Je hebt dus een enorme keuze aan ontvangers in de meest uiteenlopende kwaliteiten, kanalen, opties etc. Dit in tegenstelling tot 2.4GHz waarbij je eigenlijk volledig afhankelijk bent van het aanbod van de fabrikant van dat merk. De kans blijft klein dat Graupner (IFS) werkt op een Futaba (FASST) of Spektrum (DSM/DSM2) in welke combinatie dan ook. Met een groeiende populariteit van 2.4GHz zullen er ongetwijfeld ook after-market ontvangers komen die wel werken met een specifiek A-merk.Sleurhutje, bedankt voor je omstandige antwoord (ben het nog aan het ontcijferen--> vooral het stuk over de elevon mixing en de Y-kabel).
Misschien een domme vraag, maar als ik bijv. de MX12 zender van Graupner kies en een EZ* RR. Moet ik dan sowieso ook een ontvanger van hetzelfde merk kiezen, of zijn de ontvangers tussen de verschillende merken uitwisselbaar (kabels, kristallen, zendstandaard voor de commando's, enz...).