Ik ben overgestapt op mode 2 omdat je met mode 1 soms het richtings roer ook beweegt als je up/down geeft of andersom. Maar daar zul je meer last van hebben bij snellere vliegtuigen.
Dat argument heb ik in de tussentijd al Googelend ook voorbij zien komen. En een soortgelijk argument ook bij de heli-vliegers. Met 0,0 ervaring is het dan verstandiger om met het oog op de toekomst, als het vliegen bevalt, voor mode 2 te gaan.
*gaat
nu zijn Spektrum even omsolderen naar mode 2 8O*
-edit-
Ombouw was niet echt moeilijk:
- Zendertje open;
- Schroefjes los;
- Draadje van antenne los gehaald en één gesoldeerd draadje losgehaald;
- Potmeterprintjes losgehaald;
- Eén printje op de andere stick gezet;
- Eén printje voorzien van langere draadjes en op de andere stick gezet;
- Veertje en hefboompje voor middenstand van de ene naar de andere stick gezet;
- Klikkertje (blikken plaatje) van de ene naar de andere stick gezet;
- Antennedraadje weer vastgeklikt en extra draadje vastgesoldeerd;
- Kastje dichtgeschroefd;
- Testen maar....
Toen bleek dat de potmeter van de throttle andersom liep (logisch) en bij het aanzetten van de EZ ging de romp spontaan er vandoor. 8O Gelukkig zit er een throttle cut-off knop op de zender en toen was het stil. De eerste crash zit er dus alvast op. :lol: Even de reverse-optie aangezet en opnieuw een Bind gedaan. Voilá.
De ombouw van de zender (het resultaat zie je bijna niet):
Van dichtbij zie je dat één potmeter/schakelaarprintje wat verlengde draadjes heeft: