multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmm

ik heb geen X twin op de beurs gekocht maar een werp glider die je kunt ombouwen tot een rc vliegtuig
 
vandaag eindelijk ... na lang twijfelen en nadenken .... de easystar gekocht ... nu bezig met bouwen . ziet er idd zeer stabiel uit (zal het later weten te zeggen ;) ) ... en dan maar hopen dat 't morgen beetje mooi vlieg(crash)weer is ... ma dat ziet er in ieder geval al veelbelovend uit ... of liever effe op windstil wachten ? :nooo: grtz
 
bouw klaar :p heb romp met tape aaneengezet ... lijkt me handiger moest 'het beestje'deze motor overleven , kan ik er later makkelijker andere inzetten ... vind alleen bevestiging van prop maar niks ... kan ik voor deze ook klapprop krijgen ? zoja , welke raden jullie mij aan ? alvast bedankt ... grtz :worship:
 
Het monteren van de romp met tape zal niet goed werken, of je moet die dubbelzijdige tape hebben die ik gebruikt heb.
De meegeleverde prop is de beste keuze voor dit model en deze motor. Ik vermoed dat het de nieuwe zwarte prop is welke Multiplex nu meeleverd ipv de Gutherprop die eerder mee geleverd werd. Lijm deze maar gewoon op de as zonder de as vast te lijmen in de motor. Een klapprop voor de easystar is weggegooid geld............
 
ok ... heb hem rondom vastgetaped met doorzichtige plakband ... na monteren van de pushrods heb ik hem nog eens helemaal rond getaped op verschillende plaatsen ... motor en staart ook gewoon gelijmd ... alles lijkt me vrij stevig ... prop is idd zwart simpel propje ... moet spinner nog wel omdraaien voor je prop bevestigd ... bedankt voor je raad ivm klapprop ... heb zo'n 280 motortje met zo'n klappropje (tipsy) en vond bevestiging prop-motoras daar wel beter geregeld ... grtz
 
haal die plakband er maar vanaf. die laat vroeg of laat toch wel vanzelf los, en meestal is dat dan in de lucht met allerlei leuke gevolgen. Lijm de romp maar gewoon dicht zoals Multiplex het aangeeft.

Het wisselen van een motor of het bijtrekken van een extra kabel voor een brushless is geen probleem.

Ik heb al een keer of 4 mijn motor gewisseld en dat gaat vrij makkelijk als je de motor alleen aan de achterzijde op 3 of 4 plaatsen met een druppel secondenlijm vastzet.

Voor het bijtrekken van een extra kabel hoef je alleen maar de oude eruit te trekken en tegelijkertijd de nieuwe er weer mee in te trekken. Je weet wel, die manier waarop de electriciëns de kabels in een huis trekken met die trekveer........alleen gebruik je dan de oude kabels als trekveer.
 
Ik zit eens met een vraagje, (weeral;))
Ik was aan het denken om, als ik het vliegen goed kan, een camera onder m'n Easy te hangen. Maar dan zou ik wel een nieuwe willen kopen, om zeker te zijn dat er niets fout gaat, maar ik heb al accu, lader, zender.
Zou ik dan de elektronica van degene die ik nu heb overbouwen, of gewoon een kopen met al elektronica in ( eventueel zwaardere, of is dat niet nodig?)
Dus wat zit er in deze al in, en wat heb ik nog nodig?

Alvast bedankt
 
Wanneer je oude versleten is kun je gewoon al je electronica overzetten. Kleine overweging tegen die tijd is om een zwaardere motor er in te zetten.
 
bedankt voor je reactie theo ... maar jij al keer of 4 motor gewisseld ? zoveel vlieguren gemaakt en zo versleten ? of zijn die permax 400 motors snel op ? wou vandaag effe gaan testen , maar kids dachten der anders over :hammer: misschien toch maar beter lijmen die romp , en carbonstaafje in de staart lijkt me ook geen slecht idee ... grtz
 
Uhm, volgens mij is het wel overduidelijk dat de easy star van die link met servo's en een regelaar word geleverd en dus ook met een motor.
Als je een lose easy star koopt, dus niet met zender enz. dan word er alleen een permax speed 400 bij geleverd, samen met de kleindelen natuurlijk.

Heb trouwens vandaag m'n easy + landingsgestel uitgeprobeerd! Ging goed joh!
Ik had er redelijk kleine wieltjes op gezet, maar 't ging super op asfalt. Er stond best wat wind vanmiddag daardoor kwam de wind goed onder de easy star zodat ik na 4 á 5 meter al in de lucht was. Is een keer wat anders dan gooien:lol:
Een min-puntje vandaag was, dat ik last had van een onbekende storing:s De easy star was bestuurbaar maar ging heel raar bewegen in de lucht en 't eindigde altijd met een linkse tol naar benee. Niet leuk dus....
Ben er nog niet achter wat het probleem nou eigenlijk is, misschien dat de regelaar de ontvanger stoorde, of andersom
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie theo ... maar jij al keer of 4 motor gewisseld ? zoveel vlieguren gemaakt en zo versleten ? of zijn die permax 400 motors snel op ? wou vandaag effe gaan testen , maar kids dachten der anders over :hammer: misschien toch maar beter lijmen die romp , en carbonstaafje in de staart lijkt me ook geen slecht idee ... grtz
Met plakband aan elkaar tapen...? Een recept om torsie op je romp te krijgen en rare bewegingen in de lucht, zeker af te raden.
Hoewel het schijnbaar sterk aanvoelt komt er in de lucht enorm veel kracht te staan op romp en vleugel (bij het optrekken uit een duikvlucht heb je ineens V-stelling, let maar op).

Carbonstaafje in de staart is nutteloos, zou het herstellen alleen maar bemoeilijken.
En als er aan dat uiteinde al wat breekt is het meestal 1 van de kielvlakken, en die kan je bij de bouw verstevigen met tape aan de voorkant.

Altijd secondenlijm bij de hand houden voor, tijdens en na het vliegen :mrgreen:
 
Ik heb een tijdje gevlogen met die permax 400, maar als die op 3 lipo's draait is die snel op. Daarna vervangen door een Jamara Pro 480 en ook op 3s lipo. Dit gaat perfect, alleen door de vele vlieguren slijt die motor ook. En ja het is een van de meest gebruikte modellen in mijn hangaar. Snel en makkelijk mee te nemen en vliegt altijd leuk en perfect, ook met harde wind. In mijn uitvoering (opgevoerd en van rolroeren voorzien) een perfect model om je effe mee uit te leven en af te reageren zonder dat het snel kapot gaat, maar ook een model dat goed mee kan in de thermiek.
 
Okee Theo ik lees dat je met 3lipo op een 400 vlieg is dat de orginele motor of een 7,2 Volt versie ,verder vlieg ik met een easystar voorlopig nog orgineel ik zal hem wel upgraden als de orginele motor het begeeft.
Maar heb toch nog een vraag voor een oude rot als jij ,vliegt een electrisch toestel nou veel verschillend als een electro vliegtuig en zo ja waarom??
 
De permax 400 was de originele, en die kan nietr echt goed tegen die 3s lipo. Dit wist ik al op voorhand, maar heb hem toch opgestookt. Nu vlieg ik met een Jamara Pro 480 en dat gaat goed met een 3s pakket.
 
Ja theo dat had ik al begrepen ,uit alle posten ,het was wel 151 pagina's maar goed ik heb hem gekocht en al gevlogen en hij vliegt goed.
Maar nu het tweede deel van het verhaal verschilt het vliegen van een electro t.o.v. een brandstof toestel anders ???? en zo ja waarom ???
 
als ik een lege Easy koop, moet ik dan de servokabels nog leggen, of zitten die er al in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top