multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
- Alpha IL28/4004L Brushless Motor
- Castle Phoenix 45 A regelaar
- Kokam 3S-1P 2100 Mah 30C Lipo
- rolroeren

En ik dacht dat ik mijn easystar overpowered heb.. met 2200KV motor en 25 amp regelaar... Gaat ie al recht omhoog.

De jouwe gaat volgens mij zo hard dat ie op een gegeven moment uit elkaar spat. :-)

Standaard cel was altijd al sub-C cel (1/1) . ;)

2/3 cellen zijn dus kleiner/lichter als standaard .

Ik zie de voordeel van Brushless en Lipo´s in het lichter maken van een Easystar bij iets meer power . :D

Jullie gaat het alleen maar om " wie heeft de meeste power "

Mvg Johan

Jullie gaat het alleen maar om " wie heeft de meeste power "
Hehehe ;) Ja, dat heb je als er weer wat nieuws opduikt. :D Maar mijn andere EZ voor het maken van foto's heeft gewoon een standaard Permax 400 met APC 6x4 en een 2S LiPo (ook die van 3200mAh dus). De EZ heb ik gekocht om wat fotootjes vanuit de lucht te maken, maar het vliegen an sich bleek ook leuk. Gevolg is dus lidmaatschap van de vliegclub in de buurt en twee serieuzere toestellen (beiden Graupner Monsun's: één van 92cm en één van 159cm) die helemaal conform de specificaties gebouwd zijn. ;)

Zoals reeds ondervonden vreet zo'n over-powered configuratie teveel stroom. Verder haal je dergelijk hoge propellorsnelheden dat de propellor gewoon niet meer werkt. Dat hoor je ook heel erg aan het geluid. Ondanks alle berekeningen wil je toch die ervaring opdoen en daarom eindigt zo'n achterlijke configuratie op de EZ. Het is net als bij de autootjes (bigscale) een 30,5cc met getunede uitlaat. Totaal nutteloos maar leuk voor de heb. :lol: Zorgt toch altijd voor de nodige "oeh's" en "ah's". :cool:

Hehehe ;) Ja, dat heb je als er weer wat nieuws opduikt. :D Maar mijn andere EZ voor het maken van foto's heeft gewoon een standaard Permax 400 met APC 6x4 en een 2S LiPo (ook die van 3200mAh dus). De EZ heb ik gekocht om wat fotootjes vanuit de lucht te maken, maar het vliegen an sich bleek ook leuk. Gevolg is dus lidmaatschap van de vliegclub in de buurt en twee serieuzere toestellen (beiden Graupner Monsun's: één van 92cm en één van 159cm) die helemaal conform de specificaties gebouwd zijn. ;)

Zoals reeds ondervonden vreet zo'n over-powered configuratie teveel stroom. Verder haal je dergelijk hoge propellorsnelheden dat de propellor gewoon niet meer werkt. Dat hoor je ook heel erg aan het geluid. Ondanks alle berekeningen wil je toch die ervaring opdoen en daarom eindigt zo'n achterlijke configuratie op de EZ. Het is net als bij de autootjes (bigscale) een 30,5cc met getunede uitlaat. Totaal nutteloos maar leuk voor de heb. :lol: Zorgt toch altijd voor de nodige "oeh's" en "ah's". :cool:

Kijk, kijk, nu komt de aap toch weer uit de mouw. Het is leuk om te doen en dit soort idiote dingen uit te proberen, maar geef ze dan niet hier op als ideale aandrijving. Zoals je nu zegt is het dus gewoon pure verspilling en werkt het nog niet eens zoals je het graag hebt.

Voor die foto easy raad ik je aan om te kijken naar een Mega 16/15/4 of 5 aan 3s lipo met een 6x4 propje. Op die manier kun je het extra gewicht van de camera goed compenseren.

Een budget setup gaat ook, dan is mijn advies een Jamara Pro 480 aan 3 lipo's met de originele prop welke multiplex meelevert met het model. Als regelaar dan minimaal een 15, liever een 20 ampere regelaar. Maar let op, het geeft verschillende Jamara pro 480 motoren, maar de enigste die goed is is de standaard Pro 480. Alle andere toevoegingen in de naam zijn alleen maar motoren die niet geschikt zijn voor dit doel, dus geen HS, BB of wat dan ook in de naam van de motor.

Kijk, kijk, nu komt de aap toch weer uit de mouw. Het is leuk om te doen en dit soort idiote dingen uit te proberen, maar geef ze dan niet hier op als ideale aandrijving. Zoals je nu zegt is het dus gewoon pure verspilling en werkt het nog niet eens zoals je het graag hebt.
No offense, maar ik heb nergens gezegd dat een 4000Kv motor op een 3S LiPo een ideale setup zou zijn. 8O Om vlot(ter) te vliegen adviseer ik minimaal een 2200Kv op 3S of 3500Kv op 2S. Dat heb ik ook zo diverse keren aangegeven en strookt ook met de motortjes die jij aangeeft. :?

Als er in een winkel gevraagd wordt om van je EZ een racemonster te maken, dan is de 4000Kv helemaal niets mis mee. Geheel conform de wensen van degene die dat gevraagd heeft. Dus zeker niet een verkeerd advies. :nooo: Dat er dan maar door imand blind vanuit gegaan wordt dat dit "het" advies zou zijn van de winkel is dus een verkeerde beleving.

Maar goed, een verkeerde opvatting is menselijk.... ;)

Even een vraagje:

Ik heb een Protech Skyraider (kloon van de MPX EZ) met daarin een 400 motortje. Als ik dus deze motor op mijn Protech Skyraider zet dan heb ik zeker meer power of is hij dan overpowerd?

Motor: RCtechnics Internet Store
Of deze: RCtechnics Internet Store

Wat zou de beste keus zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo net weer terug van Hoogtij, daar de maiden-flight van de nieuwe setup.

- Alpha IL28/4004L Brushless Motor
- Castle Phoenix 45 A regelaar
- Kokam 3S-1P 2100 Mah 30C Lipo
- rolroeren
En ik dacht dat ik mijn easystar overpowered heb.. met 2200KV motor en 25 amp regelaar... Gaat ie al recht omhoog.

De jouwe gaat volgens mij zo hard dat ie op een gegeven moment uit elkaar spat. :-)

Even een vraagje:

Ik heb een Protech Skyraider (kloon van de MPX EZ) met daarin een 400 motortje. Als ik dus deze motor op mijn Protech Skyraider zet dan heb ik zeker meer power of is hij dan overpowerd?

Motor: RCtechnics Internet Store
Zie bovenstaande discussie. 5000Kv gaat niet goedkomen.

Vanavond hebben we met de radargun gemeten (en die is even nauwkeurig als diverse high-end GPS-en en de lasergun van de politie, dat is in de praktijk getest). Wind mee bij een windsnelheid van 32-35km/u was de grondsnelheid vol gas met de 4004Kv en 3S LiPo rond de 110km/u (gemiddelde over diverse metingen laag over de grond voor een minimale fouthoek <3°). 8O :cool:

Pilootje hè :thumbsup: :wink:

---EDIT---
Was toch wel flink corrigeren met deze wind maar dat maakt de hobby alleen maar leuker :rolling:

@ Mr. Funny: Die setup is pas echte waanzin maar ik voel hier weer een experimentje aankomen :wink:
Volgens mij maakt de topsnelheid/kracht niet meer uit want de prop draait nu al supersoon 8O :nosmile:

Laatst bewerkt:
Ik geef les met een easy met een variant van de 3300 kv motor. De 2000 of de 2200 KV.

Dat werkt aardig als 400 vervanger met een 5x4 prop. Voegt wat vermogen toe....

Ik ben van plan om een 3S lipo's te kopen maar nu weet ik niet welke.
Ik heb een 3S 2250mA 18C zien staan maar ook een 25C (resp 40A en 56A).
Maar ook een 2500mA 18C (45A). M'n regelaar is een 18A BEC op een brushless setje.
Ik zit nu te twijfelen tussen de 2250 25C of de 2500 18C, welke vliegt het langst en zou eventueel de betere optie zijn?

Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om een 3S lipo's te kopen maar nu weet ik niet welke.
Ik heb een 3S 2250mA 18C zien staan maar ook een 25C (resp 40A en 56A).
Maar ook een 2500mA 18C (45A). M'n regelaar is een 18A BEC op een brushless setje.
Ik zit nu te twijfelen tussen de 2250 25C of de 2500 18C, welke vliegt het langst en zou eventueel de betere optie zijn?

Persoonlijk zou ik voor de 2250 mAh 25C kiezen :yes:

Qua landen en opstijgen heb je bijna niks nodig maar om te vliegen heb je toch wel minimaal een voetbalveld nodig, zeker als je net begint met de hobby. Hoe groter het terrein is hoe leuker het wordt.
Zorg er ook voor dat er niet teveel bomen in de buurt staan, anders kan je gaan klimmen om je EZ uit de boom te vissen :rolling: ;)
Veel plezier :yes:

Persoonlijk zou ik voor de 2250 mAh 25C kiezen :yes:

Ik heb me trouwens net laten vertellen dat de 25C in mijn geval er niet toedoet aangezien de regelaar maar max 18A aankan?
Is het dan niet verstandig om voor de 2250 of 2500 18C te gaan ivm de prijs.
Hoeveel vliegduur verschil zit hier trouwens in?

Als je maar een 18A regelaar hebt is de 18C de betere optie (en goedkoper) . ;)

Uit een 2500 18C kan je ook makkelijk 30A trekken .

Meer is niet goed voor de levensduur . :D

Dus 25C is overdreven .

Mvg Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back